Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?

mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile

In randurile de mai jos, va prezentam cum se pot scoate din gestiune mai multe mijloace fixe (autoturisme) vandute de peste 10 ani si care nu se mai afla in evidentele taxelor locale.

Vom vedea daca e corect sa se intocmeasca un proces-verbal intern, cu mentiunea ca  masinile nu mai exista fizic si ca vanzarile s-au facut acum multi ani in baza unor contracte de vanzare-cumparare si s-a omis scoaterea lor din gestiune.

Iata raspunsul specialistului:

Mijloacele fixe pot fi scoase din gestiune si in urma operatiunii de inventariere, ca urmare a faptului ca se constata lipsa acestora din gestiune. Rezultatele inventarierii sunt redate de Comisia de inventariere in Procesul verbal de inventariere, unde este recomandat sa se mentioneze si motivul lipsei din gestiune, in cazul prezentat, omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii.
 
Potrivit Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
 
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.
 
In urma informatiilor prezentate de Comisia de inventariere si anume, lipsa din gestiune a masinilor, se intocmeste Procesul verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a scoaterii din gestiune a masinilor. 
 
Daca masinile sunt complet amortizate, nu vor exista implicatii la nivelul impozitului pe profit. Daca masinile nu sunt complet amortizate, cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda


 
Conform Art. 25, Al. (4) lit. c) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, sunt considerate nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;

2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;

3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2017


Votati articolul "Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obiect inventar inregistrat ca mijloc fix

Intrebare: Buna ziua,
am preluat o firma si din datele contabile am observat ca unul din mijloacele fixe are valoarea sub 1800 lei (1283,56). As dori sa-l incadrez, cum este corect, la obiecte de inventar. Amortizarea la 31.12.2013 este de 842.31, valoarea neamortizata este de 441.25. Ce note contabile pot face?
Va multumesc mult de tot

Raspuns: Depinde de data de intrare in patrimoniu a mijlocului fix. 1. Valoarea de intrare a mijloacelor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016