email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxe speciale si alte taxe locale

TAXE SPECIALE SI ALTE TAXE LOCALE

Pentru taxele speciale si alte taxe locale, procedurile de plata si obligatiile platitorilor se stabilesc in conformitate cu procedurile aprobate de autoritatile deliberative care au hotarat instituirea respectivelor taxe.

Spre exemplu, alte taxe locale se platesc, de regula, anticipat, in functie de natura fiecarei taxe locale, astfel:

● inaintea parcarii, pentru parcarea ocazionala a vehiculelor;
● pana la data de 15 a lunii in curs pentru luna urmatoare sau pana cel mai tarziu la data de 15 martie, inclusiv, pentru anul in curs, pentru parcarea curenta a vehiculelor;
● la data obtinerii autorizatiei, pentru depozitarea de materiale si realizarea unor lucrari;
● zilnic sau la eliberarea abonamentului, pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comertului in piete, in targuri, in oboare, in standuri situate de-a lungul drumurilor publice, in parcari sau in alte locuri anume stabilite;
● la accesul in incinta obiectivelor, pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice, de arhitectura si arheologice;
● in patru rate egale, la 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie si 15 noiembrie, inclusiv,
pentru ocuparea terenurilor cu constructii provizorii;
● la data depunerii Declaratiei de impunere privind stabilirea taxei locale pentru detinerea de catre persoanele fizice, in proprietate sau in folosinta, dupa caz, de utilaje destinate sa functioneze in scopul obtinerii de venit model ITL 015.
In cazul in care pentru utilajul respectiv taxa locala se datoreaza pentru o perioada mai mare de o luna, aceasta se achita lunar, pana cel tarziu la data de 25 a lunii in curs pentru luna urmatoare;

● pana cel mai tarziu la data de 15 martie a anului de referinta pentru vehiculele lente existente in patrimoniul persoanelor fizice sau juridice la data de 1 ianuarie. Pentru vehiculele lente dobandite dupa data de 1 ianuarie, taxa se achita in cel mult 30 de zile calendaristice de la data dobandirii.

Depuneti Declaratia de impunere privind stabilirea taxei locale pentru vehiculele lente model ITL 016 in termen de 30 de zile de la dobandirea vehiculelor lente, precum si anual, pana la data de 31 ianuarie a fiecarui an.

Taxa pentru vehiculele lente o datorati incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a dobandit vehiculul lent, proportional cu perioada ramasa pana sfarsitul anului fiscal respectiv.

Daca instrainati sau scoateti din functiune vehicule lente, taxa locala aferenta se da la scadere incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a produs aceasta situatie, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului respectiv.

Exemplu

Domnul Nicolae Badea detine din anul 2003 un tractor pe pneuri folosit pentru efectuarea lucrarilor agricole.

In data de 11 martie 2007, domnul Badea cumpara o combina agricola pentru recoltat furaje.

Consiliul local al localitatii in care domiciliaza domnul Badea a stabilit o taxa de 13,10 lei/an pentru tractoarele pe pneuri si de 6,56 lei/an pentru combinele agricole.

Pentru cele doua vehicule lente obtinute, domnul Nicolae Badea are urmatoarele obligatii:
sa depuna declaratia de impunere model ITL 016 si sa achite taxa anuala de 13,10 lei pana la data de 15 martie 2007 pentru tractorul pe pneuri;
sa depuna declaratia de impunere model ITL 016 pana la data de 11 aprilie 2007 pentru combina agricola.

Pana la data de 11 aprilie 2007, domnul Badea va achita si taxa aferenta perioadei aprilie decembrie 2007, calculata astfel:
6,56 lei/an x 9 luni = 4,92 lei, rotunjit prin adaos 5 lei. 

Taxe asimilate impozitelor si taxelor locale

Taxele judiciare de timbru si taxele extrajudiciare de timbru se platesc anticipat, dupa cum urmeaza:

● taxele judiciare de timbru se platesc la bugetele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor sau sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, in functie de sediul autoritatilor publice care solutioneaza cererile ce intra sub incidenta aplicarii reglementarilor privind taxele judiciare de timbru;
● taxele extrajudiciare de timbru pentru inmatricularea autovehiculelor si remorcilor se platesc la bugetul local al comunei, orasului, municipiului sau sectorului municipiului Bucuresti, dupa caz, in functie de domiciliul persoanei fizice sau de sediul persoanei juridice beneficiare a serviciului prestat;
● celelalte taxe extrajudiciare de timbru se platesc la bugetele locale, in functie de sediul prestatorului de servicii.

