Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat.
Saptamana trecuta, vineri, Marcel Bolos a promis modificari in sistem prin care e-Factura va anula automat facturile incarcate in mod repetat.
"Trebuie sa gandim constructiv: prin intermediul unor intalniri tehnice saptamanale si a unei colaborari stranse cu reprezentantii platformelor de facturare, dorim sa consolidam un dialog eficient. Este nevoie sa lucreze cu exemple concrete acolo unde reclama diverse inadvertente, pentru a imbunatati continuu sistemul e-Factura. In acelasi timp, luam masuri rapide atunci cand apar aspecte cum este incarcarea repetata a facturilor, astfel ca vom introduce un mecanism prin care sistemul e-Factura va anula automat facturile incarcate in mod repetat.", declara Marcel Bolos saptamana trecuta.
Imbunatatiri in procesul de validare online si rezolvarea problemelor legate de facturile multiplicate
In acest context, in cadrul discutiilor recente dintre reprezentantii Centrului National pentru Informatii Financiare (CNIF), specialistii firmelor in facturare online si furnizorii de programe de contabilitate, s-au conturat imbunatatiri substantiale in procesul de validare online si rezolvarea eficienta a problemelor legate de facturile multiplicate.
Ce s-a mai stabilit in cadrul discutiilor aflati mai jos.
Reprezentantii CNIF au incurajat si firmele cu software-uri pentru e-Factura sa dezvolte si sa implementeze solutii proprii pentru a gestiona problema trimiterilor repetate.
Astfel, conform surselor Profit.ro prezente la discutii, aceste doua disfunctionalitati majore vor primi solutii partiale in aceasta saptamana.
NU va exista un buton de "Anulare" a unei trimiteri de factura
Solutia propusa de reprezentantii CNIF este sa se trimita mesaj inapoi cu "Nu e pentru mine", sa se incerce contactarea emitentului care a gresit si sa fie stornata factura.
In plus, reprezentanti CNIF au explicat la sedinta ca limita maxima este de 1.000 de apeluri/requests pe minut per utilizator. Astfel, un utilizator poate descarca sau trimite, de exemplu, un numar de 1.000 de facturi, ceea ce reprezinta echivalentul a 1.000 de operatiuni posibile intr-un minut.
Nu se recomanda atasarea de documente la facturi
Mai mult, nu se recomanda atasarea de documente la facturi, deoarece aceasta ar conduce la o crestere semnificativa a necesitatilor de stocare si ar putea genera probleme.
O mare parte dintre problemele semnalate in prezent de utilizatori sunt la validarea online
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Multe dintre dificultatile raportate in prezent de catre utilizatori sunt legate de procesul de validare online. Asadar, se promite ca va fi remediata, in mare masura, problema validarii online a fisierului XML, inclusiv transformarea acestuia in format PDF, pentru a elimina erorile false.
Se pregateste, de asemenea, o solutie pentru autofacturare
Specialistii au anuntat ca se lucreaza la o solutie pentru autofacturare, bazata pe "drepturi", insa nu este clar cat de eficienta va fi in rezolvarea situatiei. Planul implica acordarea de drepturi in SPV pentru a emite facturi in numele titularului SPV. Cu toate acestea, pentru a face operationala aceasta functie, este posibil sa fie necesare imbunatatiri suplimentare la nivelul SPV.
Nu in ultimul rand, se preconizeaza o imbunatatire a serviciilor API, care va include un set nou de functii alaturi de cele existente, pentru o perioada de cel putin 6 luni.
Se lucreaza la o noua varianta BETA e-Factura
De asemenea, Ministerul Finantelor lucreaza la o noua varianta BETA e-Factura, ceva mai extinsa. Conform informatiilor obtinute de HotNews.ro, motivul acestei initiative este legat de plangerile exprimate de numerosi contribuabili, care au semnalat dificultati in furnizarea unui volum mai mare de informatii solicitate de catre clienti, iar sistemul actual nu le permite sa gestioneze aceasta situatie.
Foto: pixabay.com