Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?

Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat

Vom afla in continuare ce implicatii are OUG 114/2018 in ceea ce priveste acordarea voucherelor de vacanta pentru personalul din societatile cu capital de stat.

 


Acordarea voucherelor de vacanta: raspunsul specialistului

 Art. 36 alin. (1) din OUG 114/2018 prevede ca in perioada 2019 - 2020, beneficiaza de vouchere de vacanta in conformitate cu prevederile OUG 8/2009, urmatoarele categorii de personal din cadrul urmatoarelor institutii si autoritati publice, indiferent de modul de finantare a activitatii acestora, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice:

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002, respectiv din Parlament, Administratia Prezidentiala, ministere, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutii publice autonome, precum si institutii din subordinea/coordonarea acestora, finantate din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz, bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice, bugetul fondurilor externe nerambursabile;

- personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, incluzand comunele, orasele, municipiile, sectoarele municipiului Bucuresti, judetele, municipiul Bucuresti, institutiile si serviciile publice din subordinea acestora, cu personalitate juridica.

Cu privire la nivelul drepturilor acordate, art. 1 alin. (2) din OUG 8/2009 precizeaza ca institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, vouchere de vacanta in cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.

 

Alin. (2) al art. 36 din OUG 114/2018 precizeaza ca in perioada 2019-2021, institutiile si autoritatile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, astfel cum acestea au fost enumerate mai sus, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, nu acorda personalului din cadrul acestora bilete de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare.

Precizam ca potrivit art. 34 lit. a) din Legea 165/2018, prevederile art. 24 – 27 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2021, pana atunci fiind aplicate in continuare prevederile OUG 8/2009 care reglementeaza acordarea voucherelor de vacanta.

In aceasta situatie, pentru perioada 2019 - 2020, art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 reglementeaza acordarea biletelor de valoare, cu exceptia tichetelor de cresa, reglementate de Legea nr. 165/2018, acordarea voucherelor de vacanta fiind reglementata, in aceasta perioada, de art. 36 alin. (1) din acelasi act normativ. Doar incepand cu anul 2021 urmeaza a fi restrictionata acordarea voucherelor de vacanta, fiind aplicate doar prevederile art. 36 alin. (2) din OUG 114/2018 ca urmare a intrarii in vigoare a reglementarilor art. 24 – 27 privind voucherele de vacanta din Legea 165/2018.

 

Precizam ca, in ceea ce priveste operatorii economici astfel cum sunt definiti de OUG 26/2013, prevederile art. 33 alin. (1) din Legea 165/2018 coroborat cu cele ale art. 1^1 din OUG 8/2009, pentru perioada cat OUG 8/2009 mai este in vigoare, prevad ca acestia vor acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat.

Masura se aplica urmatorilor angajatori, dupa cum sunt definiti de OUG 26/2013:

a) regiilor autonome infiintate de stat, societatilor/companiilor nationale, precum si societatilor comerciale la care statul este actionar unic sau detine o participatie majoritara, dupa caz;

b) regiilor autonome infiintate de unitatile administrativ-teritoriale, precum si societatilor comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici sau detin o participatie majoritara, dupa caz;

c) societatilor si regiilor autonome la care persoanele juridice mentionate la lit. a) si b) sau institutiile publice centrale ori locale sunt actionari unici sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, dupa caz.

Asadar, societatii la care o institutie publica detine o participatie majoritara conform art. 1 lit. c) din OUG 26/2013, consideram ca i se vor aplica prevederile art. 1^1 din OUG 8/2009, putand acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit, in conditiile legii, pentru un salariat. Totodata, atragem atentia asupra respectarii prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2019 (Legea 50/2019) care reglementeaza modul de fundamentare in cadrul bugetului de venituri si cheltuieli al cheltuielilor salariale.


 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dani Cucu - Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 114/2018vouchere de vacantacapital de stat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 August 2019


Votati articolul "Acordarea voucherelor de vacanta. Care sunt implicatiile OUG 114/2018?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 05 August 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X