email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studii de caz din domeniu contabilitatii

Desfasurarea operatiunilor intracomunitare cu afiliati. Trebuie bifat "da" sau "nu" in D394?

Daca o societate desfasoara operatiuni intracomunitare cu afiliati (importuri/exporturi), are obligatia sa bifeze "da" sau "nu" in D394 incepand cu septembrie 2020? Raspunsul la aceasta intrebare ni-l ofera expertul nostru in randurile urmatoare. Este important de precizat ca operatiunile cu afiliati nu se desfasoara si pe teritoriul national.    Citeste...» citeste mai departe aici
[24-Sep-2020]

Care este monografia contabila specifica activitatii de productie?

Astazi vom dezbate care este monografia contabila specifica activitatii de productie, una dintre cele mai complexe provocari pentru contabili. Totodata, specialistul nostru in domeniu mai prezinta si alte informatii importante din aceasta sfera, cum ar fi consumul stocurilor utilizate pentru realizarea altor active.    Monografie contabila pentru activitatea de productie:...» citeste mai departe aici
[15-Sep-2020]

Evidenta stocurilor unui magazin. Alegerea metodei de evaluare

In acest material dezbatem metoda de tinere a evidentei stocurilor unui magazin. Mai exact, specialistul nostru prezinta metoda cantitativ-valorica si va explica in ce situatii se poate utiliza si care este baza legala in acest sens.   Evidenta stocurilor unui magazin: raspunsul specialistului Conform prevederilor de la pct. 289 din Reglementarile contabile privind situatiile...» citeste mai departe aici
[15-Sep-2020]

Livrare intracomunitara de bauturi alcoolice. Documentul de insotire stabilit de Codul fiscal

In cazul livrarii intracomunitare de bauturi alcoolice (produse accizabile, Codul fiscal stabileste ca este necesar un document de insotire. Acesta trebuie intocmit de furnizor in trei exemplare si utilizat dupa o schema clara prezentata in continuare de catre specialistul nostru. Pentru a clarifica aceasta situatie fiscala, luam exemplu o societate care se ocupa de comert cu ridicata...» citeste mai departe aici
[14-Sep-2020]

Cum se procedeaza la scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris

Prezentam in acest material cum se procedeaza la scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris. Expertul va prezenta modelul de monografie contabila corect si cum se inchide soldul in contabilitate 4428.26 pentru a nu mai aparea in sold si nici in jurnalul TVA de cumparari.   Scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris: raspunsul specialistului La scaderea din evidenta a...» citeste mai departe aici
[11-Sep-2020]

Facturi de avans. Care este tratamentul contabil si fiscal?

Platile facute in avans de catre furnizori pot fi inregistrate prin facturi de avans, insa pentru ca acestea sa fie corecte din punct de vedere fiscal, trebuie sa se tina cont de ce spune Codul fiscal. Specialistul Ionut Jinga prezinta ce spune legea referitor la emiterea facturii in avans si incasarea in avans, dar si un model de monografie contabila.   Luam drept exemplu...» citeste mai departe aici
[09-Sep-2020]

Inchiriere spatii de cazare prin Booking. Ce obligatii legislative are societatea?

Dezbatem in acest studiu de caz ce obligatii legislative are o firma care se ocupa cu inchiriere spatii de cazare prin Booking.  Exemplu nostru este o societate care detine in proprietate mai multe imobile imobile pe care le promoveaza pentru inchiriere pe Booking. Se incheie contracte de inchiriere cu fiecare persoana care rezerva si inchiriaza pe Booking. Expertul nostru explica ce...» citeste mai departe aici
[09-Sep-2020]

Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Studiu de caz

Dezbatem in continuare care este procedura contabila /fiscala pentru scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Specialistul nostru prezinta ce obligatii au entitatile, potrivit reglementarilor contabile in vigoare. Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor: raspunsul specialistului La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de...» citeste mai departe aici
[08-Sep-2020]

Contul 409 Furnizori - Debitori. Cum se inchide corect?

Contul 409 "Furnizori - debitori" este un cont de activ. Cu ajutorul acestuia se tine evidenta avansurilor acordate furnizorilor pentru cumparari de bunuri de natura stocurilor ori pentru prestari de servicii si executari de lucrari. Prezentam in continuare tot ce trebuie sa stie contabilii despre Contul 409  Furnizori - Debitori, iar specialistul nostru ne va explica cum se...» citeste mai departe aici
[08-Sep-2020]

Test Covid-19 platit de firma pentru salariati. Cum se inregistreaza?

