email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Articole din data 15 Ianuarie 2009

47 articole din data 15 Ianuarie 2009

ARTICOLUL 62 Conditii si limite ale colaborarii

ARTICOLUL 62 Conditii si limite ale colaborarii (1) Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public se realizeaza in limita atributiilor ce le revin potrivit legii. (2) Daca autoritatea publica, institutia publica sau de interes public solicitata refuza colaborarea, autoritatea publica superioara ambelor organe va decide. Daca o asemenea...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 61 Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public

ARTICOLUL 61 Colaborarea dintre autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public (1) Autoritatile publice, institutiile publice sau de interes public sunt obligate sa colaboreze in realizarea scopului prezentului cod. (2) Nu constituie activitate de colaborare actiunile intreprinse de autoritatile prevazute la alin. (1), in conformitate cu atributiile ce...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 60 Obligatia autoritatilor si institutiilor publice de a furniza informatii si de a prezenta acte

ARTICOLUL 60 Obligatia autoritatilor si institutiilor publice de a furniza informatii si de a prezenta acte (1) Autoritatile publice, institutiile publice si de interes public, centrale si locale, precum si serviciile deconcentrate ale autoritatilor publice centrale vor furniza informatii si acte organelor fiscale, la cererea acestora. (2) In realizarea scopului...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 59 Dreptul altor persoane de a refuza furnizarea de informatii

ARTICOLUL 59 Dreptul altor persoane de a refuza furnizarea de informatii (1) Pot refuza sa furnizeze informatii cu privire la datele de care au luat cunostinta in exercitarea activitatii lor preotii, avocatii, notarii publici, consultantii fiscali, executorii judecatoresti, auditorii, expertii contabili, medicii si psihoterapeutii, cu exceptia informatiilor cu privire la...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 58 Dreptul rudelor de a refuza furnizarea de informatii, efectuarea de expertize si prezentarea unor inscrisuri

ARTICOLUL 58 Dreptul rudelor de a refuza furnizarea de informatii, efectuarea de expertize si prezentarea unor inscrisuri (1) Sotul/sotia si rudele contribuabilului pana la gradul al treilea inclusiv pot refuza furnizarea de informatii, efectuarea de expertize, precum si prezentarea unor inscrisuri. (2) Persoanele prevazute la alin. (1) vor fi instiintate asupra acestui...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 57 Cercetarea la fata locului

ARTICOLUL 57 Cercetarea la fata locului (1) In conditiile legii, organul fiscal poate efectua o cercetare la fata locului, intocmind in acest sens proces-verbal. (2) Contribuabilii au obligatia sa permita functionarilor imputerniciti de organul fiscal pentru a efectua o cercetare la fata locului, precum si expertilor folositi pentru aceasta actiune intrarea acestora pe...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 56 Prezentarea de inscrisuri

ARTICOLUL 56 Prezentarea de inscrisuri (1) In vederea stabilirii starii de fapt fiscale, contribuabilul are obligatia sa puna la dispozitie organului fiscal registre, evidente, documente de afaceri si orice alte inscrisuri. In acelasi scop, organul fiscal are dreptul sa solicite inscrisuri si altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice....» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 55 Expertiza

ARTICOLUL 55 Expertiza (1) Ori de cate ori considera necesar, organul fiscal are dreptul sa apeleze la serviciile unui expert pentru intocmirea unei expertize. Organul fiscal este obligat sa comunice contribuabilului numele expertului. (2) Contribuabilul poate sa numeasca un expert pe cheltuiala proprie. (3) Expertii au obligatia sa pastreze secretul fiscal asupra...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 54 Obligatia bancilor de a furniza informatii

ARTICOLUL 54 Obligatia bancilor de a furniza informatii (1) Bancile sunt obligate sa comunice organelor fiscale lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce deschid ori inchid conturi, forma juridica pe care acestia o au si domiciliul sau sediul acestora. Comunicarea se va face bilunar, cu referire la conturile deschise sau...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 53 Furnizarea periodica de informatii

ARTICOLUL 53 Furnizarea periodica de informatii   (1) Contribuabilii sunt obligati sa furnizeze periodic organelor fiscale informatii referitoare la activitatea desfasurata. (2) Furnizarea informatiilor prevazute la alin. (1) se face prin completarea unei declaratii pe proprie raspundere. (3) Natura informatiilor, periodicitatea, precum si modelul...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 52 Obligatia de a furniza informatii

ARTICOLUL 52 Obligatia de a furniza informatii (1) Contribuabilul sau alta persoana imputernicita de acesta are obligatia de a furniza organului fiscal informatiile necesare pentru determinarea starii de fapt fiscale. In acelasi scop, organul fiscal are dreptul sa solicite informatii si altor persoane cu care contribuabilul are sau a avut raporturi economice sau juridice....» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 51 Comunicarea informatiilor intre organele fiscale

