email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?

carti de muncaITMregistru electronic

Odata cu desfiintarea cartilor de munca, accesul la datele care privesc vechimea de angajare poate sa para mai putin accesibil unora dintre cetateni. Cu toate acestea, informatiile se regasesc in registrul electronic al angajatilor, un sistem online completat de catre angajatori, prin semnatura electronica sau prin aducerea datelor pe suport electronic la inspectoratele teritoriale de munca.

Sistemul permite o mai buna si eficienta actualizare a datelor, precum si o operare facila a verificarilor. Se evita astfel si situatiile in care unii angajatori nu legalizeaza relatiile de munca, fiind pierdute sume importante la calculul pensiei.

Angajatorul este obligat sa elibere o copie a datelor din registrul electronic la cererea fiecarui angajat. Prin comparatie cu cartea de munca, noul sistem electronic include toate veniturile, indiferent de sursa acestora.

Chiar daca aceste informatii sunt pastrate in siguranta in sistemul electronic, nu dispare obligatia de a pastra contractul de munca si orice alt document aferent separat de aceste date in format electronic.

In baza unei cereri facute de angajat, acesta poate avea acces la informatiile incluse in noul sistem.
Datele existente inainte pe cartea de munca au fost astfel prelucrate prin transferul in baza de date online, iar aceasta procedura se desfasoara in continuare deoarece volumul de informatii este destul de mare.

Deoarece pot aparea greseli la scanare sau la introducerea datelor, toti cei care au carti de munca dinainte de luna aprilie 2011 sunt sfatuiti sa isi pastreze in continuare aceste documente pentru a putea face dovada efectuarii unor ore de munca in cazul unei erori aferente transferului de date.

In prezent, dintr-un total de aproximativ 4 milioane de carti de munca, doar 1.700.000 se afla in posesia angajatorilor chiar daca pana saptamana trecuta acestea ar fi trebuit deja predate titularilor. Cele care nu au fost inca ridicate se afla in continuare la arhivele Inspectoratelor Teritoriale de Munca (ITM). Legea nu prevede sanctiuni pentru cei care nu si-au ridicat cartile de munca pana la aceasta data.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
carti de muncaITMregistru electronic


Data aparitiei: 07 Iulie 2011

Votati articolul "Cartile de munca au disparut, cum ne verificam vechimea?":
Rating:

Nota: 3.86 din 5 din 397 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X