Tot mai multe firme au inceput sa faca test Covid-19 pentru salariatii lor fie pentru ca sunt necesare in delegatii, fie din alte considerente. Vom afla de la specialistul Irina Dumitrescu la ce tip de cheltuiala trebuie incadrata plata testelor Covid-19 si ce spune Codul fiscal, potrivit ultimelor modificari.   Test Covid-19 platit de firma pentru salariati: raspunsul...» citeste mai departe aici
[07-Sep-2020]

Care sunt consecintele nedepunerii declaratiilor rectificative 112? Ce spune Codul fiscal

Consilierul nostru juridic Gabriela Dita atrage atentia asupra consecintelor care apar in urma nedepunerii declaratiilor rectificative 112. Pe langa faptul ca poate fi afectat punctajul salariatilor, firma se supune si riscului de a fi obligata la plata penalitatii de nedeclarare.  Luam cazul unei societati care ar trebui sa modifice in D112 cheltuielile cu benzina, anume sa le trateze ca...» citeste mai departe aici
[04-Sep-2020]

Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii

Exista cateva conditii importante de incadrare a unei afaceri romanesti ca microintreprindere, printre care se numara numarul de angajati si cifra de afaceri anuala.   Expertul nostru prezinta in continuare, pe larg, care sunt conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii.   Conditiile pentru incadrarea unei firme ca microintreprindere: raspunsul...» citeste mai departe aici
[03-Sep-2020]

Reducerea timpului de munca a salariatilor. Ce inregistrari trebuie efectuate in REVISAL?

Conform Ordonantei 132/2020, angajatorii care intrunesc conditiile, pot reduce timpul de lucru al angajatilor cu maxim 50%, urmand ca 75% din salariul nerealizat sa fie decontat de la buget. Legea spune ca se inregistreaza in Revisal decizia angajatorului care priveste: reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente....» citeste mai departe aici
[01-Sep-2020]

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?

Analizam cazul unei firme dotate cu casa de marcat care efectueaza ocazional cate o operatiune catre persoane fizice. Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile operatorului economic in aceasta situatie, cum ar fi necesitatea intocmirii unor declaratii sau scoaterea rapoartelor zilnice sau lunare.    Utilizarea ocazionala a casei de marcat - obligatii: raspunsul...» citeste mai departe aici
[31-Aug-2020]

Cum se poate beneficia de subventia acordata pentru reducerea timpului de munca cu pana la 50%, conform OUG 132/2020

Potrivit OUG 132/2020, statul acorda un sprijin angajatorilor pentru reducerea timpului de munca cu pana la 50%.  Ce se intampla in cazul in care un angajator, care activeaza in domeniul productiei, doreste sa personalizeze aceasta reducere de program? Spre exemplu, sa lucreze jumatate din luna septembrie cu timp normal de 8 h/zi si urmatoarea jumatate deloc?   Reducerea timpului...» citeste mai departe aici
[21-Aug-2020]

Decontare ajutor de la stat de 41,5%. Cum se procedeaza la modificarea salariului?

Prin OUG nr. 92/2020 prevede decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei de 41,5% din salariul de baza brut al angajatilor. O dilema in acest caz o reprezinta modificarea salariului.  Spre exemplu, in situatia in care angajatorul decide cresterea salariilor de incadrare incepand cu 01.08.2020, la toti salariatii, cu un procent de 25%, cum se va proceda? La calculul sumelor...» citeste mai departe aici
[20-Aug-2020]

Determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere. Studiu de caz

Expertul nostru ne va lamuri in continuare cum se face determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere in trimestrul IV (1.000.000 euro).  Studiul de caz de astazi arata daca se ia in calcul diferenta favorabila dintre venituri si cheltuielile cu diferenta curs.   Determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere: raspunsul specialistului Conform art. 47...» citeste mai departe aici
[19-Aug-2020]

Cheltuieli de protocol. Monografie contabila si documente justificative necesare pentru o microintreprindere

Pentru a justifica efectuarea unor cheltuieli de protocol cu partenerii de afaceri, este recomandat sa se tina cont de cateva detalii legislative. Vom afla in continuare de la expertul nostru ce monogafie contabila este corecta in acest caz, dar si ce documente trebuie intocmite.   Cheltuieli de protocol la microintreprindere: raspunsul specialistului Pentru a justifica efectuarea...» citeste mai departe aici
[17-Aug-2020]

Repartizarea dividendelor interimare: inregistrari contabile importante

Repartizarea dividendelor interimare este una dintre activitatile pe care trebuie sa le bifezi in aceasta perioada? Atunci trebuie sa fii la curent cu cele mai importante inregistrati contabile.  Expertul nostru prezinta in continuare tot ce trebuie sa stii despre depunerea situatiilor financiare interimare si despre notele referitoare la dividendele brute.   Repartizarea...» citeste mai departe aici
[13-Aug-2020]

Cota CAM in constructii 2020. Studiu de caz

Citeste tot ce trebuie sa stii despre contributia asiguratorie pentru munca CAM in 2020 pentru o societate ce isi desfasoara activitatea in domeniul constructiilor si are cifra de afaceri peste 80%.  Specialistul nostru dezbate in continuare toate prevederile legale ce au drept subiect contributia asiguratorie pentru munca.    Cota CAM in constructii 2020: raspunsul...» citeste mai departe aici
[10-Aug-2020]

Salariul de baza pentru decontarea a 41,5%. Calcularea retinerilor la salariatii care au fost in somaj tehnic

Acest studiu de caz urmareste situatia unei societati comerciale care activeaza in domeniul constructiilor. Firma indeplineste conditiile necesare pentru a putea beneficia de prevederile Ordonantei 92/2020, privind decontarea din fondul de somaj a 41,5% din salariul de baza brut al angajatilor. Forma de salarizare este de tip "regie", salariatii sunt incadrati in baza CIM la minim...» citeste mai departe aici
[05-Aug-2020]

Pagini: 123456»


Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X