Intrebare:
O societate are ca obiect de activitate transportul international de marfuri. Se efectueaza un transport pentru o casa de expeditii, iar factura se emite pe data de 29 iulie odata cu incarcarea maerii. Societatea refactureaza transportul clientilor pe data de 3 august atunci se descarca marfa, insa clientul nu accepta factura respectiva. Cum se va proceda in aceasta situatie?
Raspuns:
Chiar daca procedura este prevazuta legal, in sensul ca pentru un refuz de bunuri livrate/servicii prestate, conform art. 138 lit. b) coroborat cu art. 159 alin. (2) din Codul fiscal , corectarea situatiei presupune in mod implicit ca ambele societati au inregistrat in evidenta contabila documentele.
In situatia de fata, dvs ati emis o factura pe care ati inregistrat-o in contabilitate, ati declarat-o in decontul de TVA, iar clientul dvs nu a inregistrat aceasta factura, situatie ce nu are o procedura legala expresa.
Insa, pornind de la faptul implinit ca dvs v-ati inregistrat corect emiterea facturii, si indiferent din ce motive, clientul dvs nu a inregistrat documentul, dvs aplicati cadrul normativ ce va reglementeaza situatia, respectiv puteti storna factura, conform art. 159 alin. (2) din Codul fiscal , iar clientul dvs isi insuseste riscul neinregistrarii unui document.

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile