email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontarea a 41,5% din salariu. Care sunt conditiile?

Decontarea a 41,5% din salariu. Care sunt conditiile?
OUG 92/2020sprijin statsomaj tehnicLegea nr. 59/2020

Decontarea a 41,5% din salariu reprezinta un sprijin oferit de Guvern pentru firmele care au avut angajatii in somaj tehnic si ii cheama la munca. Masura este inclusa in OUG 92/2020, care prevede si prelungirea somajului tehnic si dupa 1 iunie pentru domeniile care au in continuare activitatea suspendata.

Daca angajatii s-au intors mai devreme din somaj tehnic, adica incepand cu 1 mai 2020, se poate beneficia de decontarea unui procent de 41,5% din salariu de baza brut pentru luna mai? Se poate beneficia de aceasta facilitate si pentru lunile urmatoare. Daca da, care sunt conditiile?
 

Citeste si: Ordinul 457/2020. Documentele pentru subventia de 41,5% au fost publicate in Monitorul Oficial


Decontarea a 41,5% din salariu: ce spune legea?

Potrivit art. I alin. (1) – (6) din OUG nr. 92/2020, “(1) Incepand cu data de 1 iunie 2020, angajatorii ai caror angajati au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, precum si angajatorii ai caror angajati au avut contractele individuale de munca suspendate in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, in perioada starii de urgenta sau alerta, beneficiaza, pentru o perioada de trei luni, de decontarea unei parti din salariu, suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificarile ulterioare.
 
(2) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia mentinerii raporturilor de munca pana la data de 31 decembrie 2020, cu exceptia lucratorilor sezonieri.
 
(3) Prevederile alin. (1) se aplica numai persoanelor care au avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta si au beneficiat fie de indemnizatiile prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, cu completarile ulterioare, fie de prevederile art. 53 din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


 
(4) Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate dintre care cel putin unul se afla sub incidenta restrictiilor stabilite prin acte ale autoritatilor competente opteaza fie pentru aplicarea prevederilor alin. (1), fie pentru aplicarea art. X din prezenta ordonanta de urgenta.
 
(5) De prevederile alin. (1) beneficiaza si persoanele care au conventii individuale de munca incheiate in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare.
 
(6) Obligatia prevazuta la alin. (2) nu se aplica in cazul in care incetarea contractului de munca intervine din motive neimputabile angajatorului.”.
 

Decontarea a 41,5% din salariu: interpretarea specialistului

Conditiile pentru a beneficia de un ajutor decontat de stat in suma de 41,5% din salariul de baza brut corespunzator locului de munca ocupat sunt:
 
- salariatul a beneficiat de indemnizatia de somaj tehnic 75% platit de stat sau

- salariatul a avut contractul individual de munca suspendat in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii (in cazul intreruperii sau reducerii temporare a activitatii, fara incetarea raportului de munca, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare) si nu a beneficiat de indemnizatia de somaj tehnic, in perioada starii de urgenta sau alerta;

- salariatul a avut o durata a suspendarii a contractului individual de munca de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta;

- salariatul a beneficiat fie de indemnizatiile de somaj de la stat, prevazute de art. XI si XV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 (indemnizatia de somaj tehnic sau indemnizatia specifica altor profesionisti, sportivi, avocati, persoane care obtin venituri din drepturi de autor), fie de prevederile art. 53 din Codul Muncii (indemnizatie de minim 75% cu conditia sa se afle la dispozitia angajatorului).
 

CONCLUZIE

Asadar, daca salariatii care revin la munca au beneficiat de somaj tehnic decontat de stat potrivit art. XI din OUG nr. 30/2020 si durata suspendarii contractului individual de munca a fost de minimum 15 zile in perioada starii de urgenta sau de alerta, puteti sa beneficiati de decontarea unei procent de 41,5% din salariul de baza brut pe o durata de 3 luni, cu obligatia pastrarii angajatului pana la data de 31 decembrie 2020, incepand cu data de 01.06.2020.(deci pentru luna mai 2020).

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OUG 92/2020sprijin statsomaj tehnicLegea nr. 59/2020


Data aparitiei: 18 Iunie 2020

Votati articolul "Decontarea a 41,5% din salariu. Care sunt conditiile?":
Rating:

Nota: 3.15 din 5 din 13 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X