Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Rambursarea sumelor negative de TVA in baza unui control documentar

Rambursarea sumelor negative de TVA in baza unui control documentar

Daca decontul cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se incadreaza in categoria de risc fiscal mediu, organul fiscal va proceda la efectuarea analizei documentare.

Pentru efectuarea analizei documentare, se va comunica in scris persoanei impozabile documentele care trebuie prezentate, data, ora si locul intalnirii, precum si numele si prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupa de analiza. Neprezentarea, in termenul stabilit de organul fiscal, a documentelor solicitate pentru efectuarea analizei documentare atrage incadrarea in gradul de risc fiscal mare si solutionarea cu inspectie fiscala anticipata.

Termenul legal de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data emiterii instiintarii pentru prezentarea documentelor si data prezentarii documentelor la organul fiscal, potrivit art. 70 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala.

In cazuri temeinic justificate, persoana impozabila poate solicita organului fiscal amanarea termenului de prezentare a documentelor.

In cazul aprobarii amanarii, termenul legal de solutionare se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data emiterii instiintarii pentru prezentarea documentelor si data prezentarii documentelor solicitate pentru efectuarea analizei, potrivit art. 70 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

In urma efectuarii analizei documentare, deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care au putut fi justificate sumele solicitate la rambursare se aproba si se emite proiectul deciziei de rambursare a TVA.

Daca sumele solicitate la rambursare nu au putut fi justificate cu ocazia analizei documentare, decontul respectiv se incadreaza la gradul de risc fiscal mare si se solutioneaza cu inspectie fiscala anticipata.

Etape

1. Pentru efectuarea analizei documentare, compartimentul de specialitate solicita persoanei impozabile prezentarea de documente suplimentare, care sa justifice diferenta in plus de suma solicitata la rambursare.

Declaratia 101
Declaratia 101
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019

2. Solicitarea documentatiei se face in scris, mentionandu-se documentele care trebuie prezentate, data si locul intalnirii, precum si numele si prenumele persoanei din cadrul compartimentului de specialitate, care se ocupa de analiza.

3. Pentru efectuarea analizei documentare, persoana impozabila are obligatia de a prezenta:

jurnalele de vanzari si de cumparari;

balantele de verificare;

contracte comerciale, facturi si documente vamale care sa ateste exportul efectuat;

documente care sa ateste efectuarea unei investitii, precum si alte documente

din care sa rezulte suma solicitata la rambursare;

orice alte documente pe care organul fiscal le considera necesare pentru justificarea

rambursarii.

Documentele vor fi prezentate in original si in copie si trebuie sa se refere la perioada din care provine suma negativa de taxa pe valoarea adaugata.

Jurnalele de vanzari si de cumparari trebuie sa respecte cerintele Ordinului nr. 2.217 din 22/12/2006 publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1.041 din 28/12/2006 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 alin. (1)-(3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.

Balantele de verificare sa fie intocmite, semnate si stampilate in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991 si O.M.F.P. nr. 1752/2005.

Contractele comerciale incheiate cu persoanele nerezidente trebuie sa fie traduse si legalizate in conformitate cu Ordinului 1.415/2007 privind procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoanele juridice romane si persoanele juridice straine nerezidente. De asemenea, ele trebuie sa aiba numar de inregistrare obtinut de la organul fiscal in termen de 15 zile de la data incheierii contractului. Un alt aspect important il constituie elementele obligatorii ale unui contract comercial. Astfel, in conformitate cu Legea nr. 469/2002, un contract este valid daca indeplineste in mod obligatoriu urmatoarele conditii:

obligatiile ce revin partilor din derularea contractelor;

conditiile de livrare si de calitate a bunurilor/serviciilor;

termenele, modalitatile de plata si de garantare a pretului platit;

instrumentele de plata;

modul de solutionare a eventualelor litigii.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Martie 2008


Votati articolul "Rambursarea sumelor negative de TVA in baza unui control documentar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Baza de calcul microintreprindere

Intrebare: Buna ziua!
Veniturile din contul 7583 se iau in calcul pentru plafonul de 65000 eur?
Concret, o firma cu total venituri de 70000 euro formate din 40000 euro cifra de afaceri si 30000 euro din vanzare de active se incadreaza incepand cu 01.02.2013 in categoria microntreprinderilor sau nu?
Va multumesc!

Raspuns: Buna ziua, Conform Codului Fiscal, ART. 112^7 "Baza impozabilă (1) Baza impozabilă a impozitului...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Martie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X