email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2.5. Sinteza modificarilor - 2005

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 645 din 21 iulie 2005.

IMPORTANT:

Prin aceasta ordonanta s-a introdus obligativitatea angajatorilor de a depune lunar, la casele de asigurari alese in mod liber de asigurati, declaratii nominale privind obligatiile ce le revin fata de fondul de asigurari sociale de sanatate si dovada platii contributiilor. Pana in prezent, modelul acestor declaratii nominale nu a fost aprobat prin ordin al presedintelui C.N.A.S.

Totodata, fondul de salarii realizat, pe baza caruia se calculeaza contributia de 7% a angajatorilor, a fost definit ca reprezentand totalitatea sumelor utilizate de un angajator pentru plata drepturilor salariale sau de natura salariala, urmand ca structura acestuia pe categorii de venituri salariale sa fie detaliata prin normele de incasare aprobate prin ordin al presedintelui C.N.A.S., inexistent pana in prezent.

Hotararea Guvernului nr. 2.269 din 9 decembrie 2004 privind aprobarea Normelor metodologice de calcul al contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 5 din 4 ianuarie 2005.

Hotararea prevede ca stabilirea claselor de risc se face pe categorii de activitati ale economiei nationale, conform Clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile ulterioare.

Fiecarei clase de risc ii corespunde un tarif de risc, conform unei grile prezentate in anexa nr. 3 la hotarare.

Tariful de risc reprezinta cota de contributie si are valoarea cuprinsa intre 0,5% si 4%, aplicata asupra fondului brut de salarii realizat. Tariful minim de risc corespunde clasei de risc 1, iar tariful maxim de risc corespunde clasei de risc 20.

Pentru anul 2005, tariful de risc este stabilit la nivel de diviziune CAEN si este prezentat in anexa nr. 4 la hotarare. In fiecare an, CNPAS va comunica angajatorilor, pana la data de 31 ianuarie, tariful de risc stabilit pentru determinarea contributiei pe anul respectiv.

Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrului sanatatii nr. 848/1.687 din 22 decembrie pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 7 ianuarie 2005.

Angajatorii au obligatia sa comunice CNPAS date privind domeniul de activitate, conform Clasificarii activitatilor din economia nationala – CAEN, numarul de angajati, fondul de salarii, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop.

Comunicarea datelor se face pe baza declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, prevazuta in anexa nr. 1 la normele metodologice. Declaratia pe propria raspundere se depune la sediul casei teritoriale de pensii pe raza careia angajatorul isi desfasoara activitatea, in termen de 30 de zile de la data inceperii raporturilor de munca ori de serviciu.

ATENTIE!

 Angajatorii au obligatia sa anunte asiguratorul despre orice modificari aparute in legatura cu datele din declaratia pe propria raspundere, in termen de cel mult 15 zile de cand acestea au survenit.

Normele reglementeaza si tipurile de indemnizatii pentru accidente de munca si boli profesionale, modalitatile de calcul si conditiile de acordare. Aceste indemnizatii se calculeaza si se platesc de catre angajatori si se deduc din contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorata de catre acestia, pe baza de cerere-tip (cu exceptia indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca, pentru a carei acordare nu este necesara depunerea cererii-tip).

Hotararea Guvernului nr. 621 din 23 iunie 2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 639 din 20 iulie 2005.

Nota de subsol de la anexa nr. 4 la hotarare specifica expres faptul ca reciclarea este una din operatiunile de valorificare, deci cantitatile valorificate includ si cantitatile reciclate. In aceste conditii, operatorii economici care nu pot indeplini obiectivele prevazute in anexa nr. 4 la aceasta hotarare, trebuie sa plateasca contributia la Fondul pentru mediu numai pentru cantitatile de ambalaje introduse pe piata si nevalorificate (obiectivele din anexa nr. 4 nu sunt cumulative).

Fata de vechea reglementare (Hotararea Guvernului nr. 349/2002, cu modificarile si completarile ulterioare) au fost reduse obiectivele anuale pentru valorificarea deseurilor de ambalaje, astfel pentru anul 2005 s-au redus de la 30% la 22%, iar pentru anul 2006 de la 50% la 32%.

