email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reconstituirea documentelor

Reconstituirea documentelor

In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile trebuie sa luati masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare.

Pentru a putea fi inregistrate in contabilitate, operatiunile economico-financiare trebuie sa fie justificate cu documente originale, intocmite sau reconstituite.
In situatia in care constatati pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile aveti obligatia sa aduceti la cunostinta conducatorului unitatii (administratorul unitatii, ordonatorul de credite sau alta persoana care are obligatia gestionarii unitatii respective), in scris, in termen de 24 de ore de la constatare.

In termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicarii, conducatorul unitatii trebuie sa incheie un proces-verbal, care sa cuprinda:

● datele de identificare a documentului disparut;
● numele si prenumele salariatului responsabil cu pastrarea documentului;
● data si imprejurarile in care s-a constatat lipsa documentului respectiv.

Procesul verbal se semneaza de catre:

● conducatorul unitatii;
● conducatorul compartimentului financiar-contabil al unitatii sau persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie;
● salariatul responsabil cu pastrarea documentului;
● seful ierarhic al salariatului responsabil cu pastrarea documentului, dupa caz.
 
Salariatul responsabil este obligat ca, odata cu semnarea procesului-verbal, sa dea o declaratie scrisa asupra imprejurarilor in care a disparut documentul respectiv.
Cand disparitia documentelor se datoreaza insusi conducatorului unitatii, masurile de reconstituire a documentelor se iau de catre ceilalti membri ai consiliului de administratie.
Ori de cate ori pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor constituie infractiune, se incunostinteaza imediat organele de urmarire penala.
 
Reconstituirea documentelor se face pe baza unui dosar de reconstituire, intocmit separat pentru fiecare caz.
Dosarul de reconstituire trebuie sa contina toate lucrarile efectuate in legatura cu constatarea si reconstituirea documentului disparut, si anume:
● sesizarea scrisa a persoanei care a constatat disparitia documentului;
● procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii si declaratia salariatului respectiv;
● dovada sesizarii organelor de urmarire penala sau dovada sanctionarii disciplinare a salariatului vinovat, dupa caz;
● dispozitia scrisa a conducatorului unitatii pentru reconstituirea documentului;
● o copie a documentului reconstituit.
In cazul in care documentul disparut a fost emis de alta unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitenta, prin realizarea unei copii de pe documentul existent la unitatea emitenta. In acest caz, unitatea emitenta trebuie sa va trimita, in termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit. 
Documentele reconstituite vor purta in mod obligatoriu si vizibil mentiunea RECONSTITUIT, cu specificarea numarului si datei dispozitiei pe baza careia s-a facut reconstituirea.
Documentele astfel reconstituite constituie baza legala pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.

Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de calatorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse inainte de a fi inregistrate in contabilitate. In acest caz, vinovatii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suporta paguba adusa unitatii, salariatilor sau altor unitati.
 
Pentru pagubele generate de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor se stabilesc raspunderi materiale, care cuprind si eventualele cheltuieli ocazionate de reconstituirea documentelor respective.
 Gasirea ulterioara a documentelor originale, care au fost reconstituite, poate constitui motiv de revizuire a sanctiunilor aplicate.
 In cazul gasirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleaza pe baza unui proces-verbal si se pastreaza impreuna cu procesul-verbal in dosarul de reconstituire.

 Conducatorii unitatilor vor lua masuri pentru asigurarea inregistrarii si evidentei curente a tuturor lucrarilor intocmite, primite sau expediate, stabilirea si evidenta responsabililor de pastrarea acestora, evidenta tuturor reconstituirilor de documente, precum si pentru pastrarea dosarelor de reconstituire, pe toata durata de pastrare a documentului reconstituit.

In ceea ce priveste factura, in cazul in care constatati pierderea, sustragerea sau distrugerea acesteia, solicitati prestatorului sau furnizorului dumneavoastra emiterea unui duplicat al facturii. Pe acest duplicat se va mentiona ca inlocuieste factura initiala. In cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii facturilor nu este obligatorie intocmirea dosarului de reconstituire.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 17 Martie 2008

Votati articolul "Reconstituirea documentelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X