email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cand sunt casele de marcat obligatorii si cand nu?

Cand sunt casele de marcat obligatorii si cand nu?
case de marcatcase de marcat electronice

Casele de marcat sunt aparate electronice folosite de catre operatorii economici care fac comert cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie, pentru a inregistra vanzarile. Utilizarea casei de marcat este obligatorie din momentul inceperii activitatii comerciale, iar de anul acesta, sunt obligatorii casele de marcat cu jurnal electronic, pentru majoritatea comerciantilor.

 

Potrivit Ordonantei de Urgenta 28/1999, comerciantii au obligatia sa emita bonuri fiscale cu ajutorul caselor de marcat electronice si sa le predea clientilor.

 

Conform art. 2 din Ordonanta de Urgenta 21/2014, folosirea casei de marcat nu este obligatorie in urmatoarele situatii: in vanzarea de ziare si reviste, vanzarea biletelor de spectacol sau de intrare la muzee, vanzarea obiectelor de cult, transportul public de calatori, serviciile de parcari auto, comertul ocazional cu produse agricole realizat de producatorii agricoli individuali, comertul de tip cash & carry, activitatile de asigurari, activitatile caselor de pensii etc. Exceptie fac activitatile de schimb valutar.

 

Nu este obligatorie utilizarea casei de marcat nici in cazul profesiilor liberale, daca forma de organizare a activitatii nu implica crearea unei societati comerciale. Astfel, o persoana fizica autorizata (PFA) are obligatia sa foloseasca casa de marcat pentru incasari.

 

Casele de marcat pot fi procurate numai de la distribuitori autorizati de catre Ministerul Finantelor Publice, care le pot oferi comerciantilor si alte echipamente (imprimante fiscale, aparat de etichetat) dar si consumabile, cum ar fi aceste role pentru case de marcat.

 

Noile case de marcat cu jurnal electronic (in locul jurnalului de hartie), care devin obligatorii de anul acesta pentru majoritatea comerciantilor, cu scopul de a reduce evaziunea fiscala si a simplifica relatia cu ANAF, vor fi conectate la serverele ANAF. Institutia a anuntat ca numarul unic de identificare al caselor de marcat poate fi obtinut online in cel mult trei minute, dupa ce documentele necesare au fost depuse online, prin intermediul Spatiului Privat Virtual.

 

Casele de marcat cu jurnal electronic au devenit obligatorii de la 1 iunie 2018 pentru firmele mari si mijlocii, si de la 1 august pentru micii comercianti.

 

Sursa foto: Shutterstock.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatcase de marcat electronice


Data aparitiei: 05 Octombrie 2018

Votati articolul "Cand sunt casele de marcat obligatorii si cand nu?":
Rating:

Nota: 3.26 din 5 din 50 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X