Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Modificari ale Codului fiscal pe parte de contracte de inchiriere - partea a IV-a

MODIFICARI ALE CODULUI FISCAL PE PARTE DE CONTRACTE DE INCHIRIERE– PARTEA 4

Avind in vedere importanta consecintelor fiscale, vom aborda in materialul ce urmeaza speta persoanelor fizice care care la sfarsitul anului 2007 aveau in derulare un numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere.

Potrivit prevederilor pct 23^2 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare , „persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, incepand cu anul fiscal urmator califica aceste venituri in categoria venituri din activitati independente si le supun regulilor de stabilire a venitului net pentru aceasta categorie”.

Procedura privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere/subinchiriere, a fost aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2333/2007, publicat in M.O. nr. 868/19.12.2007.

Conform prevederilor acestui ordin, persoanele fizice care la sfarsitul anului precedent realizau venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele:

-la stabilirea numarului de contracte se iau in calcul contractele de inchiriere sau subinchiriere aflate in derulare la data de 31 decembrie a anului precedent celui de impunere, respectiv 31 decembrie 2007, cu exceptia contractelor de arendare a bunurilor agricole;

-incepand cu anul fiscal urmator, respectiv incepand cu 1 ianuarie 2008, califica aceste venituri in categoria veniturilor din activitati independente;

- au obligatia declararii venitului estimat pana la data de 15 ianuarie a anului de impunere;

IMPORTANT !

Vor depune la organul fiscal competent, formularul 220 „Declaratie privind venitul estimat” (formular reglementat prin OMEF nr. 2371/2007) pana la data de 15 ianuarie 2008 toate persoanele fizice care la sfarsitul anului fiscal 2007 realizau venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere.

-aceste persoane vor stabili venitul net, in sistem real, potrivit regulilor prevazute pentru veniturile din activitati independente si vor conduce contabilitate in partida simpla in conformitate cu prevederile OMFP nr. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Veniturile si cheltuielile luate in calcul pentru stabilirea venitului net sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de inchiriere/subinchiriere aflate in derulare in anul de raportare.

-in cazul in care la sfarsitul anului fiscal persoana fizica respectiva nu va mai realiza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, incepand cu anul fiscal urmator va reveni la modul de determinare si de declarare a venitul net realizat din inchiriere/subinchiriere potrivit regulilor aplicabile pentru categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor.

-obligatia contribuabililor de inregistrare a contractelor de inchiriere/subinchiriere la organul fiscal se mentine chiar daca veniturile din cedarea folosintei bunurilor au fost calificate in categoria venituri din activitati independente.

Prin organ fiscal competent se intelege:

- organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu - pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;

- organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.

Persoanele fizice fara domiciliu fiscal in Romania care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, calificate in categoria venituri din activitati independente, iar bunurile inchiriate/subinchiriate se afla in raza teritoriala a mai multor organe fiscale au obligatia sa desemneze o sursa principala de venit, in functie de care vor indeplini obligatiile fiscale.

ATENTIE !

Neindeplinirea obligatiei privind depunerea declaratiei estimative la termenul mentionat constituie contraventie si se se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 alin (3) din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu amenda de la 10 lei la 100 lei.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Ianuarie 2008


Votati articolul "Modificari ale Codului fiscal pe parte de contracte de inchiriere - partea a IV-a":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Certificare bilant 2013 pentru depunere on-line

Intrebare: Buna ziua,
Am o nelamurire in legatura cu depunerea bilantului pentru 2013 in format electronic..Firma nu are contabil-sef asa ca bilantul a fost intocmit de un expert-contabil.La rubrica "intocmit " se trece numele expertului si nr de inregistrare al acestuia ,se semneaza electronic (semnatura electronica apartine administratorului firmei) si se ataseaza documentele scanate si este suficient? sau trebuie printat bilantul, CPP si celelalte formulare pentru a fi semnate si stampilate de expert ,apoi scanate si trimise?
multumesc

Raspuns: este suficient: "La rubrica "intocmit " se trece numele expertului si nr de inregistrare al acestuia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X