email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordin nr. 419 din 8 iunie 2007

procedura de schimbare a sediului social

ORDIN nr. 419 din 8 iunie 2007


pentru aprobarea procedurii de schimbare a sediului social, precum si pentru aprobarea formularului "Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal",

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR;
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 13 iulie 2007;


In temeiul art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, in temeiul art. 75 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul economiei si finantelor emite urmatorul ordin:

ART. 1

Se aproba Procedura de schimbare a sediului social in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, prevazuta in anexa nr. 1.

ART. 2

Se aproba Procedura de schimbare a sediului social in cazul contribuabililor care nu au calitatea de comerciant, prevazuta in anexa nr. 2.

ART. 3

Se aproba formularul "Decizie de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal", cod M.E.F. 14.13.02.16/nc, prevazut in anexa nr. 3.

ART. 4

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare ale formularului mentionat la art. 3 sunt prevazute in anexa nr. 4.

ART. 5

Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 6

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si se aplica solicitarilor de schimbare a sediului social depuse dupa data de 1 iulie 2007.

ART. 7

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

p. Ministrul economiei si finantelor,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu,

secretar de stat

Bucuresti, 8 iunie 2007.

Nr. 419.

ANEXA 1

PROCEDURA

de schimbare a sediului social in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social

1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului, denumiti in continuare comercianti.

2. In cazul comerciantilor, modificarile intervenite in datele declarate initial si inscrise in certificatul de inregistrare se fac prin completarea si depunerea cererii de inregistrare a mentiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de inregistrare, potrivit dispozitiilor legale privind inregistrarea comerciantilor.

3. Competenta de administrare a comerciantilor care isi modifica sediul social revine, pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, organului fiscal de la domiciliul fiscal, si anume organului fiscal de la vechiul sediu social.

4. Pentru modificarea domiciliului fiscal la noul sediu social, comerciantul depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social formularul 050 "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, insotit de documentele prevazute la pct. 31.2 sau 31.3, dupa caz, din Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.050/2004 . Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de organul fiscal competent, pentru conformitate cu originalul.

5. Cererea se transmite, in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de catre organul fiscal prevazut la pct. 4 catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.

6. Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 15 zile de la primirea cererii si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

7. Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.

8. La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla noul sediu social si domiciliu fiscal emite, in termen de maximum 3 zile lucratoare, Decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin.

9. Decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se intocmeste in 3 exemplare, se vizeaza de conducatorul compartimentului de specialitate si se aproba de conducatorul unitatii fiscale.

10. Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

11. Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei potrivit pct. 10.

12. De la data prevazuta la pct. 10, competenta pentru administrarea comerciantului revine organului fiscal de la noul sediu social si domiciliu fiscal.

13. Un exemplar al Deciziei de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se transmite, insotit de o copie a documentului care atesta data comunicarii.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

e-Factura si e-Transport. Atentie la NOUTATILE de la 1 iulie!


ANAF are la dispozitie 2 noi instrumente de control si urmarire, destinate sa stopeze evaziunea fiscala si sa creasca gradul de colectare a TVA: e-Factura si e-Transport!

  • Stiti exact ce obligatii noi aveti?
  • Care sunt erorile pe care le puteti comite?
  • Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsuri exacte gasiti in  e-Factura. e-Transport. Restart pentru sistemul fiscal din Romania!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura de schimbare a sediului social

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 Iulie 2007


Votati articolul "Ordin nr. 419 din 8 iunie 2007":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X