email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura stornare documente. Clientul refuza factura

stornare documenterefuz clienttransport marfuri


Intrebare:

O societate are ca obiect de activitate transportul international de marfuri. Se efectueaza un transport pentru o casa de expeditii, iar factura se emite pe data de 29 iulie odata cu incarcarea maerii. Societatea refactureaza transportul clientilor pe data de 3 august atunci se descarca marfa, insa clientul nu accepta factura respectiva. Cum se va proceda in aceasta situatie?

Raspuns:

Chiar daca procedura este prevazuta legal, in sensul ca pentru un refuz de bunuri livrate/servicii prestate, conform art. 138 lit. b) coroborat cu art. 159 alin. (2) din Codul fiscal , corectarea situatiei presupune in mod implicit ca ambele societati au inregistrat in evidenta contabila documentele.
 
In situatia de fata, dvs ati emis o factura pe care ati inregistrat-o in contabilitate, ati declarat-o in decontul de TVA, iar clientul dvs nu a inregistrat aceasta factura, situatie ce nu are o procedura legala expresa.
 
Insa, pornind de la faptul implinit ca dvs v-ati inregistrat corect emiterea facturii, si indiferent din ce motive, clientul dvs nu a inregistrat documentul, dvs aplicati cadrul normativ ce va reglementeaza situatia, respectiv puteti storna factura, conform art. 159 alin. (2) din Codul fiscal , iar clientul dvs isi insuseste riscul neinregistrarii unui document.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stornare documenterefuz clienttransport marfuri


Data aparitiei: 16 Decembrie 2011

Votati articolul "Procedura stornare documente. Clientul refuza factura":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X