Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"
Salariatii sau fostii salariati vor avea acces online la datele din REVISAL incepand cu luna mai 2025, potrivit HG 1164/2022. Procedura de acces online in Revisal a salariatilor actuali sau fosti ai unei firme contine toti pasii in vederea asigurarii accesului online, precum etapele si documentele necesare.
Incepand din luna mai 2025, salariatii din Romania vor putea accesa direct, printr-o platforma online, informatiile despre propriile contracte de munca inregistrate in Revisal.
Pana acum, obtinerea unor documente care atesta vechimea in munca era posibila doar prin angajator sau printr-o solicitare adresata Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM).
Odata cu intrarea in vigoare a Legii nr. 144/2022, aceasta procedura se simplifica, iar fiecare angajat va putea consulta personal datele sale din Revisal. Important de precizat este ca dreptul de acces se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
Vechimea in munca sau in specialitate poate fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura olografa sau, dupa caz, semnatura electronica calificata, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.
Pentru a accesa platforma, utilizatorii vor avea nevoie de un cont cu nume de utilizator si parola. Aceste date pot fi obtinute de la ITM, fie prin prezentarea personala la sediu, fie printr-o solicitare trimisa pe e-mail, cu conditia ca aceasta sa fie semnata electronic.
Potrivit HG nr. 1164/2022, obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:
a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului de mai jos.
Examen Consultant Fiscal 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea neagra a controlului fiscal
Catre
Inspectoratul teritorial de munca .....................................
Subsemnatul(a), ....................…................., legitimat(a) cu C.I. seria ...... nr. ..., CNP .................., domiciliat(a) in judetul ..........................., localitatea ………………………..........................., str. ................................................................ nr. ...., bl. ...., sc. ….., ap. ....., avand calitatea de salariat/fost salariat la societatea .................., cu sediul in ...................., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, solicit numele de utilizator si parola/schimbarea numelui de utilizator si a parolei necesare pentru accesarea Registrului general de evidenta a salariatilor.
Numele si prenumele . ………………………...............................
Semnatura ………………………...............................
Data ………………………...............................
----
Astfel, angajatii vor avea un acces mai simplu si rapid la informatiile legate de contractele lor de munca.
Articolul 1
Prezenta procedura reglementeaza punerea in aplicare a prevederilor art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, astfel cum au fost modificate si completate conform Legii nr. 144/2022 pentru modificarea si completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.
Articolul 2
(1) In vederea asigurarii accesului online al salariatului sau fostului salariat la registrul general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca, precum si pentru generarea si descarcarea unui extras din registru, salariatul sau fostul salariat ori un imputernicit al acestuia se poate prezenta pentru obtinerea numelui de utilizator si a parolei, dupa caz, la:
a) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul sau domiciliul;
b) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi desfasoara/si-au desfasurat activitatea salariatii unitatilor fara personalitate juridica care au primit delegare de competenta pentru infiintarea, completarea si transmiterea registrului;
c) sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala salariatul/fostul salariat are domiciliul, in cazul in care sediul angajatorului a fost/se afla in alta localitate decat localitatea de domiciliu a salariatului/fostului salariat.
(2) Salariatii/Fostii salariati care detin semnatura electronica calificata, in vederea obtinerii numelui de utilizator si a parolei, se pot adresa prin e-mail, utilizand aceasta semnatura, inspectoratelor teritoriale de munca prevazute la alin. (1).
Articolul 3
(1) Obtinerea numelui de utilizator si a parolei se face in baza prezentarii urmatoarelor documente:
a) solicitare scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, conform modelului din anexa la prezenta procedura;
b) cartea de identitate, in original sau scanata, pentru situatia prevazuta la art. 2 alin. (2);
c) procura speciala, pentru cererile formulate de persoana imputernicita, in original sau duplicat de pe actul original.
(2) Prelucrarea datelor cu caracter personal de catre inspectoratele teritoriale de munca care gestioneaza accesul la informatiile din registrul general de evidenta a salariatilor se realizeaza cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), precum si ale Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), cu modificarile ulterioare.
