Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Contract de mandat. Ce tratament fiscal se aplica?

Contract de mandat. Ce tratament fiscal se aplica?
contract de mandatimpozit pe salariicontributii

In randurile de mai jos, stabilim care vor fi impozitul si contributiile suportate de un angajat si de societate in cazul incheierii unui contract de mandat,

Iata raspunsul specialistului:

In conformitate cu prevederile art. 72 din Legea societatilor nr. 31/1990 obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in acest act normativ. Potrivit art. 197 din Legea 31/1990, societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala. Administratorii nu pot primi, fara autorizarea adunarii asociatilor, mandatul de administrator in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca acelasi fel de comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pentru daune. Activitatea desfasurata de catre administrator este una distincta care decurge din mandatul acordat de catre adunarea generala si care cuprinde ansamblul deciziilor administrative privind functionarea societatii in concordanta cu limitele mandatului si prevederile actului constitutiv.

De asemenea, potrivit art. 77 alin. (1) din acelasi act normativ, care se aplica si societatilor cu raspundere limitata, asociatii care reprezinta majoritatea absoluta a capitalului social pot alege unul sau mai multi administratori dintre ei, fixandu-le puterile, durata insarcinarii si eventuala lor remuneratie, afara numai daca prin actul constitutiv nu se dispune altfel.

Avand in vedere dispozitiile dreptului comun in materia contractului de mandat si in special art. 2010 alin. (1) din noul Cod civil, mandatul dat pentru acte de exercitare a unei activitati profesionale se prezuma a fi cu titlu oneros. Asadar, adunarea generala desemneaza membrii consiliului de administratie stabilindu-le nu numai drepturile si obligatiile, dar si eventuala remuneratie cuvenita, daca este cazul, si conditiile in care aceasta se acorda.

Aceste elemente referitoare la remuneratie pot fi stabilite direct in actul de desemnare sau in cuprinsul contractului de mandat incheiat distinct.

Remuneratia administratorilor societatilor reprezinta venit asimilate salariilor caruia i se aplica regulile de impunere proprii veniturilor din salarii potrivit art. 76 alin. (2) lit. o) din Codul fiscal. Persoana juridica care efectueaza plata remuneratiei/indemnizatiei are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16% aplicabila asupra bazei de calcul determinata in conformitate cu prevederile art. 78 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal. Astfel, impozitul pe salarii se calculeaza prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile sociale obligatorii aferente unei luni. Persoana nu va avea dreptul la deducere personala intrucat aceasta nu se acorda decat pentru veniturile din salarii in baza contractului individual de munca, la locul unde se afla functia de baza.

Din punct de vedere al contributiilor sociale obligatorii, remuneratia administratorilor societatilor este cuprinsa in baza de calcul al contributiei individuale de asigurari sociale in cota de 10,5%, conform art. 139 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal, al contributiei de asigurari sociale datorate de angajatori in cota de 15,8%, potrivit art. 140 din Codul fiscal, al contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate in cota de 5,5%, potrivit art. 157 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, al contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de angajatori in cota de 5,2%, conform art. 158 alin. (1) din Codul fiscal si al contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in cota de 0,85%, potrivit art. 195 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.

 

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal, director al societatii de consultanta. Global Tax Management S.R.L.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de mandatimpozit pe salariicontributii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Decembrie 2017


Votati articolul "Contract de mandat. Ce tratament fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 4.08 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Documente pt realizarea unei lucrari de constructii in regie proprie

Intrebare: Ce documente sunt necesare sa intocmeasca societatea cu ocazia efecuatii unei constructii in regie proprie. Sunte necesare devize si situatii de lucurari sau se intocmesc doar bonuri de consum pentru materialele consumate?

Raspuns: In cazul construirii in regie proprie, firma va trebui sa intocmeasca situatie de lucrari, deviz de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016