email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de acces online in Revisal. Ce pasi trebuie sa urmeze angajatii actuali sau fosti ai unei firme

Procedura de acces online in Revisal. Ce pasi trebuie sa urmeze angajatii actuali sau fosti ai unei firme
revisallegea 144/2022ministerul munciiitm

Ministerul Muncii a publicat un proiect de hotarare privind Procedura de acces online in Revisal a salariatilor actuali sau fosti ai unei firme. 

Desi s-a stabilit prin Legea 144/2022 ca Revisal va fi accesibil online, in orice moment, fara consimtamantul firmei sau al ITM, totusi facilitatea inca nu poate fi accesata. Motivul este pentru ca se afla in desfasurare crearea unei arhitecturi a sistemului informatic, net superioare celui existent, care sa raspunda nevoilor tuturor celor interesati in valorificarea informatiilor cuprinse in aceasta baza de date respectiv, salariati/fosti salariati/angajatori – autoritati/institutii publice. Prin urmare, noile prevederi din procedura publicata pe site-ul Ministerului Muncii vor intra in vigoare la data la care acest sistem informatic va fi functional. Institutia nu a precizat in cand timp Revisalul va putea fi accesat online de salariati. 

Noul sistemul informatic REGES-ONLINE care va fi implementat si interoperabil va asigura accesul autoritatilor si institutiilor publice la inregistrarea datelor in interfata de programare a aplicatiilor (API). 

Pana la data la care sistemul informatic va fi functional si pentru a pune in practica facilitarea accesului salariatilor/fostilor salariati la datele lor din registru, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a acestora, un extras care sa reflecte activitatea prestata de catre acestia in baza unui contract individual de munca. 

Pana la data achizitionarii noului sistem informatic care va permite salariatilor/fostilor salariati accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a acestora, un extras din registru in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii solicitarii. 

(2) Inspectoratele teritoriale de munca vor percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.
”, potrivit procedurii.

Citeste in continuare ce pasi trebuie sa faca angajatii actuali sau fosti ai unei firme pentru a avea acces la informatiile personale din Revisal. 

Acces online in Revisal – este necesara prezenta fizica la ITM

Este important de precizat ca pentru accesul online in Revisal salariatul sau fostul salariat se poate prezenta personal la sediul inspectoratului teritorial de munca sau prin imputernicit, in vederea obtinerii numelui de utilizator si a parolei. 

EXCEPTIA! 

Salariatii/fostii salariati care detin semnatura electronica, semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata, in vederea obtinerii numelui de utilizator si a parolei se pot adresa prin email, utilizand aceasta semnatura, inspectoratului teritorial de munca.

Acces online in Revisal: documente nececare

Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:

 a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului din anexa; 

b) cartea de identitate, in original sau scanata, pentru situatia prevazuta la art. 2 alin. (2); 

c) procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original, sau duplicat de pe actul original.

 Vechimea in munca sau in specialitate poate fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.  


Prin hotarare se reglementeaza, in principal, urmatoarele aspecte: 

- persoanele fizice sau juridice de drept privat indiferent daca au obtinut sau nu statutul de utilitate publica, institutiile/autoritatile publice/alte entitati juridice, care angajeaza personal in baza unui contract individual de munca, au obligatia de a intocmi, completa si transmite registrul general de evidenta a salariatilor, cu respectarea dispozitiilor privind protectia datelor cu caracter personal;

- diferentierea intre detasarea reglementata de Codul Muncii si detasarea transnationala reglementata de Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale;

- completarea datelor referitoare la transfer atat la angajatorul de la care se face transferul, cat si la angajatorul la care se face transferul;

- stabilirea obligativitatii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului in cazul contractelor de munca temporara;

- stabilirea obligativitatii, pentru toate categoriile de angajatori care incadreaza personal in baza unui contract individual de munca, de a elibera o adeverinta salariatului, la incetarea contractului individual de munca care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, meserie si in specialitate, precum si un extras din registru;

- reglementarea posibilitatii salariatului sau unui fost salariat de a accesa datele din propriul registru;

- clarificarea unor reglementari din actuala hotarare in ceea ce priveste sanctionarea muncii nedeclarate, precum si recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 53/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisallegea 144/2022ministerul munciiitm

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 06 Iulie 2022


Votati articolul "Procedura de acces online in Revisal. Ce pasi trebuie sa urmeze angajatii actuali sau fosti ai unei firme":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X