email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinvestitiivaloarea imobilizata


Investitiile facute in cazul unor spatii inchiriate reprezinta situatii frecvent intalnite in mediul de afaceri.

Tocmai de aceea consideram ca studiul de caz de mai jos se va dovedi util pentru mai multe aspecte ale amortizarii contabile.

O societate a inchiriat pe o perioada de 10 ani un spatiu pentru a desfasura activitate de alimentatie publica - restaurant. Spatiul inchirat era cu finisajele la "gri". Societatea care a inchiriat s-a ocupat de amenajarea corespunzatoare a spatiului facand o serie de lucrarari de investitii care au cuprins: proiectare, colaborare cu un designer de interior, finisaje de interior: glet, lavabil, faianta, lambrisarea peretilor + tapet, pardoseli din parchet lemn + gresie, instalatii sanitare, instalatii electrice, tamplarie PVC, centrala termica.

Pe langa amenajarea interioara, a mai amenajat si o terasa: partial acoperita. Aceasta ca lucrari a inclus: proiectare, terasamente si sapaturi, pavare, lambrisare, placari pereti cu OSB, confectie metalica. Aceste cheltuieli sunt imobilizari in curs pana la receptia finala sau o parte din ele pot fi considerate lucrari curente de reparatii. In fond faianta, lavabila si tapetul de la interior, ca si OSB -ul de la terasa vor trebui oricum schimbate intr-un interval de 5 ani. Vom vedea cum se va modifica atunci sau acum valoarea investitiei, valoarea imobilizata.

Intrucat la data preluarii imobilului inchiriat acesta nu era finalizat fiind un obiectiv in curs de executie,  cheltuielile efectuate pentru a aduce imobilul in stadiul de a fi utilizat in scopul pentru care a fost luat in chirie nu pot fi considerate cheltuilei ulterioare de natura reparatiilor. Raportat la stadiul in care se afla cladirea la data inchirierii "la gri", fiecare cheltuiala efectuata de chirias pentru aducerea acestuia la parametrii necesari pentru utilizare in reprezinta o imbunatatire comparativ cu parametri tehnici initiali.

In ce priveste cheltuielile ulterioare ce se vor efectua dupa receptia si darea in folosinta a imobilului inchiriat trebuie recunoscute pe cheltuilala perioadei in masura in care reprezinta reparatii sau se recunosc ca o componenta activului daca reprezinta inivestitii.

Reglementarile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, stabilesc care sunt criteriile de recunoastere a cheltuielilor ulterioare aferente unei imobilizari corporale, respectiv:

"Pct.106. - (1) Cheltuielile ulterioare aferente unei imobilizari corporale trebuie recunoscute, de regula, drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate.

(2) Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii.

 Pct.107. - (1) Costul reparatiilor efectuate la imobilizarile corporale, in scopul asigurarii utilizarii continue a acestora, trebuie recunoscut ca o cheltuiala in perioada in care este efectuata.

(2) Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale. Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare."

In acest context, toate cheltuielile efectuate pana la receptia finala trebuie recunoscute la imobilizari coprorale, iar cheltuielile ulterioare efectuate in perioadele urmatoare, dupa darea in folosinta a imobilului, cum ar fi schimbarea faiantei,  zugraveli, inlocuirea tapetului s.a.m.d., reprezinta cheltuieli de reparatii si vor inregistra in conturile de cheltuieli ale perioadei respective.

In conformitate cu art. 253 (3^1) din Codul Fiscal si Normele metodologice de aplicare (pct.4) locatarul are  obligatia sa comunice proprietarului in termen de 30 zile de la data terminarii lucrailor respective,  valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare,  modernizare, modificare sau extindere  daca acestea depasesc 25% din valoarea cladirii.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinvestitiivaloarea imobilizata


Data aparitiei: 28 Martie 2013

Votati articolul "Investitii spatiu inchiriat. Ce tratament contabil aplicam?":
Rating:

Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X