Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Cum se face monografia contabila pentru activitatea de catering?

Cum se face monografia contabila pentru activitatea de catering?
monografia contabilaactivitate productienota receptietva deductibila

Realizarea monografiei contabile in cazul activitatii de catering poate ridica semne de intrebare chiar si in cazul unui contabil cu experienta. Pentru a evita erorile contabile, dezbatem mai jos care este monografia contabila pentru o firma de catering.
 

Monografia contabila pentru activitatea de catering: raspunsul specialistului


Activitatea de catering este o activitate de productie


1. Aprovizionarea cu materii prime, marfuri si materiale auxiliare:

In categoria marfurilor se cuprind acele produse care se vand ca atare, in aceeasi stare fara nici o prelucrare, de ex. apa plata, suc, bere, etc.

In categoria materiilor prime intra acele produse care urmeaza a fi prelucrate in vederea obtinerii produsului finit, de ex. carne,  paine, legume, fructe etc.

Materialele auxiliare sunt acele produse care contribuie la obtinerea produsului finit, de ex. mustar, ketchup, sare, ulei, zahar, otet, etc.
 
La achizitie se intocmeste Nota de receptie si constatare diferente

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor



 % = 401        - valoarea de achizitie
371       Furnizori
        Marfuri
          301
   Materii prime
3021
Materiale auxiliare
          4426
TVA deductibila
 
2. Plata facturilor
401 = 5121
Furnizori      Conturi la banci in lei
 
- Inregistrarea adaosului comercial aferent marfurilor
371 = %
Marfuri          378
Diferente de pret la marfuri
4428
TVA neexigibila
 
Pentru fiecare tip de produs din meniu este necesar sa existe retete de preparare.
Pe baza de retetar se  stabileste consumul din fiecare categorie de materie prima, carne.... grame, legume ....., ulei..... ...g, etc necesar pentru obtinerea unui produs.
Pe baza consumului specific din retetar se determina costul de productie al fiecarui produs obtinut.
 
1. Inregistrarea consumului de materii prime si materiale auxiliare pe baza de bon de consum intocmit, pentru materiile prime date in consum, in cursul unei zile.
601 = 301               
Cheltuieli cu materiile prime      Materii prime
 
 6021 = 3021
Cheltuieli cu materialele            Materiale auxiliare
        auxiliare
 
Descarcarea de gestiune a consumului de materii prime si materiale auxiliare se face utilizand una dintre metodele permise de reglementarile contabile: LIFO, FIFO, CMP, conform politicilor contabile adoptate de societate in acest domeniu. 
 
2. Inregistrarea altor cheltuieli curente: energie electrica, apa, servicii prestate de terti, materiale curatenie etc
% = 401
605 Furnizori
Cheltuieli privind energia si apa
                      628
Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti
604
Cheltuieli privind materialele nestocate
4426
TVA deductibila
 
2. Inregistrarea cheltuielilor cu salariile
Inregistrarea salariilor  brute
 
641 = 421          - salarii brute
 ”Cheltuieli cu salariile personalului”    “Personal - salarii datorate”
 
- retinerile din salarii conform statului de salarii
421 = %                             
   „Personal-salarii datorate”                            4315                           
                                             “Contributia de asigurari sociale”
       4316                           
                                         “Contributia de asigurari sociale de sanatate”
                                                                        444                             
                                 “Impozitul pe venituri de natura salariilor”
 
- contributia asiguratorie de munca
          646 = 436
 
 3. Inregistrarea amortizarii imobilizarilor corporale utilizate  (frigidere, cuptoare, etc)
6811 = 2813
 
4. Inregistrarea consumului de carburant (aferent transportului)
% = 401
6022
4426
 
5. Inregistrarea obtinerii produselor finite la costul de productie determinat
   
Costul de productie al unui bun cuprinde costul de achizitie a materiilor prime si materialelor consumabile si cheltuielile de productie direct atribuibile bunului.
     
Costul de productie sau de prelucrare al stocurilor, cuprinde cheltuielile directe aferente productiei, si anume: materiale directe, energie consumata in scopuri tehnologice, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie, precum si cota cheltuielilor indirecte de productie alocata in mod rational ca fiind legata de fabricatia acestora.

Pentru determinarea costului de productie este necesar sa se organizaza si conduca si contabilitatea de gestiune.

In contabilitatea de gestiune:
 - cheltuielile directe –se repartizeaza pe obiectele de calculatie inca din momentul efectuarii lor si se includ direct in costul de productie al acestora;

- cheltuieli indirecte de productie cuprind:
• regia fixa de productie (se include in costul de productie in functie de capacitatea normala de productie), si
• regia variabila de productie, inclusa in costul de productie;

Cheltuielile generale de administratie si cheltuieli de desfacere, nu se regasesc in costul de productie al bunurilor.
 
