email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Asigurari pentru accidentele de munca

Intrebare:

Accidentele de munca pentru anul 2004 se suporta de catre angajator sau din care alte fonduri?

Raspuns: (dat in martie 2005)

Potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale in vigoare pentru anul 2004, constituirea resurselor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale din contributii diferentiate in functie de risc, se suporta de angajatori sau de persoanele fizice care incheie asigurare.

Pentru anul 2004, sumele aferente cotei de 0,5% prevazute de lege pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, datorate: de angajatori sau de persoanele fizice care incheie contracte individuale de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale si care in acelasi timp sunt asigurate in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale,

se adauga la contributiile de asigurari sociale datorate de acestia si se vireaza la bugetul asigurarilor sociale de stat, in conditiile si la termenele stabilite de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru anul 2004, temeiul legal pentru virarea cotei de 0,5% prevazuta de lege pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale de catre persoanele juridice si fizice care au calitatea de angajator sau asimilat al acestuia, pentru persoanele asigurate obligatoriu prin efectul legii, prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I si II din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, il reprezinta Normele metodologice de aplicare a prevederilor sectiunii a 5-a din cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, referitoare la activitatile de declarare si colectare a creantelor bugetare reprezentand contributii sociale, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.644/2003, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 855 din 2 decembrie 2003.

In anul 2004, plata contributiilor de asigurari sociale si a cotei de 0,5% prevazuta de lege pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale se efectueaza pe baza de ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), intocmite distinct pentru fiecare tip de contributie. Aceste contributii datorate de persoane juridice si fizice care au calitatea de angajator sau asimilat al acestora, pentru persoanele asigurate obligatoriu prin efectul legii, prevazute la art. 5 alin. (1) pct. I si II din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuiau achitate in contul 22.09.04.02 "Contributia de asigurari sociale de stat datorata de angajatori", deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului in a caror raza angajatorii sau asimilatii acestora sunt luati in evidenta ca platitori de impozite si taxe. Cota de 0,5% prevazuta de lege pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale se achita pe baza de ordine de plata pentru Trezoreria Statului (OPHT), intocmite distinct.

de Contabilul.ro

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Februarie 2006


Votati articolul "Asigurari pentru accidentele de munca":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017 ? + si acum, se poate face reinacdrarea, retroactiva, si se pot acorda diferente de salariu ? + daca nu era buget ?

Intrebare: Buna ziua !

Astazi, toti salariatii am avut sedinta cu Sindicatul.

S-a discutat faptul ca:
- unii din salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee,
iar altii pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
din Legea nr.153 /2017 - LEGE-CADRU nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
Institutia noastra publica este un muzeu judetean
aflat in subordinea Consiliului Judetean.
Toti salariatii suntem personal contractual.
Colegul contabil sef ne-a spus ca ne incadram
la Grila de salarizare - alte Muzee sau alte Biblioteci.

Insa, problemele ridicate au fost:
- unii dintre salariati nu se regasesc pe Grila de salarizare - alte Muzee
si nici pe Grila de salarizare - alte Biblioteci.
Este vorba despre secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
S-a discutat ca acesti salariati fac parte din familia ocupationala Administratie
si ca trebuie sa se aplice aceeasi metoda de reincadrare si de calcul salarii
ca si pentru salariatii din Consiliul Judetean,
pentru ca nu exista aceste functii la alte institutii similare aflate din subordinea Consiliului Judetean.
In schimb, Consiliul Judetean a trimis o Adresa institutiei noastre
in care se spune ca acesti salariati nu fac parte din familia ocupationala Administratie.
De aceea, la reincadrarea salariatilor - din 01.07.2017, s-au dat la toti salariatii doar Instiintari
ca vor fi reincadrati, dar
toti salariatii au ramas cu aceleasi salarii mici, pe care le-au avut inainte de data de 01.01.2017.

