Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Inregistrare cu intarziere in scopuri de TVA in cazul unui PFA. Ce declaratie se completeaza?

Inregistrare cu intarziere in scopuri de TVA in cazul unui PFA. Ce declaratie se completeaza?
decont tvapfacoteplafon

Dezbatem astazi cazul unui PFA cu activitate de comert care a avut o inspectie fiscala in urma careia inspectorii au stabilit ca, in anul 2012, a fost depasita cifra de afaceri de 35.000 euro, dar ca nu s-a declarat ca platitor.
Astfel s-a calculat pentru urmatorii 6 ani sume de plata in contul TVA. Controlul a avut drept perioada 01.10.2011-30.11.2018. S-a primit Raportul de inspectie fiscala pe data de 25.01.2019. Vom afla de la expertul nostru ce declaratie trebuie completata in aceasta situatie si la ce aspecte necesita atentie maxima. Calculul inspectiei a stabilit sume anuale si nu trimestriale.
 

Iata raspunsul specialistului

 In opinia expertului, pe langa Decizia de impunere avand ca anexa Raportul de inspectie fiscala, P.F.A., organul de inspectie fiscala ar fi trebuit sa va comunice si o  Dispozitie de masuri.
        
Referitor la inregistrarea in scopuri de TVA, declaratia cod 070 se completeaza cu data inregistrarii, de exemplu cu data de  1 februarie 2019 deoarece inregistrarea nu este posibila  retroactiv, din anul 2012. Astfel, fisa sintetica pe platitor se va deschide, de exemplu,  cu data de 1 februarie 2019.  Din acest motiv, nu trebuie sa completati si sa transmiteti decontul de TVA cod 300 si declaratia informativa cod 394 pentru fiecare perioada fiscala din intervalul 01.10.2011-30.11.2018 deoarece sumele de plata sau de rambursat au fost stabilite de catre organul de inspectie fiscala, aspect care rezulta din anexele Raportului de inspectie fiscala (R.I.F.).  Deci, primul decont de TVA cod 300 se va depune dupa inregistrarea in scopuri de TVA din luna februarie 2019, in functie de perioada fiscala de raportare.

Asa cum se poate constata, la completarea formularului trebuie sa aveti in vedere si perioada fiscala de raportare incepand cu data inregistrarii din februarie 2019. Aceasta perioada  poate fi trimestrul sau luna calendaristica, in functie de cifra de afaceri realizata in anul 2018:  daca cifra de afaceri realizata in perioada 01.01 – 31.12.2018 este sub plafonul de (100.000 euro x 4,6639 lei/euro = 466.390 lei), iar persoana impozabila nu a efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2018,  perioada fiscala este trimestrul calendaristic. In acest caz, primul decont de TVA se depune pentru trimestrul I 2019 (intervalul 01.02.2019 – 31.03.2019) cel mai tarziu in data de 25 aprilie 2019, inclusiv. Pentru a vedea cu certitudine data inregistrarii in scopuri de TVA dupa depunerea formularului cod 070, este recomandabil sa consultati Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal gestionat de catre A.N.A.F.

 Pentru intervalul 01.01 – 30.11.2018, perioada fiscala de raportare stabilita de catre organul de inspectie fiscala se regaseste in anexa privind scadenta fiecarei diferente suplimentare de plata stabilite, mentionata in R.I.F. In baza acestei anexe, organul fiscal de administrare calculeaza accesoriile aferente diferentelor suplimentare de plata pe care le inscrie intr-o Decizie de impunere privind accesoriile. Deci, este recomandabil sa analizati fiecare anexa atasata R.I.F.

Dupa inregistrarea in scopuri de TVA, trebuie sa analizati si posibilitatea corectarii facturilor de catre furnizor/prestator, in cadrul termenului de prescriere, asa cum este reglementata la pct. 108 alin. (5)  si alin. (6) din normele de aplicare  ale art.  330  "Corectarea facturilor" alin. (3) din Codul fiscal adoptat prin Legea nr. 227/2015

     " (4) Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 330 alin. (3) din Codul fiscal, inscriu aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, iar acestea se preiau de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi. Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie sa mentioneze ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii au dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 297 - 301 din Codul fiscal, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 301 alin. (2) din Codul fiscal.

