email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?

Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?
facilitati constructiicaentaxe si impozite

Se cunoaste faptul ca firmele din constructii sunt obligate, pana in anul 2028, sa acorde cel putin salariul minim de 3.000 de lei brut pentru angajatii lor. Se adauga facilitati fiscale legate de reduceri si scutiri de taxe pe munca cu respectarea anumitor conditii. Insa cum se procedeaza in cazul in care societatea are activitate temporara in domeniul constructiilor?
 

O firma de comert, cod CAEN 4673, cumpara o masina de taiat gresie si faianta pentru a face plinta, glafuri sau pentru a taia gresia, faianta la dimensiunea dorita de client. Specialistul ne va lamuri daca pentru aceasta activitate este nevoie de un nou cod CAEN sau daca se pot efectua aceste servicii sub codul CAEN 4673. Daca nu, cu un cod CAEN unde s-ar incadra? Daca acesta este din domeniul constructiilor este nevoie sa majorareze alariile pentru toti angajatii avand in vedere ca aceasta activitate ar reprezenta o foarta mica parte din cifra de afaceri?
 

Citeste si: Monografie contabila pentru o firma cu domeniul de activitate in constructii

Activitate temporara in domeniul constructiilor: raspunsul specialistului


Pentru ca angajatorul sa poata desfasura activitati in domeniul constructiilor trebuie sa fie autorizat in acest sens la Registrul comertului.

Codul CAEN 4673 da dreptul angajatorului sa efectueze activitati de comert cu ridicata al materialului lemnos si al materialelor de constructie si echipamentelor sanitare. Daca acesta este singurul cod CAEN autorizat, angajatorul nu poate presta activitati de taiere a gresiei si faiantei.

Actualizand activitatile secundare pe care le poate desfasura unitatea cu un cod CAEN din domeniul constructii, de exemplu 2370 – Taierea, fasonarea si finisarea pietrei, angajatorul va fi supus legislatiei aplicabile angajatorilor care presteaza activitati in domeniul constructii.

Conditiile in care se acorda facilitatile in domeniul constructiilor au fost modificate incepand cu data de 20 iulie 2019 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2019 pentru modificarea si completarea unor acte normative care privesc stabilirea unor masuri in domeniul investitiilor publicata in Monitorul Oficial nr. 507 din 21 iunie 2019. Ca urmare a acestor modificari, facilitatile in domeniul constructiilor se aplica in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2028 inclusiv, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile:

1. angajatorii desfasoara activitati in sectorul constructii care cuprind:
2. angajatorii realizeaza cifra de afaceri din activitatile mentionate mai sus si alte activitati specifice domeniului constructii in limita a cel putin 80% din cifra de afaceri totala.
3. veniturile brute lunare din salarii si asimilate salariilor prevazute la art. 76 alin. (1)-(3), realizate de persoanele fizice pentru care se aplica scutirea sunt calculate la un salariu brut de incadrare pentru 8 ore de munca/zi de minimum 3.000 lei lunar.

Cand o societate activeaza intr-un alt domeniu si, temporar, urmeaza sa desfasoare partial activitate in domeniul constructiilor, chiar daca numai o parte dintre salariati isi vor desfasura activitate in domeniul constructiilor, trebuie majorate salariile brute pentru toti salariatii.

Astfel, daca societatea desfasoara activitate in domeniul constructiilor, se va acorda tuturor salariatilor, indiferent de functie, salariul de baza minim brut de 3.000 lei.

Majorarea salariilor se va realiza printr-o decizie a angajatorului (pentru fiecare salariat) in care se va mentiona expres perioada de desfasurare a activitatii in domeniul constructiilor si deci de majorare a salariilor la 3.000 lei. La incetarea activitatii in domeniul constructiilor, se va reveni automat la salariul anterior.
 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita - Consilier juridic.

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facilitati constructiicaentaxe si impozite

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Iulie 2019


Votati articolul "Activitate temporara in domeniul constructiilor. Trebuie majorat salariul angajatilor?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Totusi, conform DEX : " DELAPIDÁRE, delapidări, s. f. Acțiunea de a delapida și...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iulie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X