ARTICOLUL 51 Comunicarea informatiilor intre organele fiscale Daca intr-o procedura fiscala se constata fapte care prezinta importanta pentru alte raporturi juridice fiscale, organele fiscale isi vor comunica reciproc informatiile detinute. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 50 Dreptul organului fiscal de a solicita prezenta contribuabilului la sediul sau

ARTICOLUL 50 Dreptul organului fiscal de a solicita prezenta contribuabilului la sediul sau Organul fiscal poate solicita prezenta contribuabilului la sediul sau pentru a da informatii si lamuriri necesare stabilirii situatiei sale fiscale reale. Odata cu aceasta solicitare, cand este cazul, organul fiscal va indica si documentele pe care contribuabilul este obligat sa le...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 49 Mijloace de proba

ARTICOLUL 49 Mijloace de proba (1) Pentru determinarea starii de fapt fiscale, organul fiscal, in conditiile legii, administreaza mijloace de proba, putand proceda la: a) solicitarea informatiilor, de orice fel, din partea contribuabililor si a altor persoane; b) solicitarea de expertize; c) folosirea inscrisurilor; d) efectuarea de cercetari la fata...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 48 Indreptarea erorilor materiale

ARTICOLUL 48 Indreptarea erorilor materiale Organul fiscal poate indrepta erorile materiale din cuprinsul actului administrativ fiscal, din oficiu sau la cererea contribuabilului. Actul administrativ corectat se va comunica contribuabilului, potrivit legii.» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 47 Desfiintarea sau modificarea actelor administrative fiscale

ARTICOLUL 47 Desfiintarea sau modificarea actelor administrative fiscale (1) Actul administrativ fiscal poate fi modificat sau desfiintat in conditiile prezentului cod. (2) Desfiintarea totala sau partiala, potrivit legii, a actelor administrative fiscale prin care s-au stabilit creante fiscale principale atrage desfiintarea totala sau partiala a actelor administrative prin...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 46 Nulitatea actului administrativ fiscal

ARTICOLUL 46 Nulitatea actului administrativ fiscal Lipsa unuia dintre elementele actului administrativ fiscal, referitoare la numele, prenumele si calitatea persoanei imputernicite a organului fiscal, numele si prenumele ori denumirea contribuabilului, a obiectului actului administrativ sau a semnaturii persoanei imputernicite a organului fiscal, cu exceptia prevazuta la art. 43...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 45 Opozabilitatea actului administrativ fiscal

ARTICOLUL 45 Opozabilitatea actului administrativ fiscal Actul administrativ fiscal produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in actul administrativ comunicat, potrivit legii. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 44 Comunicarea actului administrativ fiscal

ARTICOLUL 44 Comunicarea actului administrativ fiscal  (1) Actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului caruia ii este destinat. In situatia contribuabililor fara domiciliu fiscal in Romania, care si-au desemnat imputernicit potrivit art. 18 alin. (4), precum si in situatia numirii unui curator fiscal, in conditiile art. 19, actul administrativ fiscal se...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 43 Continutul si motivarea actului administrativ fiscal

ARTICOLUL 43 Continutul si motivarea actului administrativ fiscal (1) Actul administrativ fiscal se emite numai in forma scrisa. (2) Actul administrativ fiscal cuprinde urmatoarele elemente: a) denumirea organului fiscal emitent; b) data la care a fost emis si data de la care isi produce efectele; c) datele de identificare a contribuabilului sau a...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 42 Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans

ARTICOLUL 42 Solutia fiscala individuala anticipata si acordul de pret in avans (1) Solutia fiscala individuala anticipata este actul administrativ emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in vederea solutionarii unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situatii fiscale de fapt viitoare. (2) Acordul de pret in avans este actul administrativ...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 41 Notiunea de act administrativ fiscal

ARTICOLUL 41 Notiunea de act administrativ fiscal In intelesul prezentului cod, actul administrativ fiscal este actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 40 Abtinerea si recuzarea

ARTICOLUL 40 Abtinerea si recuzarea (1) Functionarul public care stie ca se afla in una dintre situatiile prevazute la art. 39 este obligat sa instiinteze conducatorul organului fiscal si sa se abtina de la indeplinirea procedurii. (2) In cazul in care conflictul de interese se refera la conducatorul organului fiscal, acesta este obligat sa instiinteze organul ierarhic...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 39 Conflictul de interese

