email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine organizeaza contabilitatea?

Bine v-am gasit,

In urma solicitarilor primite pe adresa de email a redactiei www.contabilul.ro venim in sprijinul dvs., prezentandu-va informatii referitoare la organizarea contabilitatii.

    Studiu de caz                                                                                               

Cine organizeaza contabilitatea?

In opinia noastra, fiecare dintre persoanele implicate in organizarea si conducerea contabilitatii au atributiuni distincte.

Administratorul (sau alta persoana cu functie similara) este obligat sa organizeze contabilitatea, adica sa angajeze personal calificat, in conditiile legii, respectiv sa incheie contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii, sa aprobe cheltuieli, sa asigure desfasurarea de activitati legale si in conformitate cu mandatul primit de la actionari/asociati, cu alte cuvinte are responsabilitati de decizie si gestiune a afacerii .

Directorul economic (sau alta persoana cu functie similara sau imputernicire similara), ori expertul contabil/contabilul autorizat (persoana fizica sau juridica), este obligat sa indeplineasca atributiunile prevazute in fisa postului, respectiv in contractul de prestari servicii, bineinteles cu respectarea legislatiei in vigoare.

Directorul economic are de regula atributiuni atat de conducere a contabilitatii , cat si a compartimentului financiar, inclusiv de aprobare a cheltuielilor din punct de vedere al oportunitatii financiare a acestora .

Contabilul-sef are de regula atributiuni de conducere a contabilitatii, de vizare a documentelor justificative si de inregistrare a acestora in contabilitate. Cum contabilitatea are prin esenta ei un caracter ulterior, contabilul-sef nu poate fi facut raspunzator pentru oportunitatea efectuarii unei cheltuieli. El este cel care analizeaza documentele din punct de vedere al legalitatii acestora si este responsabil pentru comunicarea (pe scara ierarhica sau conform procedurilor interne) a neregulilor sesizate...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Coordonator Alina Semeniuc

Da la o parte toate problemele legate de contabilitate si testeaza GRATUIT cel mai bun instrument pentru contabili!

    Cele mai cautate produse                                                                          

Consilier Contabilitate

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Consilier TVA

Consilier Contabilitate pentru institutii publice

Revista Romana de Fiscalitate

 

    Stirile zilei                                                                                                    

CE recomanda Romaniei masuri urgente de consolidare fiscala

Comisia Europeana a recomandat, vineri, Romaniei sa continue cu hotarare consolidarea finantelor publice si sa continue reformele economice, pentru a reduce dezechilibrele tot mai mari din economie...

Hipermarketurile se vor duela in taxe si comisioane pentru cel mai bun pret

Preturile anumitor produse ar putea scadea pe viitor, in momentul in care marile lanturi de magazine nu vor mai beneficia de contracte preferentiale cu producatorii si vor fi nevoite pentru a face fata concurentei sa reduca propriile taxe...

TVA-ul imobiliar, o nebuloasa

Cu toate ca suntem deja la jumatatea anului, autoritatile nu au elaborat inca normele de aplicare a prevederilor privind plata TVA pe tranzactiile imobiliare. Din banii adunati la nunta, doi tineri casatoriti au dat avansul pentru un credit ipotecar, cu care si-au luat, anul trecut, un apartament intr-un bloc in constructie...

O zi minunata!

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>


Data aparitiei: 16 Iunie 2008

Votati articolul "Cine organizeaza contabilitatea?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X