Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Case de marcat cu jurnal electronic. Ce obligatii declarative are o firma?

Case de marcat cu jurnal electronic. Ce obligatii declarative are o firma?
case de marcat 2018legea preveniriideclaratii fiscale

Noile case de marcat cu jurnal electronic, care devin obligatorii din acest an pentru majoritatea comerciantilor din tara, ridica in continuare numeroase semne de intrebare.

Va reamintim ca pentru contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii termenul final a fost 1 septembrie, iar pentru contribuabilii mici este data de 1 noiembrie. Dar vestea buna este ca nedotarea cu noile aparate fiscale intra in Legea prevenirii, astfel ca prima abatere se iarta si operatorul economic primeste si un plan de remediere din partea inspectorilor, ceea ce va fi de un real ajutor pentru cei care nu sunt informati corect.

Afla in continuare ce obligatii declarative (zilnice, lunare) are o societate catre ANAF in urma achizitionarii noilor case de marcat, incepand cu 1 noiembrie 2018.  

Casa de marcat genereaza un raport ce se trimite de contabilitate la ANAF sub forma unei declaratii, dupa cum s-a mai discutat si AICI. >>


Obligatii declarative case de marcat cu jurnal electronic: raspunsul specialistului
 

Nu exista obligatii zilnice declarative catre ANAF in privinta caselor de marcat.
 
Asa cum se prevede la art. 2 alin. 2 din Procedura aprobata prin OPANAF 627/2018 fisierele XML care contin cu datele prevazute de legislatia in vigoare (spre exemplu, cele din bonul fiscal etc.) sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic pe un mediu extern de stocare si sunt validate si atasate unui fisier PDF inteligent prin intermediul programului de asistenta de pe portalul ANAF.
 


Fisierul se semneaza cu certificat digital calificat si se transmite organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
 
Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, astfel ca primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018.
 
Pe pagina de internet a ANAF au aparut si cele doua aplicatii A4200 si A4203 pentru validarea fisierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale, insotite de instructiuni de depunere (https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/4200.html).
 
In mod distinct exista obligativitatea transmiterii unei notificari la ANAF, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, sub forma formularului F4105 “Notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal (Anexa 2E la Metodologia si procedura de inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale in etapa pre-operationalizare a Registrului), in conformitate cu OPANAF nr.4156/ 28.12.2017”. Formularul F4105 se transmite in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data la care a aparut una din urmatoarele situatii:  schimbarea locului de utilizare a aparatului intre puncte de lucru ale aceluiasi operator economic;  furtul/disparitia/distrugerea aparatului de marcat electronic fiscal; instrainarea aparatului de marcat electronic fiscal; inchiderea punctului de lucru; lichidarea, dizolvarea, fuziunea, divizarea societatii sau altele, dupa caz; incetarea activitatii; altele similare.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat 2018legea preveniriideclaratii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Septembrie 2018


Votati articolul "Case de marcat cu jurnal electronic. Ce obligatii declarative are o firma?":
Rating:

Nota: 3.94 din 5 din 18 voturi


Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • ANAF asteapta raportarile lunare din noile case de marcat. Consultati declaratiile A4200 si A4203

    • ANAF a publicat in data de 10 septembrie doua aplicatii pentru validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale: declaratiile A4200 si A4203.  Utilizatorii noilor case de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita catre ANAF lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, anumite date din casa de marcat. Fisierele XML ce contin aceste date sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei A4200. Cum se remediaza erorile?

    • Declaratia A4200 reprezinta raportul lunar al activitatii firmelor care utilizeaza noile case de marcat cu jurnal electronic. Vom afla de la expert cum se procedeaza in cazul in care s-ar emis un bon fiscal in valoare de 200.000 lei in loc de 2.000 lei. Completarea declaratiei A4200: raspunsul specialistului Potrivit articolului 36 din HG nr. 479/2003, Normele Metodologice date in aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligat...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: au fost publicate rezultatele examenului de aptitudini

    • CECCAR a transmis recent ca au fost publicate rezultatele examenului de aptitudini, proba scrisa, din data de 13 aprilie 2019. Acestea sunt afisate la avizierul filialei de care apartine fiecare participant, precum si la filiala Centru la care a fost sustinut examenul.   Rezultatele au fost acordate in baza baremului care poate fi consultat la avizierul filialelor.   In ceea ce priveste examenul pentru proba orala, pentru candidatii...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X