Aceasta discutie s-a ivit in repetate randuri pe portalurile de specialitate pe care le dezvoltam, astfel ca reluam astazi acest subiect de interes crescut si va reamintim daca in registrul-inventar vom folosi conturile sintetice sau cele analitice si daca vom inregistra in registrul-inventar soldul conturilor de amortizari.
Va informam astfel ca, in aceasta privinta, sunt utile reglementarile cuprinse in Ordinul Nr. 1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile 10.
Astfel, precizam ca registrul-inventar cod 14-1-2 este un document contabil obligatoriu in care se inregistreaza toate elementele de activ si de pasiv, grupate in functie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se intocmeste la infiintarea unitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii unitatii, cu ocazia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege pe baza de inventar faptic.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
In acest registru se inscriu, intr-o forma recapitulativa, elementele inventariate dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecarui post al bilantului.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si de pasiv.
Elementele de activ si de pasiv inscrise in Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica continutul acestora.
In cazul in care inventarierea are loc pe parcursul anului, in Registrul-inventar se inregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga rulajele intrarilor si se scad rulajele iesirilor de la data inventarierii pana la data incheierii exercitiului financiar.