ARTICOLUL 39 Conflictul de interese Functionarul public din cadrul organului fiscal implicat intr-o procedura de administrare se afla in conflict de interese, daca: a) in cadrul procedurii respective acesta este contribuabil, este sot/sotie al/a contribuabilului, este ruda pana la gradul al treilea inclusiv a contribuabilului, este reprezentant sau imputernicit al...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 38 Acord asupra competentei

ARTICOLUL 38 Acord asupra competentei Cu acordul organului fiscal care, conform prevederilor prezentului cod, detine competenta teritoriala, precum si al contribuabilului in cauza, un alt organ fiscal poate prelua activitatea de administrare a acestuia. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 37 Conflictul de competenta

ARTICOLUL 37 Conflictul de competenta (1) Exista conflict de competenta cand doua sau mai multe organe fiscale se declara deopotriva competente sau necompetente. In acest caz organul fiscal care s-a investit primul sau care s-a declarat ultimul necompetent va continua procedura in derulare si va solicita organului ierarhic superior comun sa hotarasca asupra conflictului....» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 36 Competenta speciala

ARTICOLUL 36 Competenta speciala (1) In situatia in care contribuabilul nu are domiciliu fiscal, competenta teritoriala revine organului fiscal in raza caruia se face constatarea actului sau faptului supus dispozitiilor legale fiscale. (2) Dispozitiile alin. (1) se aplica si pentru luarea de urgenta a masurilor legale ce se impun in cazurile de disparitie a elementelor de...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 35 Competenta teritoriala a compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale

ARTICOLUL 35 Competenta teritoriala a compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale Compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale sunt competente pentru administrarea impozitelor, taxelor si a altor sume datorate bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 34 Competenta in cazul sediilor secundare

ARTICOLUL 34 Competenta in cazul sediilor secundare In cazul in care contribuabilul are, potrivit legii, obligatii de plata la sedii secundare, competenta teritoriala pentru administrarea acestora revine organului fiscal in a carui raza teritoriala acestea se afla situate. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 33 Competenta teritoriala

ARTICOLUL 33 Competenta teritoriala (1) Pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat, competenta revine acelui organ fiscal, judetean, local sau al municipiului Bucuresti, stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 32 Competenta generala

ARTICOLUL 32 Competenta generala (1) Organele fiscale au competenta generala privind administrarea creantelor fiscale, exercitarea controlului si emiterea normelor de aplicare a prevederilor legale in materie fiscala. (2) In cazul impozitului pe venit, prin hotarare a Guvernului se poate stabili alta competenta speciala de administrare. (3) Impozitele, taxele si alte...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 31 Domiciliul fiscal

ARTICOLUL 31 Domiciliul fiscal (1) In cazul creantelor fiscale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin domiciliu fiscal se intelege: a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu; b) pentru...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 30 Dispozitii privind cesiunea creantelor fiscale ale contribuabililor

ARTICOLUL 30 Dispozitii privind cesiunea creantelor fiscale ale contribuabililor (1) Creantele principale sau accesorii privind drepturi de rambursare sau de restituire ale contribuabililor, precum si sumele afectate garantarii executarii unei obligatii fiscale pot fi cesionate numai dupa stabilirea lor potrivit legii. (2) Cesiunea produce efecte fata de organul fiscal...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 29 Drepturile si obligatiile succesorilor

ARTICOLUL 29 Drepturile si obligatiile succesorilor (1) Drepturile si obligatiile din raportul juridic fiscal trec asupra succesorilor debitorului in conditiile dreptului comun. (2) Dispozitiile alin. (1) nu sunt aplicabile in cazul obligatiei de plata a sumelor ce reprezinta amenzi aplicate, potrivit legii, debitorului persoana fizica. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 28 Dispozitii speciale privind stabilirea raspunderii

ARTICOLUL 28 Dispozitii speciale privind stabilirea raspunderii (1) Raspunderea persoanelor prevazute la art. 27 se va stabili potrivit dispozitiilor prezentului articol. (2) In scopul prevazut la alin. (1) organul fiscal va intocmi o decizie in care vor fi aratate motivele de fapt si de drept pentru care este angajata raspunderea persoanei in cauza. Decizia se va supune...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 27 Raspunderea solidara

ARTICOLUL 27 Raspunderea solidara (1) Pentru obligatiile de plata restante ale debitorului declarat insolvabil in conditiile prezentului cod raspund solidar cu acesta urmatoarele persoane: a) persoanele fizice sau juridice care, in cei 3 ani anteriori datei declararii insolvabilitatii, cu rea-credinta, dobandesc in orice mod active de la debitorii care isi provoaca astfel...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 26 Platitorul

