Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?

fond de rulmentmonografia contabilainregistrari contabilelocatar

In analiza de mai jos, va propunem ca subiect o societate comerciala, dezvoltator imobiliar, care presteaza servicii de administrare a unui imobil. In plus, s-a decis constituirea unui fond de rulment si reparatii. Societatea a incasat, in contul bancar deschis in acest scop, sumele reprezentand participarea fiecarui locatar la acest fond de rulment si reparatii. Sumele au fost inregistrate in contul 462. 

Vom vedea daca are societatea obligatia de a emite factura pentru aceste sume, care este regimul din punct de vedere al TVA, precum si care este monografia contabila completa.

Iata raspunsul specialistului:

Fondul de rulment si reparatii este consituit din sume puse la dispozitie de catre proprietarii imobilelor in scopul achitarii cheltuielilor comune aferente imobilului. Sumele respective nu apartin societatii dumneavoastra. 

Pentru serviciile prestate (administrare imobil) emiteti facturi si incasati distinct valoarea acestora.  

In masura in care exista un document/contract in baza caruia se stabileste natura acestor sume, consider ca ati efectuat corect inregistrarea in 462:
5121 = 462
 
La primirea facturilor (emise pe numele societatii dumneavoastra) care se achita din fondul de rulment inregistrati:
% = 401
462
4426

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor


 
Refacturarea serviciilor de reparatii/utilitatilor catre proprietari:
4111 = %
462
4427
 
Achitarea facturilor din fondul de rulment:
401 = 5121
 
Emiterea facturii pentru serviciile de administrare:
4111 = %
704
4427
 
Incasarea serviciilor prestate si a serviciilor/utilitatilor refacturate:
5121 = 4111 
 
Numai in masura in care serviciile de administrare se incaseaza din fondul de rulment, suma aferenta acestor servicii ar putea fi considerata avans. In aceasta situatie,  exigibilitatea tva intervine la data la care se incaseaza avansul, pentru platile in avans efectuate inainte de data la care intervine faptul generator. Pentru aceste sume ar trebui sa emiteti facturi.
 
Astfel, in opinia mea, pentru a nu fi considerate avansuri, din fondul de rulment ar trebui sa se achite numai facturile emise de terte persoane (nu facturile emise de societatea dumneavoastra). In cazul in care incasati fondul de rulment si reparatii pentru servicii prestate de societatea dumneavoastra (de ex. servicii de reparatii sau de administrare), va trebui sa emiteti facturi pentru avansurile incasate.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fond de rulmentmonografia contabilainregistrari contabilelocatar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 August 2017


Votati articolul "Servicii de administrare imobil. Cum faceti monografia contabila pentru fondul de rulment?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bilantul contabil pentru anul 2015 la societatile comerciale daca exista

Intrebare: Buna ziua. Stie cineva,exista soft-ul pentru bilantul la 31.12.2015 la societatile comerciale? am cautat si nu am gasit pe site la ANAF.
Multumesc mult.

Raspuns: Inca nu a aparut formularul. Probabil dupa 15 februarie.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X