email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4.7. Impozitul pe terenurile amplasate in extravilan

In anul 2005, impozitul pe terenurile amplasate in extravilan, indiferent de rangul localitatii, categoria de folosinta si zona unde era situat, a fost stabilit la un nivel de 1,1 lei/ha, in baza Hotararii Guvernului nr. 783/2004, impozitul in cauza constituind venit al bugetului local al localitatii in a carei raza administrativ-teritoriala era amplasat terenul.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2006, in baza prevederilor titlului VIII  din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente, impozitul pe terenurile amplasate in extravilanul localitatilor s-a constituit ca venit la bugetul de stat, totodata instituindu-se clasele de calitate de la I la V ca un criteriu pentru determinarea acestui impozit, diferit de zonele de la A la D stabilite administrativ de catre consiliile locale, asa cum prevede in prezent titlul IX din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

In perioada scursa de la inceputul anului s-a constatat ca aceste prevederi nu pot fi puse in aplicare deoarece Agentia Nationala de Administrare Fiscala nu are o baza de date pe fiecare contribuabil in parte detinator de terenuri situate in extravilanul localitatilor si nici cartarea acestor suprafete pe cele 5 clase de calitate a solului, iar pentru colectarea veniturilor din impozitul pe terenurile amplasate in extravilanul localitatilor de catre autoritatile locale in contul bugetului de stat nu exista baza legala.

In consecinta, prin Ordonanta de urgenta a guvernului nr. 21/2006 a fost modificata Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in ceea ce priveste stabilirea impozitului pe terenurile amplasate in extravilanul localitatilor, principalele modificari vizand:

  • impozitul pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului, exprimata in ha, cu o suma stabilita in functie de categoria de folosinta a terenului si de zonarea localitatii de la A la D, suma inmultita cu un coeficient de corectie stabilit in functie de cele 4 zone si rangul localitatii;
  • impozitul constituie integral venit al bugetelor locale, autoritatile administratiei publice locale prin serviciile de specialitate fiind competente sa stabileasca si sa incaseze acest impozit, cu exceptia impozitului deja incasat in contul bugetului de stat;
  • prin derogare de la prevederile generale privind cele 4 termene de plata ale impozitului pe cladiri, impozitului pe teren si taxei auto, impozitul pe teren pentru terenurile amplasate in extravilanul localitatilor, aferent anului 2006, se va plati in 3 rate egale, pana la datele de 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie inclusiv.

In tabelul adoptat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2006, suma corespunzatoare ce sta la baza stabilirii impozitului pentru terenurile amplasate in extravilan este urmatoarea:

Nr. crt.

Categoria de folosinta

Zona slei (RON)/hat

A

B

C

D

1.

Teren cu constructii

22

20

18

16

2.

Arabil

36

34

32

30

3.

Pasune

20

18

16

14

4.

Faneata

20

18

16

14

5.

Vie pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 5.1

40

38

36

34

5.1.

Vie pana la intrarea pe rod

X

X

X

X

6.

Livada pe rod, alta decat cea prevazuta la nr. crt. 6.1

40

38

36

34

6.1.

Livada pana la intrarea pe rod

X

X

X

X

7.

Padure sau alt teren cu vegetatie forestiera, cu exceptia celui prevazut la nr. crt. 7.1

12

10

8

6

7.1.

Padure in varsta de pana la 20 de ani si padure cu rol de protectie

X

X

X

X

8.

Teren cu apa, altul decat cel cu amenajari piscicole

4

3

2

1

8.1.

Teren cu amenajari piscicole

24

22

20

18

9.

Drumuri si cai ferate

X

X

X

X

10.

Teren neproductiv

X

X

X

X

Coeficientii de corectie utilizati pentru determinarea impozitului sunt cei existenti deja in Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, potrivit urmatorului tabel:

Zona in cadrul localitatii

Rangul localitatii

0

I

II

III

IV

V

A

1,30

1,25

1,20

1,15

1,10

1,05

B

1,25

1,20

1,15

1,10

1,05

1,00

C

1,20

1,15

1,10

1,05

1,00

0,95

D

1,15

1,10

1,05

1,00

0,95

0,90

Exemplu:

Pentru un teren cu constructii, in suprafata de doua hectare, situat in extravilanul unui municipiu de rangul I, impozitul anual pe teren in functie de zona este urmatorul:

  • daca este situat in zona A: pana la aparitia O.U.G. nr. 21/2006: 2 x 22 = 44 lei

dupa aparitia O.U.G. nr. 21/2006: 2 x 22 x 1,25 = 55 lei

  • daca este situat in zona D: pana la aparitia O.U.G. nr. 21/2006: 2 x 22 = 44 lei

dupa aparitia O.U.G. nr. 21/2006: 2 x 16 x 1,10 = 35,2 lei.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>


Data aparitiei: 27 Februarie 2006

Votati articolul "4.7. Impozitul pe terenurile amplasate in extravilan":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X