email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli certificare ISO. Pot fi imobilizate aceste cheltuieli?

OMFP 3055/2009HG 105/2007cheltuielicertificare ISO
O societate a incheiat un contract de prestari servicii pentru certificare ISO 9001:2008 si 14001:2004 si cuprinde:
- generare documentatie in valoare de 2536 lei
- audit de certificare a sistemului de management de calitate si mediu si aranjarea emiterii unui certificat al sistemului de management in valoare de 3033 lei. Perioada de valabilitate este de 3 ani.

Vom stabili, prin prezentul studiu de caz, daca aceste costuri reprezinta cheltuieli ale perioadei sau pot fi imobilizate si amortizate.


Solutia consultantului:

Din pacate, HG 105/2007 ce stabileste valoarea unui mijloc fix la suma de 1800 de lei nu dispune si pentru activele necorporale, respectiv legiuitorul nu stabileste o valoare de la care activele necorporale vor fi considerate imobilizari sau pana la care vor fi considerate cheltuieli ale perioadei.

Astfel, consideram ca pentru a aplica un regim contabil, sunt precizarile de la art. 72 - 73 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce enumera conditiile prin care poate fi recunoscuta o imobilizare necorporala.

Nici una din aceste conditii nu defineste o valoare, astfel vom tine cont de faptul ca o imobilizare necorporala este un activ nemonetar, fara suport material, ce este detinut in scopuri administrative, pentru productia de bunuri sau prestarea de servicii sau pentru a fi inchiriata la terti.

Avand in vedere si faptul ca acest certificat va confera o recunoastere pentru o perioada de 3 ani, consideram ca se identifica o imobilizare necorporala, de natura brevetelor, licentelor, concesiunilor si altor drepturi similare, inregistrata in contul 205 "Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare".

Din punct de vedere fiscal, amortizarea se poate efectua in perioada de detinere a certificarii de 3 ani, conform art. 24 alin. (10) din Codul fiscal.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009HG 105/2007cheltuielicertificare ISO


Data aparitiei: 25 Octombrie 2012

Votati articolul "Cheltuieli certificare ISO. Pot fi imobilizate aceste cheltuieli?":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X