345 = 711         - cost de productie calculat conform
Produse finite Venituri aferente costurilor                     
                                    stocurilor de produse             
 
6. Inregistrarea vanzarii produselor finite si marfurilor (suc, bere, etc) catre clienti, pe baza bonurilor emise de casa de marcat

5311 =          %       - pret de vanzare
       Casa in lei                   7015       - pret vanzare produs finit 
                                       Venituri din vanzarea produselor finite
                                                              707
                                               Venituri din vanzarea marfurilor
                                                               4427
                                                       TVA colectata
 
7. Inregistrarea consumului marfurilor (scaderea din gestiune)
 % = 371
607         Marfuri       - cost achizitie
Cheltuieli privind marfurile
378                                                     - adaos comercial
Diferente de prêt la marfuri
4428
TVA neexigibila
 
 Descarcarea de gestiune a produselor vandute
711     =     345     - la cost de productie, aferent produselor vandute
   Venituri aferente              Produse finite         
 costurilor stocurilor de produse     
 
Fiind o activitate de productie este necesara organizarea contabilitatii de gestiune.
Aceasta se poate organiza prin utilizarea conturilor din clasa 9 sau fara a utiliza aceste conturi.
Contabilitatea de gestiune are ca scop separarea cheltuielilor directe, indirecte, administrative, determinarea costului de productie.
 
Inregistrarea cu ajutorul conturilor din clasa 9

Cheltuieli directe
      - materii prime
         921/ analitic =                901                 
Cheltuielile activitatii de baza                              Decontari interne privind cheltuielile           
 
      - materiale
         921/ analitic =                901                   
       Cheltuielile activitatii de baza       Decontari interne privind cheltuielile           
 
 Inregistrarea cheltuielilor indirecte
          - cheltuieli fixe (amortizarea)
                    923/fixe                      =                  901                                     
Cheltuieli indirecte de productie     Decontari interne privind cheltuielile           
         
- cheltuieli variabile (utilitati, consumabile)
                    923/variabile                      =                  901                           
Cheltuieli indirecte de productie     Decontari interne privind cheltuielile           
                         
  Inregistrarea cheltuielilor generale de administratie
924               =                  901                                                 
Cheltuieli generale de administratie    Decontari interne privind cheltuielile           
 
Calculul cheltuielilor indirecte incorporabile:
  921/analitic „cost de productie” =  %                                                 
Cheltuielile activitatii de baza         923/ variabile                                 
                                            Cheltuieli indirecte de productie       
  923/ fixe                                           
Cheltuieli indirecte de productie                 
   
Cheltuielile generale de administratie:
921/ analitic                                =     924/                                             
„ch neincorporabile             Cheltuieli generale de administratie                     
 in costul stocurilor”
 
Decontarea costului efectiv al productiei finite:
       902                                                              =                 921/produs                     
Decontari interne privind productia obtinuta               Cheltuielile activitatii de baza
 
Inregistrarea produselor finite  la cost efectiv
       931/produs                    =                    902  
Costul productiei obtinute  Decontari interne privind productia obtinuta     
 
 Decontarea costului productiei obtinute:
- costurile incorporabile 
901                           =                        931                         
Decontari interne privind cheltuielile             Costul productiei obtinute
Si
   Decontarea asupra contului 901 a cheltuielilor neincorporabile in costul efectiv al productiei obtinute 
          901                 =                            921
Decontari interne privind cheltuielile       Cheltuielile activitatii de baza
       
In cazul in care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor, aceasta nu datoreaza impozit specific reglementat prin Legea nr. 170/2016.
 
In situatia in care societatea devine platitoare de impozit pe profit, pentru activitatea de catering aceasta va datora impozitul specific.
 
In ceea ce priveste TVA, potrivit art. 291 din Codul fiscal  se aplica cota redusa de 9% asupra bazei de impozitare pentru livrarea urmatoarelor bunuri: alimente, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice, destinate consumului uman si animal, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau inlocui alimentele precum si pentru serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 03 00 10.

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografia contabilaactivitate productienota receptietva deductibila

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Mai 2018


Votati articolul "Cum se face monografia contabila pentru activitatea de catering?":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzarea unui utilaj amortizat partial

Intrebare: La un PFA care face productie, achizitionez un utilaj nou. Dupa cativa ani gasesc sa vand utilajul respectiv cand acesta este amortizat partial (ex 30%). Care ar putea fi pretul de vanzare : pretul de achizitie, pretul de acizitie redus cu suma amortizata, un pret mai mare decat pretul de achizitie sau un pret oarecare mai mic dacat pretul de achizitie deoarece utilajul este uzat major si necesita investitie mare pentru aducerea in parametrii normali de functionare?
Multumesc pentru ajutor.

Raspuns: Pretul de vanzare pentru utilaj este cel al pietei, valoarea putand fi mai mare sau mai mica decat...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Declaratia 097 - termen de depunere si instructiuni de completare

    • Aveti nelamuriri in ceea ce priveste modelul si continutul declaratiei 097? Va prezentam mai jos ce reprezinta mai exact acest formular fiscal, ce categorie de contribuabili este vizata, dar si cum trebuie completat fara greseli. Salvati si termenul de depunere ca sa evitati suprizele neplacute pe care le puteti avea ulterior. Ce este declaratia 097? Formularul 097 reprezinta Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii siste...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X