Articolul 4
Accesul la propriile date din registru, cu privire la activitatea desfasurata in baza contractului/contractelor individual/e de munca, se stabileste cu respectarea prevederilor Regulamentului general privind protectia datelor si ale Legii nr. 190/2018, cu modificarile ulterioare, si se limiteaza la vizualizarea, descarcarea si tiparirea acestor date, precum si la generarea online si descarcarea unui extras din registru.
Articolul 5
Vechimea in munca sau in specialitate poate fi dovedita cu extrasul generat online din registru asumat de angajator prin semnatura olografa sau, dupa caz, semnatura electronica calificata, care atesta activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate, conform documentelor detinute de angajator.
Articolul 6
(1) Pana la data achizitionarii noului sistem informatic care va permite salariatilor/fostilor salariati accesul online la datele din registru, inspectoratele teritoriale de munca au obligatia sa elibereze la solicitarea scrisa a acestora un extras din registru in termen de cel mult 15 zile de la data inregistrarii solicitarii.
(2) Pentru extrasul prevazut la alin. (1), inspectoratele teritoriale de munca vor percepe tariful reglementat prin Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr. 826/2014 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii, referitor la eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
Stiati ca ANAF va putea controla firma dvs. de la distantas
Lucrarea SAF-T. Ghid de raportare corecta contine explicatii impecabile, care va ajuta sa depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.
Profitati de REDUCEREA de 75% - achizitionati ghidul cu doar 53 lei!
Articole similare
Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?Cum eliberezi o adeverinta de vechimeCum sa va schimbati sediul social: documente necesare si formalitati la ANAF si Registrul ComertuluiControale fiscale: nereguli descoperite de inspectorii ANAF la 5 companiiModificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCARUltimele articole
Obligatii declarative pentru o microintreprindere fara salariati in cursul anului5 noutati importante aparute recent in sfera legislatiei muncii. Cum sunt afectate firmeleGHID privind accesarea functionalitatilor REGES-ONLINE: modul angajat si modul angajatorInspectia Muncii anunta noua platforma REGES-ONLINE. Care sunt noutatile pentru firme si angajatiEROARE la instalarea REVISAL 6.0.9 peste versiunea 6.0.8? Solutia oferita de ITM!Articole similare
Modificari in completarea REVISAL, inclusiv pentru servicii externe de contabilitate autorizate de CECCAROrdonanta austeritatii este in Monitor! Primele efecte pe care le produceNoutati privind recalificarea diurnelor. Procedura de colaborare dintre ANAF si ITM este OFICIALIZATASCUTIRE de impozit pentru o noua categorie de salariati romani, de la 1 iunieInspectia Muncii anunta noua platforma REGES-ONLINE. Care sunt noutatile pentru firme si angajatiUltimele articole
Angajatii romani ar putea primi tichete de masa de 40 de lei de la 1 iulieNormele pentru aplicarea modificarilor privind concediul de crestere copil, in dezbatere publicaOFICIAL A fost stabilita valoarea tichetelor de masa in 2023, pentru pranzul zilnicTichete de cresa 2023 - noua valoare stabilita din aprilie 2023. Cine sunt beneficiariiOUG 168/2022 – salariul minim diferentiat, masura privind educatia timpurie, suspendarea unor declaratii si alte modificari fiscaleArticole similare
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Cum se calculeaza numarul mediu de salariati pentru bilant - Exemplu practicDistribuire dividende in numerar: Atentie la platile fragmentate!Venituri din activitati independente: Ce modificari intra in vigoare din 2025Atentie la repartizarea dividendelor in mai multe transe: Aspecte de care trebuie sa tineti contUltimele articole
Ce este EBITDA: formula de calcul si studiu de cazAtentie! Iata noul format al numarului de ordine din Registrul Comertului!ANAF in actiune: 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in luna iunieTratamentul fiscal al veniturilor obtinute de persoanele fizice din cesiunea titlurilor de valoareNemultumiti de modificarile fiscale, contabilii si antreprenorii protesteaza in Capitala