email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cronica saptamanii 9 - 13 iunie

Contractul de tip LEASE BACK

Termenul „leaseback“ desemneaza operatiunea prin care un mijloc fix (cladiri, vehicule, echipamente) este vandut catre un investitor si rascumparat de societatea dumneavoastra in leasing.

Avantajul este acela ca va deblocati o suma mare de bani pentru alte investitii beneficiind de o sursa de finantare in cazul in care indatorarea la banca este foarte mare sau cand activele sunt subevaluate in cazul unui credit bancar.

O tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing (leaseback) se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing. Se disting doua situatii posibile:

  1. daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie.

In contabilitatea nu se inregistreaza operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent.

Inregistrarile in contabilitate sunt…

Pentru mai multe detalii  apasati aici

Acordarea de avantaje in natura

Acordarea de avantaje in natura la nivelul unei societati face parte din politica acesteia, fiind considerata o intelegere contractuala sau tacita intre reprezentantii societatii si angajatii sai. De multe ori, acordarea de avantaje in natura pentru salariati constituie o buna practica a societatii de stimulare a salariatilor.

Reflectarea in contabilitate a acordarii acestor avantaje se face avandu-se in vedere continutul economic al tranzactiilor efectuate, respectandu-se astfel principiul contabil prevalenta economicului asupra juridicului.

Din punct de vedere fiscal (impozit pe venit, T.V.A., impozit pe profit) se respecta prevederile fiscale din Codul fiscal.

Conform legislatiei actuale, sunt considerate venituri din salarii, toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de:
• perioada la care se refera,
• denumirea veniturilor ori
• forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca…

Pentru mai multe detalii  apasati aici

Taxa de aglomerare

Primaria Capitalei a realizat un plan de actiune pentru a reduce zgomotul din Bucuresti, provocat in proportie de 80% de masini. Postat recent pe site-ul Primariei, documentul face referire la “tramvaie si autobuze mai silentioase“, “stil de condus calm“, “taxa de aglomerare“ si interzicerea zborurilor avioanelor pe timp de noapte.

Acestea sunt solutiile gasite de specialistii Primariei Capitalei pentru a reduce zgomotul din Bucuresti. Planul de actiune privind zgomotul urban este supus dezbaterii publice timp de 10 zile si va intra apoi in discutia comisiilor Primariei.

Printre altele, planul antizgomot sustine ca soferii care vor sa tranziteze sau sa stationeze in centrul Capitalei ar putea plati o “taxa de aglomerare“. Taxa a fost propusa si in MasterPlanul privind descongestionarea traficului din Bucuresti, dat publicitatii la inceputul acestui an. “Se ia in calcul cresterea tarifului pentru parcare sau eventualul acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la 5 lei pe calatorie“, se specifica in MasterPlan.

Pana se va ajunge la un Bucuresti “silentios”, haideti sa revenim la problemele care intr-adevar nu ne dau pace, inregistrarile contabile. Pentru astazi v-am pregatit un caz practic privind activitatea de tamplarie PVC…

Pentru mai multe detalii  apasati aici

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 13 Iunie 2008

Votati articolul "Cronica saptamanii 9 - 13 iunie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X