Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Autoturisme folosite pentru a transporta angajatii. Cum se incadreaza cheltuielile?

Autoturisme folosite pentru a transporta angajatii. Cum se incadreaza cheltuielile?
decontare transportcheltuiala deductibilatva

Dezbatem astazi cazul unei firme care ofera salariatilor masini de serviciu, beneficii ce sunt prevazute in contractele de munca. Decontarea transportului se efectueaza pe baza de decont de cheltuieli la care se ataseaza documentele justificative.

 Conform prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal nu sunt venituri impozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor astfel cum este prevazut in contractul de munca. In aceasta situatie cheltuielile/TVA sunt integral deductibile sau sunt limitate la 50%?
 

Iata raspunsul specialistului!

 

Conform pct. 68 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, in cazul vehiculelor utilizate pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca se considera ca vehiculul este utilizat in scopul activitatii economice atunci cand exista dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport adecvate, cum ar fi lipsa mijloacelor de transport in comun, decalajul orarului mijloacelor de transport in comun fata de programul de lucru al persoanei impozabile. Reprezinta vehicule utilizate de angajator pentru transportul angajatilor la si de la locul de munca vehiculele utilizate pentru transportul angajatilor de la resedinta acestora/locul convenit de comun acord la locul de munca, precum si de la locul de munca la resedinta angajatilor/locul convenit de comun acord. Prin angajati se intelege salariatii, administratorii societatilor, directorii care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat, potrivit legii si persoanele fizice rezidente si/sau nerezidente detasate, potrivit legii, in situatia in care persoana impozabila suporta drepturile legale cuvenite acestora.


Conform pct. 68 alin. (4) din Norme, utilizarea unui vehicul in folosul propriu de catre angajatii unei persoane impozabile ori pentru a fi pus la dispozitie in vederea utilizarii in mod gratuit altor persoane, pentru alte scopuri decat desfasurarea activitatii sale economice, este denumita in continuare uz personal.


Transportul la si de la locul de munca al angajatilor in alte conditii decat cele mentionate la pct. 68 alin. (3), este considerat uz personal al vehiculului.


Se considera ca un vehicul nu este utilizat exclusiv in scopul activitatii economice, in sensul art. 298 alin. (1) din Codul fiscal, in situatia in care, pe langa utilizarea in scopul activitatii economice, vehiculul este utilizat ocazional sau de o maniera continua si pentru uz personal.


Daca vehiculul este utilizat atat pentru activitatea economica, cat si pentru uz personal, se limiteaza la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului si a taxei aferente cheltuielilor legate de acesta. Persoana impozabila care aplica deducerea limitata de 50% nu trebuie sa faca dovada utilizarii vehiculului in scopul activitatii economice sau pentru uz personal cu ajutorul foii de parcurs prevazute la alin. (2).


Prin limitarea la 50% a dreptului de deducere a taxei aferente cumpararii, achizitiei intracomunitare, importului, inchirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate si a taxei aferente cheltuielilor legate de aceste vehicule, se intelege limitarea deducerii taxei care ar fi deductibila in conditiile prevazute la art. 297 si la art. 299 - 301 din Codul fiscal.


Din punct de vedere al impozitului pe profit, conform pct. 16 alin. (1) din Norme, in sensul prevederilor art. 25 alin. (3) lit. l) din Codul fiscal, regulile de deducere, termenii si expresiile utilizate, conditiile in care vehiculele rutiere motorizate, supuse limitarii fiscale, sunt cele prevazute la pct. 68 din normele metodologice date in aplicarea art. 298 al titlului VII Taxa pe valoarea adaugata din Codul fiscal.


Prin urmare, atat din punct de vedere al impozitului pe profit, cat si din punct de vedere al tva, aplicati deductibilitatea de 50% pentru autoturismele utilizate pentru transportul la si de la locul de munca al salariatilor, daca nu exista dificultati evidente in folosirea altor mijloace de transport adecvate, cum ar fi lipsa mijloacelor de transport in comun, decalajul orarului mijloacelor de transport in comun fata de programul de lucru al persoanei impozabile.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decontare transportcheltuiala deductibilatva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Decembrie 2018


Votati articolul "Autoturisme folosite pentru a transporta angajatii. Cum se incadreaza cheltuielile?":
Rating:

Nota: 4.13 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Casare linie de panificatie

Intrebare: Firma nu mai functioneaza din 2005. Vreau sa casez o linie de panificatie care are o valoare destul de mare - peste 77.000 ron. Care este procedura si temeiul legal?

Raspuns: Pentru scoaterea din functiune a activului aveti nevoie de - PV de casare; - dezmembrarea acestuia;...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Decembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X