Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Ce planuri are ANAF pentru 2018? Cum vor decurge controalele

Ce planuri are ANAF pentru 2018? Cum vor decurge controalele
anafantifraudaevaziune fiscalaaparate marcat electronice

Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat Programul de convergenta pentru perioada 2018 – 2020, dupa cum va anuntam intr-un articol anterior. Din acest document aflam cateva dintre masurile pe care intentioneaza ANAF sa le ia in 2018, dar si in urmatorii ani.

Pentru inceput, dupa cum s-a putut observa si in ultima perioada, ANAF “urmareste cresterea ponderii controalelor dedicate destructurarii lanturilor evazioniste si eliminarea  din sistem a firmelor „fantoma” si intensificarea utilizarii instrumentelor de cooperare administrativa in materie de TVA inclusiv a controalelor multilaterale."


In plus, vor fi revizuite procedurile antifrauda in conformitate cu modelul european de management al riscurilor.

“Introducerea facturarii electronice, a caselor de marcat electronice cu raportare on-line si a informarii electronice a contribuabililor vor duce la o debirocratizare accelerata dar si la o reducere a evaziunii, in special din domeniul comertului”, se anunta in documentul Programului de convergenta.


Totodata, s-a mai discutat despre urmatoarele:

Acestea sunt principalele masuri pentru reducerea evaziuni fiscale si cresterea colectarii veniturilor bugetare, aceste masuri vor aduce in anul 2018 (impact de +2mld lei):

  • Introducerea pana la sfarsitul anului 2018 a unor echipamente de scanare functionale in toate punctele de trecere a frontierei pentru detectarea marfurilor de contrabanda si fiscalizarea marfurilor in vami.
     
  • Realizarea la nivelul tuturor structurilor din DGAFa unor evaluari suplimentare care sa vizeze posibilele practici utilizate cu scopul de a ingreuna activitatile de recuperare a sumelor datorate.
     
  • Elaborarea procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere. Desfasurarea de controale inopinate in zone si domenii cu risc ridicat de neconformare, in scopul stimularii emiterii bonurilor fiscale de catre contribuabili.
  • Eficientizarea monitorizarii si controlului antifrauda in domeniul comertului electronic prin dezvoltarea unui cadru legal si procedural, crearea unei structuri cu personal specializat in cadrul DGAF si dezvoltarea unor instrumente specifice necesare monitorizarii.
  • Monitorizarea in colaborare cu organele vamale a importurilor marfurilor cu risc fiscal ridicat, activitate destinata in principal identificarii schemelor de punere in libera circulatie a marfurilor in Romania cu nerespectarea obligatiilor fiscale aferente.
  • Imbunatatirea analizei de risc si a selectarii contribuabililor pentru inspectie fiscala prin diversificarea criteriilor de risc folosite in vederea identificarii unui grup tinta de contribuabili, respectiv o ramura economica, un sector de activitate sau de servicii in cadrul caruia au fost identificate diminuari de obligatii fiscale.
  • Imbunatatirea executarii silite la debitorii semnificativi ai bugetului general consolidat, prin investigarea societatilor afiliate acestora, deconturile de TVA, tranzactii bancare in trezorerie, in corelatie cu patrimoniul persoanelor fizice care pot avea calitatea de persoana asupra careia poate fi atrasa raspunderea solidara sau patrimoniala.


In program se mai arata ca “Se estimeaza ca veniturile din impozite si taxe pe bunuri si servicii vor inregistra o crestere de 0,5 pp (la 10,8% in PIB) in 2018 fata de 2017, in principal, ca urmare a evolutiei veniturilor din TVA care vor fi influentate pozitiv de mecanismul de plata defalcata a TVA si de masurile privind imbunatatirea colectarii implementate de ANAF in perioada 2017-2018. Pe termen mediu, incasarile din aceste impozite se vor mentine ca pondere in PIB la aproximativ 10,3% pana in 2021.”
 

