Comisia de inventariere emite procesul verbal de inventariere care cuprinde:
- data intocmirii;
- numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere;
- gestiunile inventariate;
- data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere;
- rezultatele inventarierii;
- concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea;
- volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic;
- propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de
inventar si declasare sau casare a unor stocuri;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
- constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere purtand viza directorului compartimentului financiar-contabil si al juristului societatii se prezinta in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere administratorului societatii. Acesta, impreuna cu directorul compartimentului financiar-contabil si juristul societatii decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.
Inregistrarea in contabilitate a rezultatelor
Solutiile aprobate de administratorul societatii se inregistreaza in contabilitate si in evidenta tehnico operativa in termen de cel mult 7 zile lucratoare de la data aprobarii procesului-verbal de inventariere de catre administrator, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
In Registrul - Inventar se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, pe baza listelor de inventariere si a proceselor verbale de inventariere, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilant.
Pe baza registrului-inventar si a balantei de verificare intocmite la finele exercitiului financiar se intocmeste bilantul, parte componenta a situatiilor financiare anuale, ale carui posturi trebuie sa corespunda cu datele inregistrate in contabilitate, puse de acord cu situatia reala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, stabilita pe baza inventarului.
Prezentele proceduri sunt intocmite de SC ............................ cu respectarea urmatoarelor acte
normative :
-Legea contabilitatii nr 82/91 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-O.M.F.P. nr. 2861/2009 privind normele pentru organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor , datoriilor si capitalurilor proprii;
- O.M.F.P. nr. 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare.