email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Rambursarea de TVA: Cum se inregistreaza si care este riscul fiscal?

Rambursarea de TVA: Cum se inregistreaza si care este riscul fiscal?
rambursare tvadecont tvarisc fiscal

In cazul in care te numeri printre contribuabilii care au solicitat rambursare de TVA, trebuie sa stii ce pasi sa urmezi pentru a evita erorile inregistrate in contabilitate.

Dezbatem in continuare un studiu de caz ce prezinta un subiect care doreste sa evidentieze in decontul trimestrial de TVA si in contabilitate TVA cerut (in luna septembrie 2018) si aprobat pentru rambursare in valoare de 10.460 lei. Pe site-ul de solutionare a deconturilor al ANAF apare faptul ca s-a emis Decizia de rambursare, insa suma nu a fost achitata, ci a ramas in contul 4424. Vom afla de la specialistul nostru la ce rand din decont se evidentiaza aceasta suma, dar si unde se trece in contabilitate suma negativa acumulata in ultimul trimestru din 2018.
 

Rambursarea de TVA: raspunsul specialistului


Daca ati solicita rambursarea TVA in trimestrul 3 2018, suma solicitata la rambursare in valoare de 10.460 lei, nu o mai preluati in decontul de TVA (cod 300) urmator.

Acesta suma va fi inregistrata in contabilitate distinct:
4482 analitic distinct =4424 cu suma solicitata la rambursare
 
In decontul de TVA (cod 300) aferent perioadei fiscale urmatoare (ex. decembrie 2018) la rd. 44
Soldul sumei negative a TVA reportate din perioada precedenta pentru care nu s-a solicitat rambursare din decontul perioadei fiscale precedente, nu mai inscrieti nimic daca ati optat pentru rambursarea TVA a sumei de 10.460 lei, in cazul dat.
 
Conform procedurii de la pct. 18 din Anexa 1 din OPANAF 3699/2015 privind Procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata, cu optiune de rambursare si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata, cu optiune de rambursare se solutioneaza in functie de gradul de risc fiscal pe care il prezinta fiecare persoana impozabila, astfel:



a) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mic - prin emiterea Deciziei de rambursare a TVA;
b) in cazul deconturilor de TVA depuse de alti contribuabili decat marii contribuabili, contribuabilii mijlocii sau exportatorii, incadrate la risc fiscal mediu - cu analiza documentara;
c) in cazul deconturilor de TVA cu risc fiscal mare - cu inspectie fiscala anticipata.
 
Prin urmare, in urma analizarii de catre organul fiscal a riscului fiscal, veti primi informatii cu privire la procedura de urmat.

 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
rambursare tvadecont tvarisc fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 14 Decembrie 2018


Votati articolul "Rambursarea de TVA: Cum se inregistreaza si care este riscul fiscal?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Firma desfintata juridic DAR LA FISC ACTIVA

Intrebare: BUNA ZIUA!
Am o situatie delicata-avem 2 societati cu o adresa de sediu al firmei la care a expirat contractul de inchiriere pt.sediul social si ccomert a trimis o adresa sediului social ca daca nu prelungim contractul de inchiriere se va desfinta firma.Noi nu am intrat in posesia adresei(mentionez ca pt.pct de lucru era valabil contr.de inchiriere-dar nu am primit nimic) si bineinteles ca ei au fost harnici si din punct de vedere juridic ne-au desfintat,dar noi la fisc am depus tot ce era de depus.Deasemenea la fisc figuram activi.Acum intrebarea e ce se intimpla la fisc mai departe pt.ca la una din firme sintem si platitori de tva lunar.Ce avem de facut in asemenea conditii si daca noi deschidem alta firma ce se intimpla ,ce avem de facut cu stocul de mf si ce mai avem pe vechea firma si cum ramine la fisc cu vechea firma?Era de datoria noastra sa stim ca trb prelungit contr.de inchiriere dar nu e logic ce se intimpla!
VA MULTUMESC

Raspuns: VA MULTUMESC.Dar ce avem de facut in continuare,adica avem marfa,platitori de tva,avem m fixe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 14 Decembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 - 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X