Acum, Sindicatul ( liderul de Sindicat ales de salariati )
a spus ca:
- va trebui sa se ceara in scris conducerii ca
sa se faca corect reincadrarea, retroactiva
pentru acesti salariati care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori.
Astfel, acestor salariati trebuia ca din 01.07.2017
sa li se majoreze salariile,
la fel cum s-a procedat pentru salariatii din Consiliul Judetean.
- trebuia sa se emita Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte
- fiind un drept prevazut de Legea salarizarii nr.153 /2017,
conducerea institutiei trebuia sa faca reincadrarea corecta, de la sine,
nu sa fie ceruta de salariati
- acum, conducerea trebuie sa le plateasca diferente de bani
salariatilor care fac parte din familia ocupationala Administratie.
- daca va refuza conducerea institutiei sa faca reincadrarea dupa cum se solicita,
atunci va trebui ca salariatii sa dea in judecata institutia.

Va rog sa ma lamuriti asupra urmatoarelor probleme pe care le pun:
- Prin Hotarare, Consiliul Judetean a aprobat doar Statul de fuctii si Organigrama institutiei noastre.
Consiliul Judetean trebuia sa aprobe si reincadrarea facuta
pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie,
adica pentru secretara, sofer, casiera, jurist, ingrijitori ?
- acum se mai poate face reincadrarea retroactiva, corecta ?
- daca nu era sau nu are buget, institutia trebuia sa faca reincadrarea ? si
sa majoreze salariile pentru salariatii care fac parte din familia ocupationala Administratie ?
- acum, se mai poate face reincadrarea, retroactiva si
sa se plateasca diferentele de bani odata ce suntem in acelasi an bugetar 2017?
si daca institutia are buget ?
- reincadrarea se va face doar pentru salariatii care vor cere acest lucru ?
pentru ca unii salariati nu au curaj sa ceara in scris sa li se faca reincadrarea corecta ?.
- ce acte ar trebui sa se faca ? Decizii de reincadrare pentru fiecare salariat in parte ? Acte aditionale la Contractele de munca pentru fiecare salariat in parte ?





Raspuns: Va rog din suflet sa imi spuneti - personalul secretara, casiera, juristul, referentul de la Resurse...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2020 - Stare D112

    • In data de 21 octombrie 2020, ANAF a adus o noua actualizare PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020.  Principala modificare a Declaratiei 112 din ultima perioada o reprezinta decla...» citeste mai departe aici

  • Guvernul a aprobat esalonarea datoriilor restante si a prelungit termenele pentru executari si accesorii

    • Guvernul a aprobat, joi, aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a esalonarii la plata pentru cel mult 12 luni, pentru obligatiile bugetare principale si accesorii a caror scadenta/termen de plata s-a implinit dupa data la care a fost declansata starea de urgenta si pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, informeaza Finantele. Totodata, Executivul a decis prelungirea pana la 25 decembrie a perioadei in care nu se percep dobanzi ...» citeste mai departe aici

  • Noi zile libere platite pentru parinti. Care sunt conditiile?

    • Violeta Alexandru, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, a informat ca a adus in atentia Guvernului propunerea de completare a OUG 147/2020 privind acordarea de zile libere platite in contextul unor focare Covid-19 in scoli si gradinite.  "Asa cum am promis, astazi am adus in atentia Guvernului propunerea de completare a ...» citeste mai departe aici

  • Cele mai frecvente sanctiuni aplicate de ITM. Afla de unde vine pericolul!

    • Daca maine ar bate la usa ta un inspector ITM, cat de bine ai face fata controlului? Cu siguranta nu doar o data te-a chinuit acest gand, mai ales ca in ultima perioada institutia a devenit tot mai insistenta si mai acida.     Pentru ca firma ta sa fie imposibil de sanctionat, trebuie sa fii la curent cu urmatoarele informatii: ...» citeste mai departe aici

  • Granturi pentru investitii. Care este monografia contabila?

    •   Expertul nostru prezinta un model de monografie contabila pentru un proiect diversificare activitate cu granturi pentru investitii, conform OUG 130/2020.  Prin acest proiect urmeaza sa se achizitioneze utilaje de service, servere si alte echipamente. Pentru inceput, contribuabilul are doar contractul pentru asistenta si consultanta pentru elaborarea documentatiei pentru finantarea nerambursabila. Valoarea contractului intra drept cheltuial...» citeste mai departe aici

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X