Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal
casa de marcatbon fiscalsanctiuni

UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat.

Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere sub influenta bauturilor alcoolice sau conducere sub influenta drogurilor. De asemenea, soferii sunt obligati sa obtina un certificat de astestare profesionala pentru transport de persoane in regim de inchiriere.

Proiectul inca nu se aplica. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie sa treaca de Camera decizionala, promulgat prin decret prezidential si publicat in Monitorul Oficial.

 

*********

Articolul vechi

Soferii care lucreaza pentru Uber si Taxify, aplicatiile de ridesharing care au starnit numeroase controverse in ultima perioada, ar putea fi obligati, prin lege, sa detina case de marcat si sa dea bonuri fiscale clientilor, se arata intr-un proiect de act normativ inregistrat recent in Senat.

Initiativa legislativa referitoare la activitatile de transport alternativ cu un vehicul cu sofer „VTS”, a fost propusa miercuri pentru adoptare la Senat si urmeaza sa fie votata in plen.


In prezenta propunere legislativa, se instituie obligativitatea licentierii operatorului care detine aceste paltforme de rezervare, a masinilor care efectueaza acest serviciu si a soferilor care presteaza, pentru a uniformiza acest tip de cerinte cu cele din industria taxiurilor, se mentioneaza in expunerea de motive.
 

DE RETINUT!

Veniturile soferilor obtinute in urma efectuarii de servici de transport alternativ sunt impozitate tn conformitate cu dispozitule Legit nr.227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Operatorul trebuie sa se asigure ca platforma digitala emite pasagerului un document electronic care sa arate tipul si valoarea tranzactiei efectuate.

Documentul este asimilat unei chitante fiscale in conformitate cu art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ecusonul de transport alternativ prevazut la alin. (1) se emite de catre operator pentru fiecare autovehicul pe care l-a autorizat in prealabil, dupa plata de catre sofer a unei taxe cu o valoare de 15% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarare a Guvernului, catre trezoreria consiliului local al localitati1 in care isi are domiciliul. Taxa se plateste de catre sofer la fiecare 12 luni pentru fiecare autovehicul pentru care obtine ecusonul de transport alternativ si pentru fiecare platforma pe care acesta isi desfasoara activitatea.

In cazul in care se incaseaza direct de la pasager, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ (proprietarul masinii - n. red.) are obligatia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal (...), de a emite si inmana bon fiscal pasagerului, precum si de a emite factura la solicitarea acestuia”, este specificat in noul proiect.


Potrivit proiectului, soferii de UBER si Taxify  ar putea fi obligati sa detin un certificat de atestare profesionala pentru transportul de persoane in regim de inchiriere, document ce va putea fi obtinut de la Autoritatea Rutiera Romana. Mai mult de atat, acestia vor trebui sa fie in varsta de cel putin 21 de ani si sa aiba un permis auto de categoria B de cel putin doi ani.

Legat de actele pe care trebuie sa le aiba soferii la ei, in plus fata de ce prevede Codul rutier, mai trebuie sa detina si o copie a autorizatiei pentru transport alternativ, o polita de raspundere civila legala, o polita de asigurare pentru bunuri si persoane si o copie tiparita a contractului incheiat cu firma ce detine aplicatia de ridesharing.
 
Operatorii autorizati sa desfasoare activitati pe teritoriul Romaniei vor plati catre Ministerul Transporturilor, la fiecare 12 luni, o taxa de 50.000 lei, in caz de neplata in termen de 30 de zile autorizatia fiind suspendata, iar daca plata nu se efectueaza timp de 3 luni autorizatia va fi anulata.
 

Referitor la sanctiuni, operatorul de transport alternativ trebuie sa fie la curent cu urmatoarele informatii.

