Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Sediu nou pentru o firma

Intrebare:

Firma noastra a apelat la o persoana fizica pentru a putea beneficia de un sediu nou. Persoana fizica a cumparat un teren, a obtinut autorizatia de constructie in baza careia a inceput constructia. Spre finalul constructiei insa a fost „ajutata” sa finalizeze lucrarile (gard, pavaj, finisaje, centrala termica etc.) de firma care a inchiriat ulterior cladirea. Cum putem trata noi aceste cheltuieli si ce inregistrari contabile ar fi necesare?

Raspuns (dat in ianuarie 2007):

In mod normal, investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, din punct de vedere fiscal, sunt asimilate mijloacelor fixe amortizabile, aceste cheltuieli fiind recuperate prin intermediul amortizarii, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz.

Operatiunile efectuate de firma dvs. sunt atipice in conditiile in care, lucrarile respective de investitii sunt efectuate inainte de incheierea contractului de inchiriere si nu dupa incheierea acestuia, asa cum ar fi fost normal.

In aceste conditii, din punct de vedere contabil, investitiile respective se inregistreaza, potrivit OMFP nr. 1752/2005, in functie de natura si utilitatea lor, respectiv lucrarile de pavaj, finisaje, care nu pot fi indentificate distinct, acestea intrand, practic, in componenta cladirii respective, se pot inregistra in contul „214” – Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale”, in timp ce celelalte investitii care pot fi indentificate ca mijloace fixe distincte, cum ar fi de exemplu centrala termica, aceasta poate fi inregistrata in contul „2132”- Aparate si intalatii de masurare, control si reglare.

Din punct de vedere fiscal, asa cum am precizat mai sus, Codul fiscal prevede reguli pentru amortizarea investitiilor efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchirieire si nu invers, respectiv intai efectuarea investitiilor si apoi incheierea contractului de inchiriere. In aceste conditii, ar fi deosebit de util sa reveniti totusi cu unele precizari referitoare la motivul efectuarii acestor investitii si cum se recupereaza acestea de la persoana fizica respectiva (prin chirie, se restituie ulterior de catre persoana fizica respectiva?) aceste precizari fiind utile in emiterea unei sugestii in ceea ce priveste deducerea acestor cheltuieli.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 26 Ianuarie 2007


Votati articolul "Sediu nou pentru o firma":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 26 Ianuarie 2007 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X