Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Un an mai bun pentru contabilitate. Ce va doriti de la 2018?

contabilitate2018profesia contabilaeditorial

Anul care tocmai s-a incheiat a adus cu sine multe provocari in nenumarate domenii. Mediul contabil a fost pus pe jar. Mediul de afaceri a fost pus pe jar. Economia a avut de indurat si indura in continuare consecinte nefaste de care va trebui sa traga inca multi ani de-acum inainte.

Pentru 2018 au fost deja anuntate masuri de austeritate, masuri care n-ar fi fost necesare daca n-ar fi existat schimbari in legislatie care sa scada investitiile, sa afecteze mediul de afaceri si sa influenteze negativ relatia contribuabilului cu statul. 

Daca pe de o parte se dorea cresterea gradului de conformare voluntara, pe de alta parte s-a muncit "din greu" la cresterea neincrederii contribuabililor in autoritatea publica. 

Cum poate arata insa un viitor mai bun, inclusiv in profesia contabila? Ce poate face fiecare profesionist in parte pentru a-si asigura nu doar un prezent sigur, ci si un viitor durabil? Hotararea si deciziile din fiecare zi ne descriu viitorul. Avem datoria de a fi fermi, corecti, profesionisti pana la final. De a intelege ca o picatura intr-un ocean nu e singura. De a ne aminti ca unde-s multi puterea creste. De a reveni la valorile atat de des negociate in ultimul an, de a le intari, de a distinge binele de rau, de a ne asuma si de a intelege faptul ca uneori apatia si neimplicarea inseamna sa facem mai mult rau decat bine. 

In 2018 nu ne permitem ignoranta, nu ne permitem sa privim in alta parte. Domeniile nu sunt separate, legislatia nu actioneaza doar intr-o directie, doar intr-un domeniu, doar asupra unor profesii. Jocurile de ping-pong, masurile fiscale lipsite de predictibilitate si de orice urma de intelegere fata de nevoile reale ale cetatenilor, toate sunt actiuni concrete care destabilizeaza existenta fiecarui cetatean in parte, intr-o masura la fel de mare.


Nu trebuie sa ne imaginam vreodata ca suntem feriti de efectele negative care vin la pachet cu astfel de decizii. O societate unita, moderna, europeana intelege modul in care functioneaza cu adevarat o comunitate. 

In 2018 nu mai este (cum n-ar fi trebuit sa fie niciodata) fiecare pentru el insusi. In 2018 trebuie sa fim impreuna, sa ne aparam mai abitir ca niciodata drepturile, libertatile, profesia si valorile care ne fac sa putem sta drepti intr-un stat de drept. 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitate2018profesia contabilaeditorial

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Decembrie 2017


Votati articolul "Un an mai bun pentru contabilitate. Ce va doriti de la 2018?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cine va fi vinovat ? + cui i se va face imputatie ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns,
cum este corect si legal sa se procedeze in urmatoarea situatie:

- institutia noastra publica urmeaza sa desfasoare o activitate
- acea activitate nu face parte din categoria celor care sunt specifice institutiei noastre, adica nu intra in sfera de activitate al institutiei noastre.
- la respectiva activitate, participantii vor fi platiti pentru munca prestata.
- presedintele Consiliului Judetean ( institutia ierarhic superioara ),
l-a chemat pe directorul institutiei noastre si i-a cerut
ca unul din salariatii institutiei noastre sa faca o Nota de fundamentare
pentru acea activitate, iar contabilitatea sa ceara alocarea unui buget.
Apoi, in urma aprobarii date in sedinta ordinara a Consiliului judetean,
si a alocarii fondurilor necesare,
sa aibe loc acea activitate.

Activitatea va necesita o suma foarte mare de bani, asa ca ....
Avand recent un control al Curtii de conturi,
am intrebat, neoficial, daca institutia noastra are dreptul sa faca asa ceva.

Unul dintre auditori ne-a ajutat cu un sfat:
- a spus ca, daca vom face asa ceva,
intrucat activitatea este straina de obiectul activitatii institutiei noastre,
chiar daca va fi aprobata de Consiliul judetean
si chiar daca ni s-ar aloca buget,
in urma unui control viitor al Curtii de conturi
se vor imputa sumele cheltuite pentru acea activitate !...
insa nu a vrut sa ne spuna mai multe.....

Va rog foarte mult sa ne dati un sfat, cum sa facem ? ?
1. - daca va trebui ca institutia noastra sa refuze in scris
sa faca acea activitate ?
- odata ce Consiliul judetean nu a cerut in scris ca institutia noastra sa ceara aprobarea unei asemenea activitati ! + alocarea de buget...
insa, in cadrul sedintei ordinare, presedintele Consiliului judetean a spus ca
trebuie sa se faca o asemenea actiune..., iar toti consilierii au votat ! ?. s-a alocat si buget ?.

2. 1. - daca directorul institutiei noastre va aproba o asemenea Nota de fundamentare
si daca o va trimite spre aprobare Consiliului judetean,
si daca va cere buget prin contabilitatea institutiei noastre,
fara a cere un punct de vedere de la specialistii institutiei noastre in cultura si
fara a cere viza de legalitate de la juristul institutiei,
in situatia in care Curtea de conturi va imputa suma cheltuita pentru acea activitate, cui i se va imputa ?
- Consiliului judetean care a aprobat-o ? sau
- institutiei noastre, in general, fara sa se mentioneze vinovatii ? sau
- directorului institutiei noastre, salariatului care a facut Nota de fundamentare si contabilului sef care a cerut alocarea bugetului ?
2.2. - dar specialistilor institutiei noastre in cultura si juristului
carora nu li s-a cerut nici un punct de vedere inainte de aprobarea activitatii
vor fi si ei considerati persoane vinovate ? li se va imputa vreo suma de bani ?

- in conditiile aratate, de aprobare si alocare bani,
cine va fi vinovat de nelegalitatea activitatii ?
3. 1. - odata ce Consiliul judetean, forul superior,
a aprobat activitatea si a alocat buget in acest scop,
toti salariatii vor trebui /sunt obligati sa faca documentele necesare derularii activitatii ?
3.2. - dar daca un salariat refuza sa faca vreun document
pentru acea activitate, pentru ca o considera nelegala,
va fi sanctionat de directorul institutiei noastre ?

Raspuns: Puteti cere o informare cu privire la aceasta speta la Curtea de Conturi.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X