    (5) Prevederile alin. (4) se aplica inclusiv in cazul micilor intreprinderi care nu s-au inregistrat in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal la depasirea plafonului prevazut de art. 310 din Codul fiscal si organele de inspectie fiscala au stabilit taxa colectata aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii efectuate in perioada in care ar fi trebuit sa fie inregistrate in scopuri de taxa. "

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
 Examenul CECCAR 2019. 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2019. 100 de Subiecte rezolvate

In ceea ce priveste TVA colectata, la corectarea facturilor, la  sumele deja  facturate in perioadele anterioare, de exemplu in perioada ianuarie – noiembrie 2018,  se adauga 19 %, daca este posibila recuperarea acesteia de la client, caz contrar se aplica procedeul sutei marite. In acest sens, am  in vedere prevederile pct. 36 din normele de aplicare ale art. 291 " Cotele"

    " 36. Pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile, respectiv cele care sunt supuse cotei standard de TVA sau cotelor reduse de TVA, prevazute de art. 291 din Codul fiscal, taxa colectata se determina dupa cum urmeaza:
    a) se aplica cota legala de TVA la contravaloarea livrarii/prestarii, in cazul in care rezulta ca partile au convenit ca TVA nu este inclusa in contravaloarea livrarii, sau in cazul in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si nu include taxa;
    b) contrapartida unei livrari de bunuri/prestari de servicii trebuie considerata ca incluzand deja taxa pe valoarea adaugata, taxa determinandu-se prin aplicarea procedeului sutei marite, respectiv 20 x 100 / 120 in cazul cotei standard si 19 x 100 / 119 incepand cu data de 1 ianuarie 2017, 9 x 100 / 109 sau 5 x 100 / 105 in cazul cotelor reduse, in urmatoarele situatii:


    1. atunci cand partile au convenit ca TVA este inclusa in contravaloarea livrarii/prestarii;
    2. in cazul livrarilor de bunuri si/sau prestarilor de servicii direct catre populatie pentru care nu este necesara potrivit legii emiterea unei facturi;
    3. in orice situatie in care contrapartida nu este stabilita de parti, ci este stabilita prin lege, prin licitatie, printr-o hotarare a instantei, sau alte situatii similare, si include taxa sau nu exista nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata;
    4. atunci cand pretul unui bun/serviciu a fost stabilit de parti fara nicio mentiune cu privire la taxa pe valoarea adaugata, iar furnizorul/prestatorul bunului/serviciului respectiv este persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata colectate pentru operatiunea supusa taxei, si furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata care ar fi trebuit colectata pentru operatiunea respectiva. Poate fi acceptata ca mijloc de proba a faptului ca furnizorul/prestatorul nu are posibilitatea de a recupera de la beneficiar taxa pe valoarea adaugata, inclusiv o declaratie pe propria raspundere a furnizorului. "


          Daca se  aplica procedeul sutei marite, trebuie sa efectuati, implicit si diminuarea veniturilor inregistrate initial in perioada ianuarie – noiembrie  2018 conform facturilor emise initial prin aplicarea regimului special de scutire.
         
In concluzie, decontul de TVA cod 300 se depune doar pentru perioadele fiscale urmatoare inregistrarii in scopuri de TVA, fara a se depune retroactiv.  In primul decont cod 300 sau in urmatoarele deconturi, pot fi efectuate, daca este cazul,  regularizari privind TVA deductibila pentru care  nu s-a exercitat dreptul de deducere.  


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decont tvapfacoteplafon

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Februarie 2019


Votati articolul "Inregistrare cu intarziere in scopuri de TVA in cazul unui PFA. Ce declaratie se completeaza?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce acte si ce situatii trebuie sa predea un contabil sef daca pleaca din unitate ?

Intrebare: Buna ziua !

Contabilul sef al institutiei noastre a depus o Cerere de incetare a Contractului de munca. Unele inventariere au fost finalizate, iar altele sunt inca in curs de derulare.
Va rugam frumos sa ne ajutati cu cateva sfaturi cum se procedeaza in acest caz.
1. - ce acte si situatii trebuie sa predea un contabil sef daca pleaca din unitate ?

Raspuns: Va multumim din tot sufletul pentru raspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Februarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X