Intrebare:
Chitantele fiscale utilizate pana la sfarsitul anului 1997 – cat timp se pastreaza in arhiva societatii?
Raspuns: (dat in iunie 2005)
Chitantele fiscale si in general toate formularele cu regim special, aflate in stoc la data de 31 decembrie 2002 la utilizatorii finali, persoane fizice si juridice si care nu au mai putut fi utilizate ca urmare a intrarii in vigoare, incepand cu data de 1 ianuarie 2003, a O.M.F.P. nr. 989/2002 privind tiparirea, inserierea si numerotarea formularelor cu regim special, trebuie scazute din gestiune.
Aceasta obligatie rezulta din prevederile O.M.F.P. nr. 743 din 13 mai 2004 publicat in M.Of. nr.496 din 2 iunie 2004.
Astfel, scaderea din gestiune se face pe baza unui proces-verbal de casare semnat de o comisie de inventariere a formularelor cu regim special, desemnata de conducerea firmei.
Procesul-verbal de casare trebuie sa cuprinda , in mod obligatoriu, cel putin urmatoarele elemente:
-
denumirea unitatii;
-
numarul si data intocmirii procesului-verbal de casare;
-
denumirea formularului anulat (propus pentru casare);
-
seria si numarul aferente formularului anulat;
-
data procurarii formularului anulat;
-
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 varianta tiparita
numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, cu semnaturile aferente; -
viza de aprobare a conducerii unitatii.