Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Reevaluare active fixe la institutii publice. Cum facem nota contabila?

Reevaluare active fixe la institutii publice. Cum facem nota contabila?
reevaluaremijloace fixeinstitutii publice

In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice in cadrul careia s-au constatat, in urma unui control de la Curtea de Conturi, mijloace fixe cu valoare contabila foarte mica. Unitatea a efectuat reevaluarea activelor fixe corporale astfel incat valoarea contabila sa fie in concordanta cu valoarea justa. Mijloacele fixe nu sunt amortizabile. Stabilim cum se va face nota contabila.

Iata raspunsul specialistului:

1. Ordonanta Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice, aprobata prin Legea nr. 493/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, vor reflecta in contabilitate diferentele din reevaluare respective; 

2. Ordin nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuia.
 
In conformitate cu:

- prevederile pct. 1.1.7 Reevaluarea din Capitolul III- Prevederi referitoare la bilant, din Normele metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, planul de conturi pentru institutii publice si instructiunile de aplicare a acestuiaaprobate prin OMFP 1917/2005;

- prevederile din Anexa nr. 2 la Normele privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice, aprobate cu OMFP 3471/2008;

 in cazul activelor fixe neamortizabile, daca rezultatul reevaluarii este o crestere a valorii contabile, aceasta se trateaza ca o crestere a rezervei din reevaluare ( 105 - "Rezerve din reevaluare")

Raspuns oferit de

PortalContabilitate.ro

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reevaluaremijloace fixeinstitutii publice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Decembrie 2017


Votati articolul "Reevaluare active fixe la institutii publice. Cum facem nota contabila?":
Rating:

Nota: 3.31 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deschidere punct de lucru magazin jucarii

Intrebare: Buna ziua, o firma de papetarie si jucarii isi deschide un al doilea magazin cu acelasi profil in acelasi oras. Firma are in total 7 salariati, 5 lucreaza la primul sediu, 2 la al doilea si treptat, salariatii se vor imparti dupa cat de mare este activitatea in cele doua sedii.
Va rog sa ma ajutati : cum sa procedez cu conturile din contabilitate ? La care sa deschid analitice pe puncte si la care nu? E nevoie sa am doua balante separate, cu conturi diferite, sau e destul sa tin doar conturile pe analitice pe puncte ?
Furnizorii si clientii, de exemplu, trebuie sa-i tin pe sedii ?
Statul de plata trebuie facut pe sedii sau il pot tine doar pe general?
Deci, in linii mari, cum ar trebui facuta organizarea contabilitatii in acest caz?
V-as ruga sa ma ajutati si cu legislatia in domeniul punctelor sau sediilor si eventual, cu o lege in care se detaliaza evidenta contabila in cazul deschiderii de sedii.
Multumesc.

Raspuns: Evidenta contabila se tine pe numele societatii, nu pe punct de lucru, acesta avand evidenta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X