email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?

Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?
achizitii intracomunitaredeclaratia 390decont de tva

Tranzactiile efectuate cu parteneri comerciali din strainatate se pot dovedi adevarate provocari pentru contabili fiindca legea prezinta multe particularitati. Daca ai facut recent achizitii de servicii intracomunitare si factura a primita cu intarziere, trebuie sa stii urmatoarele informatii.
 

Un contribuabil ne prezinta cazul lui. O factura de prestari servicii este emisa in data de 20.04.2019 si achitata in data de 30.04.2019, mai putin 348E. In data de 15.07.2019 primesc pe mail factura cu data 13.05.2019. Vom afla de la specialistul nostru cum se procedeaza la inregistrarea facturii. Este important de precizat ca factura primita este fara TVA.

Gaseste solutiile pentru cele mai sensibile probleme pe care le intalnesti cand faci tranzactii intracomunitare. Consulta Ghidul Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri.


Achizitii de servicii intracomunitare: raspunsul specialistului


 Potrivit art 278 alin 2 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, locul prestarii serviciilor catre o persoana impozabila este locul unde isi are sediul beneficiarul respectivelor servicii. Prin urmare, locul de prestare a serviciilor este in Romania (locul unde este situat beneficiarul), drept urmare operatiunea (achizitie de servicii intracomunitare) este impozabila in Romania. Persoana obligata la plata TVA este firma din Romania prin mecanismul taxarii inverse (4426 = 4427).

“(2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.”

In decontul de TVA aferent lunii iunie, factura se va inregistra pe rd 8 si 21 ,,Regularizari privind achizitii de servicii intracomunitare’’.

Se va intocmi declaratie recapitulativa 390 pentru luna mai 2019 sau se va rectifica cea existenta (daca este cazul) prin depunerea unei noi declaratii 390 cuprinzand si aceasta operatiune. 390 este declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare.


 


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitii intracomunitaredeclaratia 390decont de tva


Data aparitiei: 18 Iulie 2019

Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Cum se procedeaza daca factura este primita cu intarziere?":
Rating:

Nota: 4.22 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X