Art. 30. Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 LEI la 50.000 LEI, urmatoarele fapte ale operatorului de transport alternativ:

a) acceptarea pe platforma digitala a unor soferi care nu indeplinesc conditiile cerute de prezenta lege pentru a presta servicil de transport alternativ;

b) — neverificarea anuala a indeplinirii de catre soferi si/sau autovehicule a conditiilor necesare prestari1 de servicii de transport alternativ ori neactualizarea la timp a documentatiei pastrate de operator cu privire la soferii sai si autovehiculele acestora;

c) nerespectarea confidentialitatii datelor cu caracter personal ale utilizatorilor
platformei digitale;

d) schimbarea termenilor si conditiilor de utilizare a plaformei digitale fara notificarea prealabila a utilizatorilor;

e)  prelucrarea datelor cu caracter personal pentru alte scopuri decat cele pentru care a fost obtinut acordul expres.

Art. 31

a) Facilitarea, coordonarea, intermedierea sau prestarea de servicii de transport alternativ de catre o persoana fizica sau juridica in lipsa unei autorizati valabile constituie contraventie, daca potrivit legii penale fapta nu constitute infractiune, si se sanctioneaza cu amenda de 5% din cifra de afaceri anuale realizata pe teritoriul Romaniei precum si cu si interzicerea desfasurarii de activitati economice de orice fel prin intermediul unor programe software de sine statatoare ce pot fi descarcate / instalate pe dispozitive mobile pentru o perioada de 2 ani de la data aplicarii sanctiunii.

b) Desfasurarea activitatilor de transport alternativ fara autorizatie constituie activitate ilicita si se sanctionaza potrivit reglementarilor legale in vigoare.

Art. 32. Constituie contraventie, daca potrivit legii penale fapta nu constituie infractiune, si se sanctioneaza cu amenda de 10.000 LEI, urmatoarele fapte ale soferului:

a) solicitarea de sume de bani suplimentare costului cursei afisat pe platforma digitala;

b) neinformarea la timp a operatorului cu privire la modificarea oricaror informatii cu privire la persoana sa ori a autovehiculului utilizat, depuse la operator in scopul admiterii sale pe platforma digitale;

c) efectuarea unei curse cu un alt autovehicul decat cel autorizat pe platforma digitala;

d) ipsa de la bordul autovehiculului a oricarui document cerut de lege precum si lipsa de pe parbrizul ori luneta autovehiculului a ecusoanelor VTS ce identifica transportul alternativ;

a) efectuarea unei curse fara detinerea unui certificat de atestare profesionala emis de Autoritatea Romana Rutiera.

Art. 33. Sanctionarea contraventionala repetata, de cel putin 3 ori in decursul a 6 luni, a unui sofer de catre autoritatile competente pentru nerespectarea obligatiilor ce-1 revin conformprezentei legi obliga operatorul sa elimine de indata soferul respectiv de pe platforma digitala.

Art. 34. Soferii surprinsi in trafic conducand sub influenta bauturilor alcoolice ori care au fost sanctionati pentru depasirea vitezei de deplasare regulamentare cu mai mult de 20 de km/h vor fi eliminati de indata de pe platforma digitala de catre operator si nu vor mai putea presta servicii de transport alternativ pe teritoriul Romaniei pentru o perioada de 3 luni de la data savarsirii faptei.


Consultati documentele atasate mai jos:

Forma initiatorului

Expunerea de motive

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casa de marcatbon fiscalsanctiuni

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Martie 2019


Votati articolul "Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Depasire plafon TVA la 30.09.2016

Intrebare: Buna ziua,
am intrbare legata de plafonul de TVA, o firma a depasit plafonul de TVA in luna septembrie 2016 am depus dosarul la ANAF pentru inregistrare ca platitor de TVA mi s-a eliberat si CUI cu RO urmand ca de la 01.11.2016 sa devin platitor de TVA daca se aproba dosarul in cazul in care nu se aproba dosarul voi fi obligat ca la ceea ce incasesz sa deduc TVA si sa depun declaratia 311 sa platesc TVA incasat conform declaratie 311. va multumesc

Raspuns: Veti depune formularul 311, veti avea tva fara drept de deducere si veti plati tva colectat.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Martie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X