Un nou buletin informativ va ofera, prin cele ce urmeaza, informatii utile referitoare la noutatile legislative aparute in intervalul 12-16 octombrie. Discutam astfel, succint, despre OUG 42/2015, OMFP 1198/2015 despre care am scris si aici, OANAF nr. 2252/2015 si Ordinul ANAF 2594/2015.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul jocurilor de noroc (M. Of. nr. 767 din 14 octombrie 2015)
√ completeaza O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare
- statul acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc in mod exclusiv Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. pentru jocurile loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri.
√ modifica si completeaza O.U.G. nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A, cu modificarile ulterioare
- drepturile si obligatiile statului de actionar la Loteria Romana se exercita de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioada tranzitorie de maximum 4 ani.
√ modifica si completeaza O.U.G. nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare
- Oficiul isi desfasoara activitatea in coordonarea prim-ministrului prin Cancelaria Primului-Ministru;
- Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc si activitatile conexe, asa cum sunt reglementate de O.U.G. nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc.
Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1198/2015 pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile (M. Of. nr. 759 din 12 octombrie 2015)
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
√ prevederile cap. 13 "Raportarea platilor efectuate catre guverne" din cadrul Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin O.M.F.P. nr. 1802/2014, se aplica incepand cu exercitiul financiar al anului 2016;
√ prevederile cap. III^1 "Raportarea platilor efectuate catre guverne" din cadrul Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin O.M.F.P. nr. 1286/2012, se aplica incepand cu exercitiul financiar al anului 2016.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2252/2015 pentru aprobarea Normelor tehnice privind acordarea statutului de operator economic autorizat (M. Of. nr. 758 din 12 octombrie 2015)
√ statutul de operator economic autorizat se acorda la solicitarea operatorilor economici prin eliberarea de catre Directia Generala a Vamilor a unui Certificat AEO, in baza evaluarii rezultatelor obtinute in urma unui proces de auditare a solicitantului;
√ titularii de certificate AEO de tip AEOS - Securitate si siguranta si AEOF - Simplificari vamale/securitate si siguranta beneficiaza de facilitati in ceea ce priveste controalele vamale referitoare la securitate si de acordurile de recunoastere reciproca (MRA), cu tarile din afara UE.
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal (M. Of. nr. 759 din 12 octombrie 2015)
√ organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt: - Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
- serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.
√ in cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea;
√ aproba modelul si continutul formularelor:
- 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal";
- 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal;
- 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal";
- 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal;
- 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal;
- 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul";
- 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala";
- 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul";
- 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala".
Ordinul presedintelui Oficiului National pentru Jocuri de Noroc nr. 239/2015 privind aprobarea modelului de declaratie lunara, sub forma unui formular-tip, pentru veniturile realizate de organizatorii jocurilor de noroc, care desfasoara activitati de jocuri de noroc potrivit art. 10 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc (M. Of. nr. 766 din 14 octombrie 2015)
√ declaratia se depune pe suport hartie sau in format digital, semnat electronic, pana la data de 10 a lunii pentru luna precedenta.
Sursa: CECCAR Bihor