Ordonanta Guvernului nr. 39 din 14 iulie 2005 privind cinematografia, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 704 din 4 august 2005.

Aceasta ordonanta a abrogat Legea cinematografiei nr. 630 din 27 noiembrie 2002.

Principalele modificari fata de vechea reglementare, in ceea ce priveste contributia la Fondul cinematografic, vizeaza urmatoarele aspecte:

  • reducerea cotei de la 8% la 3%, respectiv de la 12% la 3%, in cazul filmelor care au interdictie de vizionare pentru minori, pentru contributia colectata din incasarile provenite din exploatarea filmelor cinematografice, in cinematografe sau in alte spatii destinate vizionarii cu public si anularea exceptarii de la plata contributiei a incasarilor pentru filmele romanesti;
  • introducerea unei contributii de 1% aplicate asupra veniturilor realizate lunar de operatorii economici pentru transmisia prin cablu a emisiunilor de televiziune si satelit;
  • introducerea unei contributii de 1% din profitul anual realizat de operatorii economici care organizeaza jocuri de noroc;
  • renuntarea la colectarea unei contributii de 3% din profitul brut obtinut de agentii economici care desfasoara activitati economice de alt profil in cinematografele aflate in administrarea Centrului National al Cinematografiei si in anexele acestora;
  • renuntarea la colectarea unei contributii de 1% din valoarea abonamentelor lunare de acces la programele consacrate transmiterii unor filme de fictiune a caror pondere depaseste 60% din timpul emisiei zilnice.  

Ordonanta Guvernului nr. 10 din 21 ianuarie 2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata si modificata prin Legea nr. 146/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005.

Sectiunea a 6-a din aceasta ordonanta reglementeaza bugetul Fondului Cultural National si abroga Ordonanta Guvernului nr. 79 din 25 august 1998 privind organizarea si functionarea Fondului Cultural National.

Principalele modificari fata de vechea reglementare, in ceea ce priveste contributia la Fondul Cultural National, vizeaza urmatoarele aspecte:

  • majorarea contributiei de la 1% la 2% pentru incasarile realizate de agentiile imobiliare din vanzarea imobilelor monumente istorice;
  • introducerea unei contributii in cota de 10% din incasarile realizate de agentii economici prin furnizarea serviciilor vocale cu continut erotic din sistemul de telefonie care ofera servicii cu valoare adaugata, platitorii fiind operatorii retelelor de telecomunicatii respective;
  • renuntarea la contributia de 2% din incasarile realizate de agentii economici din vanzarea sau inchirierea discurilor, compact-discurilor audio si video, casetelor audio inregistrate, cartilor postale sonore si a altor asemenea produse cu destinatie culturala;
  • majorarea, de la 2% la 3% din devizul general, a contributiei pentru investitiile autorizate a se realiza de catre agentii economici pentru constructiile amplasate in spatiile de protectie a monumentelor istorice proprietate publica.
  • majorarea contributiei de la 20% la 40% pentru incasarile realizate de agentii economici din comercializarea publicatiilor interzise spre vanzare minorilor.

Ordonanta Guvernului nr. 89 din 26 august 2004 privind unele masuri pentru constituirea si utilizarea eficienta a rezervelor cu destinatie speciala in sectorul energetic, aprobata si modificata prin Legea nr. 529/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 799 din 30 august 2004.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2005 a fost abrogata Ordonanta Guvernului nr. 29/1994 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru dezvoltarea sistemului energetic, prin care s-a instituit colectarea taxei de dezvoltare prin adaugarea acesteia la costul energiei electrice si termice livrate consumatorilor din economie, cu exceptia consumatorilor casnici.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU in Contabilitate: modificarile pentru 2022


Uitati de neclaritati, ambiguitati, greseli si amenzi!

Ghidul practic al contabilitatii va arata intotdeauna, cu promptitudine, cum trebuie abordata si rezolvata fiecare sarcina din activitatea dvs. profesionala.

- Legislatie explicata
- Exemple detaliate
- Monografii contabile complete

...Vezi AICI lista completa <<

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 23 Februarie 2006


Votati articolul "2.5. Sinteza modificarilor - 2005":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 23 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X