Cum se va face Imbunatatirea colectarii veniturilor bugetare


In vederea imbunatatii conformarii voluntare, a simplificarii accesului contribuabililor la
serviciile de administrare fiscala si reducerea timpului alocat de contribuabili in vederea
indeplinirii obligatiilor fiscale, in anul 2017, au fost implementate actiuni asumate in
Programul de Convergenta 2017-2020:

• extinderea serviciului „Spatiul privat virtual” si la persoane juridice;

• implementarea conceptului de ghiseu unic in cadrul unui numar de 54 de unitati fiscale, pentru celelalte unitati aceasta actiune fiind in curs de implementare


De asemenea, a fost dezvoltat Call-center-ul Agentiei, prin reorganizarea structurii
centrale si infiintarea a 8 compartimente teritoriale, dedicate acestei activitati, actiuni
necesare in vederea crearii unui serviciu care sa corespunda nevoilor contribuabililor.

Implementarea conceptului ”self-service” a fost implementat in 42 de sedii ale unitatilor fiscale, reprezentand aprox. 78% la nivel national.


In anul 2017, principalele activitati desfasurate in domeniul inspectiei fiscale au avut in
vedere identificarea domeniilor cu risc fiscal ridicat si imbunatatirea analizei de risc. Astfel,
s-au facut eforturi pentru imbunatatirea si eficientizarea procesului de selectare si
programare a actiunilor de inspectie fiscala in sensul intaririi, pe de o parte a rolului
organelor fiscale teritoriale in ce priveste selectarea contribuabililor pentru inspectie
fiscala si standardizarea criteriilor de selectie si, pe de alta parte, intarirea capacitatii de
monitorizare de la nivel central. De asemenea, s-a avut in vedere sporirea transparentei
procesului de inspectie fiscala si imbunatatirea comunicarii cu mediul de afaceri, fiind de
asemenea creata si o noua sectiune in cadrul site-ului web al ANAF cu informatii dedicate.


Tot in anul 2017, structurile antifrauda au actionat pe linia prevenirii, descoperirii, combaterii evaziunii fiscale, directiile de actiune fiind analiza, investigarea si instrumentarea, precum si cooperarea cu organele de urmarire penala a cazurilor de frauda fiscala organizata si sistematica, cu impact semnificativ asupra realizarii veniturilor bugetului general consolidat. Mai mult, antifrauda fiscala a avut o contributie determinanta in monitorizarea achizitiilor intracom
unitare, avand ca principala consecinta cresterea gradului de conformare voluntara a contri
buabililor care realizeaza tranzactii intracomunitare.
 

Documentul poate fi consultat in intregime aici. >>

 

Sursa: MFP

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafantifraudaevaziune fiscalaaparate marcat electronice

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 Mai 2018


Votati articolul "Ce planuri are ANAF pentru 2018? Cum vor decurge controalele":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Poate fi vorba de o receptie sau nu ?

Intrebare: Va rog sa ma lamuriti cu cateva informatii
privind realizarea unei receptii,
1. - daca poate fi vorba despre o receptie ( daca s-a facut efectiv )
sau daca nu s-a facut nici o receptie.
2. - si care ar fi persoanele vinovate ?

In anul 2014 institutia noastra a achizitionat niste materiale.
Directorul de atunci nu a emis nici o Decizie interna de numire
a unei comisii de receptie care sa faca receptia materialelor achizitionate....
insa, exista un Proces - verbal de receptie semnat
de 3 salariati.
Insa,unul dintre cei 3 salariati spune ca
nu a participat vreodata la o asemenea receptie
si ca nu este semnatura lui.
In acel Proces - verbal de receptie se face referire
in mod evaziv si derizoriu
la o Decizie prin care se mentioneaza ca,
comisia de receptie ar avea o anumita componenta,
dar nu se arata si numarul si data Deciziei pentru a putea fi identificata,
nu se arata nici data inregistrarii in Registrul de decizii existent in institutie.
Asa ca o asemenea Decizie de numire nu exista !
In asemenea conditii, acea receptie nu a avut loc ?
se poate spune ca poate fi vorba despre o receptie
si ca salariatii isi asuma riscurile ....

Raspuns: Receptia are loc prin incheierea unui proces verbal, de catre comisia de receptie care numita....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X