Dispozitii generale privind impozitele si taxele locale

Nerespectarea de catre platitori a obligatiilor legale privind depunerea declaratiilor de impunere se sanctioneaza dupa cum urmeaza:

■ depunerea peste termen a declaratiei fiscale sau decontului;

➜ cu amenda de la 50 lei la 200 lei, in cazul persoanelor fizice;

➜ cu amenda de la 200 lei la 800 lei, in cazul persoanelor juridice;

■ nedepunerea declaratiei fiscale sau decontului, nerespectarea prevederilor referitoare la instrainarea, inregistrarea/radierea bunurilor impozabile, precum si la comunicarea actelor translative ale dreptului de proprietate si refuzul de a furniza informatii sau documente referitoare la bunurile impozabile sau depasirea termenului de 15 zile pentru furnizarea acestora:

➜ cu amenda de la 200 lei la 500 lei, in cazul persoanelor fizice;

➜ cu amenda de la 800 lei la 2.000 lei, in cazul persoanelor juridice;

■ incalcarea Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole:

➜ cu amenda de la 230 lei la 1.130 lei, in cazul persoanelor fizice;

➜ cu amenda de la 920 lei la 4.520 lei, in cazul persoanelor juridice.

Daca agentii constatatori apreciaza ca faptele comise de contribuabili sunt de gravitate redusa, atunci ei pot aplica drept sanctiune contraventionala avertismentul, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.

Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre primari si persoanele imputernicite din cadrul compartimentelor de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale.

In cazul Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, vizarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole, constatarea contraven-
tiilor si aplicarea sanctiunilor se pot face si de persoanele imputernicite in acest scop din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Culturii si Cultelor si Agentiei Nationale pentru Sport.

Pentru neplata in termen a impozitelor si taxelor locale se datoreaza majorari de intarziere, calculate! pentru fiecare zi, incepand cu ziua urmatoare scadentei obligatiei la bugetul local si pana la data strangerii sumei datorate inclusiv.

In prezent, nivelul majorarii datorate pentru neplata la termen a obligatiilor bugetare este de 0,10% pentru fiecare zi de intarziere, potrivit O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, astfel cum a fost modificata prin Legea nr. 210/2005.

Exemplu

1. Domnul Costel Voicu achita prima rata din impozitele pe cladire si teren datorate in anul 2007, cu termen scadent la 31 martie 2007, astfel:

20 lei in data de 10 martie 2007; 75 lei in data de 26 aprilie 2007;
150 lei in data de 20 iunie 2007; 245 lei total rata I

Intrucat nu a achitat la termen integral impozitele datorate, domnul Voicu datoreaza majorari de intarziere, calculate astfel:

a) suma de 20 lei a fost achitata in termen legal si, in consecinta, pentru aceasta suma platita nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere;

b) suma de 75 lei a fost achitata cu o intarziere de 26 de zile fata de termenul scadent, calculandu-se majorari de intarziere in suma de 75 lei x 0,10% x 26 zile = 1,95 lei, rotunjit prin adaos 2 lei;

c) suma de 150 lei a fost achitata cu o intarziere de 81 zile fata de termenul scadent, calculandu-se majorari de intarziere in suma de 150 lei x 0,10% x 81 de zile = 12,15 lei, rotunjit prin adaos 13 lei.

In total, domnul Costel Voicu datoreaza majorari de intarziere de 15 lei.

2. Societatea comerciala MEDIA INVEST ROM S.R.L. efectueaza servicii de reclama si publicitate pentru diversi clienti.

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate aferenta lunii februarie 2007 este de 2.514 lei. Societatea achita aceasta taxa in data de 22 mai 2007.

Pentru neplata taxei la scadenta, respectiv data de 12 martie 2007, societatea va fi obligata la plata majorarilor de intarziere, determinate astfel: 2.514 lei x 0,10% x 72 zile de intarziere = 181 lei.

In situatia in care impozitele si taxele locale nu au fost stabilite ca urmare a nedepunerii declaratiei ori datele declarate nu corespund realitatii, stabilirea sau modificarea impozitului sau a taxei, dupa caz, se poate face in termen de 5 ani care incep sa curga de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a nascut obligatia fiscala.

Termenul de prescriptie pentru dreptul de a cere executarea silita, inclusiv pentru amenzile contraventionale, este de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere acest drept.

Diferentele de impozite si taxe locale rezultate in urma inspectiei fiscale se stabilesc prin Decizie de impunere privind creantele datorate bugetului local in urma inspectiei fiscale model 2006 ITL 017.

Aceste diferente, precum si majorarile de intarziere stabilite pe baza evidentei fiscale
se achita in functie de data comunicarii, astfel:

➜ daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15, inclusiv, din luna, termenul de plata este pana la data de 5 a lunii urmatoare;

➜ daca data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16 finele lunii inclusiv, termenul de plata este pana la data de 20 a lunii urmatoare.

Plata impozitelor si taxelor locale se poate face in numerar, prin decontare bancara sau prin mandat postal, precum si prin sistemul electronic de incasare.

Plata impozitelor si taxelor locale se face in lei, inclusiv in cazul contribuabililor, persoane fizice si juridice din strainatate.

Procedurile de colectare a creantelor bugetelor locale, de intocmire si de depunere a declaratiilor de impunere pentru impozitele si taxele locale, de control fiscal si de solutionare a contestatiilor in materia impozitelor si taxelor locale sunt similare cu cele referitoare la impozitele, taxele si celelalte venituri ale bugetului general consolidat, fiind reglementate unitar prin Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile ulterioare.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 10 Ianuarie 2008

Votati articolul "Taxe speciale si alte taxe locale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X