ARTICOLUL 26 Platitorul (1) Platitor al obligatiei fiscale este debitorul sau persoana care in numele debitorului, conform legii, are obligatia de a plati sau de a retine si de a plati, dupa caz, impozite, taxe, contributii, amenzi si alte sume datorate bugetului general consolidat. (2) Pentru persoanele juridice cu sediul in Romania, care au sedii secundare, platitor de...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 25 Creditorii si debitorii

ARTICOLUL 25 Creditorii si debitorii (1) In raporturile de drept material fiscal, creditorii sunt persoanele titulare ale unor drepturi de creanta fiscala prevazute la art. 21, iar debitorii sunt acele persoane care, potrivit legii, au obligatia corelativa de plata a acestor drepturi. (2) In cazul in care obligatia de plata nu a fost indeplinita de debitor, debitori devin,...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 24 Stingerea creantelor fiscale

ARTICOLUL 24 Stingerea creantelor fiscale Creantele fiscale se sting prin incasare, compensare, executare silita, scutire, anulare, prescriptie si prin alte modalitati prevazute de lege. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 23 Nasterea creantelor si obligatiilor fiscale

ARTICOLUL 23 Nasterea creantelor si obligatiilor fiscale (1) Daca legea nu prevede altfel, dreptul de creanta fiscala si obligatia fiscala corelativa se nasc in momentul in care, potrivit legii, se constituie baza de impunere care le genereaza. (2) Potrivit alin. (1) se naste dreptul organului fiscal de a stabili si a determina obligatia fiscala datorata. » citeste mai departe aici

ARTICOLUL 22 Obligatiile fiscale

ARTICOLUL 22 Obligatiile fiscale Prin obligatii fiscale, in sensul prezentului cod, se intelege: a) obligatia de a declara bunurile si veniturile impozabile sau, dupa caz, impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat; b) obligatia de a calcula si de a inregistra in evidentele contabile si fiscale impozitele, taxele,...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 21 Creantele fiscale

ARTICOLUL 21 Creantele fiscale (1) Creantele fiscale reprezinta drepturi patrimoniale care, potrivit legii, rezulta din raporturile de drept material fiscal. (2) Din raporturile de drept prevazute la alin. (1) rezulta atat continutul, cat si cuantumul creantelor fiscale, reprezentand drepturi determinate constand in: a) dreptul la perceperea impozitelor, taxelor,...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 20 Obligatiile reprezentantilor legali

ARTICOLUL 20 Obligatiile reprezentantilor legali (1) Reprezentantii legali ai persoanelor fizice si juridice, precum si ai asocierilor fara personalitate juridica sunt obligati sa indeplineasca obligatiile fiscale ale persoanelor reprezentate, in numele si din averea acestora. (2) In cazul in care, din orice motiv, obligatiile fiscale ale asocierilor fara personalitate...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 19 Numirea curatorului fiscal

ARTICOLUL 19 Numirea curatorului fiscal (1) Daca nu exista un imputernicit potrivit art. 18, organul fiscal, in conditiile legii, va solicita instantei judecatoresti competente numirea unui curator fiscal pentru contribuabilul absent, al carui domiciliu fiscal este necunoscut ori care, din cauza bolii, unei infirmitati, batranetii sau unui handicap de orice fel, nu poate sa isi...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 18 Imputernicitii

ARTICOLUL 18 Imputernicitii (1) In relatiile cu organul fiscal contribuabilul poate fi reprezentat printr-un imputernicit. Continutul si limitele reprezentarii sunt cele cuprinse in imputernicire sau stabilite de lege, dupa caz. Desemnarea unui imputernicit nu il impiedica pe contribuabil sa isi indeplineasca personal obligatiile fiscale, chiar daca nu a procedat la revocarea...» citeste mai departe aici

ARTICOLUL 17 Subiectele raportului juridic fiscal

ARTICOLUL 17 Subiectele raportului juridic fiscal (1) Subiecte ale raportului juridic fiscal sunt statul, unitatile administrativ-teritoriale, contribuabilul, precum si alte persoane care dobandesc drepturi si obligatii in cadrul acestui raport. (2) Contribuabilul este orice persoana fizica ori juridica sau orice alta entitate fara personalitate juridica ce datoreaza...» citeste mai departe aici

Recunoasterea si inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor de constituire si a celor de dezvoltare

Multumim Revistei de Monografii Contabile lect. univ. dr. Diana Tagaduan Recunoasterea si inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor de constituire si a celor de dezvoltare In cazul imobilizarilor necorporale, datorita caracterului lor intangibil problema de recunoastere este mai delicata decat in cazul imobilizarilor...» citeste mai departe aici


Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X