Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Raspuns de la ANAF: Bonul fiscal si inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor?

aparate de marcatinregistrari contabilebon fiscal

Avand in vedere abrogarea H.G. nr. 831/1997, mai sunt in vigoare prevederile OMFP nr.293/2006 si OMFP nr.1714/2005?
In ce conditii bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale sunt documente care stau la baza inregistrarii in contabilitate a cheltuielilor?
 
Raspuns
 
Prin Hotararea Guvernului nr.105/2009 au fost abrogate prevederile Hotararii Guvernului nr.831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, precum si toate ordinele ministrului economiei si finantelor care au fost emise avand ca temei legal hotararea mentionata.
 
In aceste conditii au fost abrogate si prevederile O.M.F.P. nr.293/2006 pentru modificarea O.M.F.P. nr.1714/2005 privind aplicarea prevederilor HG nr.831/1997.
 
In conformitate cu prevederile art.6 alin.(1) din Legea contabilitatii nr.82/1991 republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.
 
Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare si trebuie sa cuprinda elementele principale prevazute la pct.2 din Anexa nr.1 la O.M.E.F. nr.3512/2008.
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Planul de Conturi General 2019
Planul de Conturi General 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019


 
Bonurile fiscale emise cu aparatele de marcat electronice fiscale in baza O.U.G. nr.28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt documente care atesta efectuarea platii si se anexeaza la registrul de casa.
 
Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor efectuate de o entitate si achitate pe baza de bon fiscal (cu numerar sau card bancar), se poate efectua daca:
 
a) entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal;
sau
b) entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind avizate de persoana care aproba efectuarea acestor cheltuieli.
 
In cazul achizitionarii carburantilor auto pe baza de bon fiscal, in conformitate cu prevederile din Codul fiscal, aceste bonuri pot fi utilizate ca documente justificative care stau la baza inregistrarii cheltuielilor in contabilitate, daca sunt stampilate si au inscrise denumirea cumparatorului si numarul de inmatriculare a autovehiculului.
 
 
Baza legala
 
Legea nr 82 / 1991 articolul art.6 alin.(1) si art.10 alin. (4)
Ordinul ministrului economiei si finantelor nr 3512 / 2008 articolul pct. 2 din Anexa nr. 1
Ordonanta de urgenta a guvernului nr 28 / 1999 articolul articolul 1 alin. (1) si (2)
Legea nr 571 / 2003 articolul art.155 alin. (7) 
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
aparate de marcatinregistrari contabilebon fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 24 Iunie 2011


Votati articolul "Raspuns de la ANAF: Bonul fiscal si inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Poate renunta la gestiune ? cine va raspunde ?

Intrebare: Buna ziua !

Mai jos va expun situatia in raport cu care
va rugam frumos sa ne dati niste sfaturi cum va trebui sa se procedeze corect:

- un coleg are in gestiune toate bunurile institutiei noastre,
iar fiecare salariat are in subgestiune bunurile pe care le are in Inventarul propriu.
- colegul care are in gestiune toate bunurile institutiei
a fost sef al compartimentului administrativ si
a avut in Fisa postului atributii de administrare
Insa, odata cu OUG 77/2013 pentru stabilirea unor masuri ......
prin care s-a redus numarul de posturi de conducere
pentru reducerea cheltuielilor la institutiile publice,
colegul nu a mai fost sef, ci a devenit un salariat cu functie de executie,
insa a ramas cu gestiunea intreaga.
In tot acest timp, i s-a retinut garantie.

Acum colegul a facut o Cerere catre conducerea institutiei
prin care spune ca renunta la intreaga gestiune.
Inainte, de intreaga gestiune = de intreg patrimoniul institutiei raspundea acest coleg,
iar potrivit Legii /Regulamentului de organizare si functionare
raspundea directorul institutiei.

Va rugam frumos sa ne ajutati cu un raspuns:
- colegul poate renunta la intreaga gestiune ?
- cine va mai avea atributii de administrare bunuri ?
- cine va raspunde de intreaga gestiune a institutiei ?
- ce se va intampla cu atributiile pe care le are in Fisa postului ?
- este suficient ca fiecare salariat sa raspunda de bunurile
pe care le are fiecare in Inventarul sau ?

Raspuns: Da, in cazul de fata asa stau lucrurile. De aceea, colegul si directorul institutiei noastre vrea ca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X