Termenul „leaseback“ desemneaza operatiunea prin care un mijloc fix (cladiri, vehicule, echipamente) este vandut catre un investitor si rascumparat de societatea dumneavoastra in leasing.
Avantajul este acela ca va deblocati o suma mare de bani pentru alte investitii beneficiind de o sursa de finantare in cazul in care indatorarea la banca este foarte mare sau cand activele sunt subevaluate in cazul unui credit bancar.
O tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing (leaseback) se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing. Se disting doua situatii posibile:
- daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie.
In contabilitatea nu se inregistreaza operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent.
Inregistrarile in contabilitate sunt…
Pentru mai multe detalii apasati aici
Acordarea de avantaje in natura
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Acordarea de avantaje in natura la nivelul unei societati face parte din politica acesteia, fiind considerata o intelegere contractuala sau tacita intre reprezentantii societatii si angajatii sai. De multe ori, acordarea de avantaje in natura pentru salariati constituie o buna practica a societatii de stimulare a salariatilor.
Reflectarea in contabilitate a acordarii acestor avantaje se face avandu-se in vedere continutul economic al tranzactiilor efectuate, respectandu-se astfel principiul contabil prevalenta economicului asupra juridicului.
Din punct de vedere fiscal (impozit pe venit, T.V.A., impozit pe profit) se respecta prevederile fiscale din Codul fiscal.
Conform legislatiei actuale, sunt considerate venituri din salarii, toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de:
• perioada la care se refera,
• denumirea veniturilor ori
• forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca…
Pentru mai multe detalii apasati aici
Primaria Capitalei a realizat un plan de actiune pentru a reduce zgomotul din Bucuresti, provocat in proportie de 80% de masini. Postat recent pe site-ul Primariei, documentul face referire la “tramvaie si autobuze mai silentioase“, “stil de condus calm“, “taxa de aglomerare“ si interzicerea zborurilor avioanelor pe timp de noapte.
Acestea sunt solutiile gasite de specialistii Primariei Capitalei pentru a reduce zgomotul din Bucuresti. Planul de actiune privind zgomotul urban este supus dezbaterii publice timp de 10 zile si va intra apoi in discutia comisiilor Primariei.
Printre altele, planul antizgomot sustine ca soferii care vor sa tranziteze sau sa stationeze in centrul Capitalei ar putea plati o “taxa de aglomerare“. Taxa a fost propusa si in MasterPlanul privind descongestionarea traficului din Bucuresti, dat publicitatii la inceputul acestui an. “Se ia in calcul cresterea tarifului pentru parcare sau eventualul acces in zona centrala a municipiului Bucuresti la 5 lei pe calatorie“, se specifica in MasterPlan.
Pana se va ajunge la un Bucuresti “silentios”, haideti sa revenim la problemele care intr-adevar nu ne dau pace, inregistrarile contabile. Pentru astazi v-am pregatit un caz practic privind activitatea de tamplarie PVC…
Pentru mai multe detalii apasati aici