email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat

Vom afla in continuare ce implicatii are OUG 114/2018 in ceea ce priveste acordarea voucherelor de vacanta pentru personalul din societatile cu capital de stat.

 


Acordarea voucherelor de vacanta: raspunsul specialistului

 Art. 36 alin. (1) din OUG 114/2018 prevede ca in perioada 2019 - 2020, beneficiaza de vouchere de vacanta in conformitate cu prevederile OUG 8/2009, urmatoarele categorii de personal din cadrul urmatoarelor institutii si autoritati publice, indiferent de modul de finantare a activitatii acestora, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice:

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, respectiv din Parlament, Administratia Prezidentiala, ministere, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutii publice autonome, precum si institutii din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile;

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, incluzand comunele, orasele, municipiile, sectoarele municipiului Bucuresti, judetele, municipiul Bucuresti, institutiile si serviciile publice din subordinea acestora, cu personalitate juridica.

Cu privire la nivelul drepturilor acordate, art. 1 alin. (2) din OUG 8/2009 precizeaza ca institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.

 

Alin. (2) al art. 36 din OUG 114/2018 precizeaza ca in perioada 2019-2021, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, astfel cum acestea au fost enumerate mai sus, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda personalului din cadrul acestora bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Precizam ca potrivit art. 34 lit. a) din Legea 165/2018, prevederile art. 24 – 27 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021, pana atunci fiind aplicate in continuare prevederile OUG 8/2009 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta.

In aceasta situatie, pentru perioada 2019 - 2020, art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 reglementeaza acordarea biletelor de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018, acordarea voucherelor de vacanta fiind reglementata, in aceasta perioada, de art. 36 alin. (1) din acelasi act normativ. Doar incepand cu anul 2021 urmeaza a fi restrictionata acordarea voucherelor de vacanta, fiind aplicate doar prevederile art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 ca urmare a intrarii in vigoare a reglementarilor art. 24 – 27 privind voucherele de vacanta din Legea 165/2018.

 

Precizam ca, in ceea ce priveste operatorii economici astfel cum sunt definiti de OUG 26/2013, prevederile art. 33 alin. (1) din Legea 165/2018 coroborat cu cele ale art. 1^1 din OUG 8/2009, pentru perioada cat OUG 8/2009 mai este in vigoare, prevad ca acestia vor acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat.

Masura se aplica urmatorilor angajatori, dupa cum sunt definiti de OUG 26/2013:

a) regiilor autonome infiintate de stat, societatilor/companiilor nationale, precum si societatilor comerciale la care statul este actionar unic sau detine o participatie majoritara, dupa caz;

b) regiilor autonome infiintate de unitatile administrativ-teritoriale, precum si societatilor comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici sau detin o participatie majoritara, dupa caz;

c) societatilor si regiilor autonome la care persoanele juridice mentionate la lit. a) si b) sau institutiile publice centrale ori locale sunt actionari unici sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, dupa caz.

Asadar, societatii la care o institutie publica detine o participatie majoritara conform art. 1 lit. c) din OUG 26/2013, consideram ca i se vor aplica prevederile art. 1^1 din OUG 8/2009, putand acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat. Totodata, atragem atentia asupra respectarii prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2019 (Legea 50/2019) care reglementeaza modul de fundamentare in cadrul bugetului de venituri si cheltuieli al cheltuielilor salariale.


 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat


Data aparitiei: 05 August 2019

Votati articolul "Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?":
Rating:

Nota: 4.7 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X