Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Casa de marcat cu jurnal electronic. Care sunt pasii de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare?

Casa de marcat cu jurnal electronic. Care sunt pasii de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare?
casa de marcatnumar de inregistrare unicanaflegea prevenirii

Noile case de marcat cu jurnal electronic au devenit obligatorii incepand dinacest an pentru majoritatea comerciantilor din tara. Contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii au avut termenul final pana la 1 septembrie, iar contribuabilii mici pana la data de 1 noiembrie.

Operatorii economici au primit o veste buna atunci cand au fost informati ca nedotarea cu noile aparate fiscale intra in Legea prevenirii. Aceasta masura se traduce prin faptul ca prima abatere se iarta si agentul primeste si un plan de remediere din partea inspectorilor, ceea ce va fi de un real ajutor pentru cei care nu sunt informati corect. In plus, Finantele au asigurat contribuabilii ca firmele nu vor primi sanctiuni nici dupa 1 noiembrie daca nu exista elemente de vinovatie din partea lor.


Totusi, operatorul economic are anumite obligatii declarative catre ANAF in urma achizitionarii noilor case de marcat si nu putem sa trecem cu vederea acest lucru. In cazul in care ati obtinut numarul unic de identificare (NUI) si nu stiti ce aveti de facut mai departe, va explicam mai jos ce pasi trebuie sa urmati.

Luam cazul unei firme care a achizitionat o casa de marcat in luna iulie (nu a avut activitate pana acum) si a fost fiscalizata conform legii. In luna iulie, firma a primit in scris de la ANAF certificatul de atribuire a numarului unic de identificare (NUI). Cand face verificarea pe site-ul Anaf a numarului unic de inregistrare nu apare ca fiind inregistrat. Ce pasi trebuie urmati in acest caz?
 

Pasi de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare: raspunsul specialistului


Pe site-ul ANAF (link-ul https://www.anaf.ro/Reg_AMEF/) este o evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, care permite interogarea dupa seria aparatului de marcat electronic fiscal, numarul autorizatiei de distributie si data autorizatiei de distributie, iar numarul unic de inregistrare obtinut de utilizator nu poate fi verificat la adresa de link respectiva in etapa de preoperationalizare a Registrului national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
 
Dupa obtinerea NUI –ului si instalarea casei de marcat,  firma utilizatoare are obligatia de a depune la organul fiscal a unui singur exemplar al declaratiei de instalare si de a prezenta organului fiscal cartea de interventii a aparatului si registrul special in vederea stampilarii, respectiv a vizarii, dupa cum se prevede la art. 6 alin. 4, art. 104 alin. 2 si art. 105 alin. 1 si 2 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatnumar de inregistrare unicanaflegea prevenirii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Ianuarie 2019


Votati articolul "Casa de marcat cu jurnal electronic. Care sunt pasii de urmat dupa obtinerea numarului unic de identificare?":
Rating:

Nota: 3.95 din 5 din 21 voturi


Alte articole publicate in data de 04 Ianuarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X