Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Control la firma? La ce trebuie sa fiti atenti in 2018!

Control la firma? La ce trebuie sa fiti atenti in 2018!
anaflegea preventieideclaratii fiscale

Luand in considerare multitudinea de masuri legislative care au intrat in vigoare de la inceputul anului, inspectorii de stat isi vor intensifica actiunile de control la firme in 2018. Chiar daca, prin legea preventiei, societatile pot scapa de plata unor amenzi cuprinse in 70 de prevederi din diferite legi, totusi nu ar trebui sa neglijati situatia. Mai jos gasiti sfaturile de care ar trebui sa tineti cont pentru a evita sanctiunile in acest an.
 

Cum sa treceti cu brio peste un control oficial la firma?
 

1. Fiti atenti la actele firmei!

Respectarea obligatiilor fiscale este principala regula pentru a evita eventualele sanctiuni primite din partea inspectorilor ANAF. Asadar, este extrem de important sa depuneti la timp declaratiile fiscale necesare si sa platitit impozitele si taxele impuse.

De asemenea, trebuie sa aveti in vedere, mai ales daca sunteti la inceput de drum, folosirea caselor de marcat, emiterea bonurilor fiscale si facturile pentru bunuri si servicii. Inspectorii nu va vor ierta daca vor descoperi eventuale greseli intentionate ori nu.

Conform legislatiei in vigoare, firmele trebuie sa aiba o autorizatie pentru securitate in caz de incendiu. Aici nu sunt vizate doar restaurantele, cluburile si cafenelele, ci toate societatile care sunt obligate prin lege sa asigure siguranta angajatilor si a clientilor.

In cazul firmelor care se ocupa de productia, depozitarea, transportarea si comercializarea produselor alimentare, inspectorii isi vor dori sa vada autorizarea sanitar-veterinara a spatiilor utilizate, dar si existenta documentelor de provenienta a marfurilor comercializate.

Tot aici se incadreaza si actele angajatilor. Inspectorii de munca vor cere in mod special sa vada in ce conditii sunt angajati salariatii, daca au un contract individial  de munca ori nu. De asemenea, pot verifica si daca informatiile sunt transmise corect prin Revisal. In ultimii ani s-a incercat tot mai mult combaterea muncii la negru, astfel ca aceasta s-a transformat in principalul obiectiv al controalelor.
 

2. Nu neglijati conditiile de munca ale salariatilor!
 

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Legislatia aflata in vigoare a impus norme mai dure in ceea ce priveste protectia la locul de munca. Se recomanda apelarea la o firma care se ocupa  special de evaluarea riscurilor la locul de munca. Astfel specialistii va vor ajuta sa stabiliti eventualele pericole si sa evitati riscurile.

De asemenea, firmele mai trebuie sa respecte si anumite reguli legate de echipamentul de munca ori de mediul de lucru. De acestea nu scap nici firmele in care activitatea se face mai mult la birou, in fata calculatorului.

Luati in considerare ca inspectorii pot verifica si masurile pe care le iau angajatorii pentru salariatele gravide. Acestea nu trebuie sa realizeze o activitate care sa dauneze starii lor ori a bebelusului.
 

Sunteti pregatiti pentru un control la firma?

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anaflegea preventieideclaratii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Martie 2018


Votati articolul "Control la firma? La ce trebuie sa fiti atenti in 2018!":
Rating:

Nota: 3.84 din 5 din 22 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cota impozit microintreprindere

Intrebare: buna ziua. o microintreprindere avea pana la 15.02.2018 un salariat cu cim de 4 ore/zi si unul cu cim de 1 ora/zi.incepand cu 15.02.2018 a mai angajat o persoana cu 8 ore/zi.care este cota de impozit micro pe care o va plati si cu care trimestru? aceeasi societate a deschis un punct de lucru, pe acelasi cui, unde s-a achizitionat o casa de marcat.valoarea acesteia se scade din baza de impozitare, tinand cont ca valoarea primei case de marcat, care este functionala la sediul principal, a fost scazuta din baza de impozitare la momentul respectiv.multumesc.

Raspuns: valoarea casei de marcat se scade din baza de impozitare, tinand cont ca a mai fost achizitionata o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Daca nu se solicita factura bonul fiscal(in cazul persoanelor fizice ) este suficient? Pentru prestarii servicii(intermedieri, eliberari certificate,...) mai este necesar intocmirea unui contract cu persoanele fizice? Toate intrebarile pentru activitate desfasurapa prin SRL platitor de TVA.
Data adaugarii: 13-Feb-2018

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016