In analiza de mai jos, avem o societate care e intermediar si desfasoara comert cu amanuntul. Organizeaza campanii publicitare si ofera vouchere de o anumita valoare primite de la un furnizor de unde se aprovizioneaza cu produsele care intra in campanie. Beneficiarii finali ai acestor vouchere le prezinta societatii intermediare la achizitionarea produselor din campania publicitara si au o reducere de o anumita valoare pe produs.
Vom vedea ce documente se intocmesc intr-o astfel de situatie si care este monografia contabila atat pentru primirea voucherelor la societatea intermediara de la furnizor, cat si la vanzarea produselor la care s-a aplicat reducerea la momentul primirii voucherelor de la beneficiarul final.
- Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Potrivit pct. 437 din OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora.
Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare.
Conditia pentru inregistrarea ca venituri in avans a valorii punctelor cadou este ca programul de fidelizare practicat de entitate sa permita cunoasterea, in orice moment, a urmatoarelor informatii: valoarea punctelor cadou acordate, termenele la care expira valabilitatea acestora, valoarea punctelor cadou onorate si valoarea punctelor cadou existente, ce urmeaza a fi onorate in perioada urmatoare.
In situatia in care entitatea nu dispune de un sistem de evidenta a punctelor cadou, care sa permita cunoasterea informatiilor mentionate sau in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor, cum ar fi cupoane valorice, tichete, aceasta inregistreaza venituri curente in clasa 7 "Conturi de venituri" pentru suma totala si, concomitent, un provizion aferent costurilor estimate a fi suportate pentru onorarea obligatiilor asumate.
In masura in care contravaloarea voucherelor este suportata de catre furnizorul producator, intermediarul nu va inregistra aceste vouchere in conturile bilantiere. Valoarea voucherelor primite se inregistreaza in conturi in afara bilantului – debit cont 8039- Alte valori in afara bilantului
Inregistrare vanzare produse catre beneficiar
411 = %
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
704
4427
Incasarea se face partial cu numerar si partial cu vouchere
Inregistrarea incasarii
% = 411
5311
5328
Transmiterea voucherelor spre decontare catre furnizorul produselor
461 = 5328
Incasarea contravalorii voucherelor
5121 = 461
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar