email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe si impozite are de achitat?

Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe si impozite are de achitat?
firma apartamentcod fiscalimpozit pe cladiri

O firma cu sediul social intr-un apartament are anumite taxe si impozite de achitat, potrivit Codului Fiscal. In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, legislatia delimiteaza cladirile nerezidentiale de cele cu destinatie mixta. 

Citeste in continuare ce taxe si impozite are de achitat o firma cu sediul social intr-un apartament.
 

Firma cu sediul social in apartament: taxe si impozite

I. Impozitul pe cladiri

Cadrul legal: art 458 si 459 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal

   A) pentru cladirile nerezidentiale

Potrivit Codului fiscal, in categoria cladirilor nerezidentiale sunt incluse acele cladiri care sunt folosite pentru activitati administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultura, de educatie, financiar-bancare, industriale, de sanatate, sociale, sportive, turistice, precum si activitati similare, indiferent de utilizare si/sau denumire, fara ca aceasta sa intre in categoria cladirilor rezidentiale.



1. Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote cuprinse intre 0,2 - 1,3% asupra valorii care poate fi:

     a) valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta;

    b) valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta;

    c) valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.

2.  Cota impozitului pe cladiri se stabileste prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

3.  Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activitati din domeniul agricol, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a cladirii.

Important! In cazul in care valoarea cladirii nu poate fi calculata conform prevederilor pct. 1, impozitul se calculeaza prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii impozabile determinate conform art. 457 ( Valoarea impozabila a cladirii, exprimata in lei, se determina prin inmultirea suprafetei construite desfasurate a acesteia, exprimata in metri patrati, cu valoarea impozabila corespunzatoare, exprimata in lei/m2, conform unui tabel). (art 458 din Codul fiscal)

Rapoartele de evaluare se intocmesc de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii si reflecta valoarea cladirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinta si nu se inregistreaza in evidentele contabile.

In vederea stabilirii impozitului pe cladiri, rapoartele de evaluare se depun in copie, la organul fiscal local, ca anexa la declaratia contribuabilului, pana la primul termen de plata din anul de referinta.

 (pct 39 din Normele metodologice de aplicare a art 458 CF)

   B.  pentru cladirile cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice

In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, conform art. 458. 

In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457 (impozit pentru cladiri rezidentiale).

Daca suprafetele folosite in scop rezidential si cele folosite in scop nerezidential nu pot fi evidentiate distinct, se aplica urmatoarele reguli:

    a) In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457;

    b) In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 458.
(art 459 Cod fiscal)

In aplicarea prevederilor art. 459 din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar suprafetele folosite in scop rezidential si nerezidential nu sunt evidentiate distinct, impozitul se calculeaza astfel:

    • conform art. 458 din Codul fiscal (impozit calculat pentru cladirile nerezidentiale) , daca exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica.

    • conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal (impozit calculat pentru cladirile rezidentiale), in cazul in care nu exista cheltuieli cu utilitatile inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economic.

Prin sintagma «cheltuieli cu utilitatile» se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrica, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apa si canalizare.

(pct 46 1 din Normele metodologice date in aplicarea art 459 CF).

 

Firma cu sediul social intr-un apartament: cine datoreaza impozitul?

Impozitul pe cladiri este anual si se datoreaza incepand cu data de 1 ianuarie, pana la data de 31 decembrie a anului fiscal si este datorat, dupa caz, de:

   a) titularul dreptului de proprietate asupra cladirii la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent;
   b) locatar, in cazul in care la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, cladirea face obiectul unui contract de leasing financiar;
c) fiduciar, in cazul in care la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, cladirea face obiectul unui contract de fiducie.

II. Firma cu sediul social intr-un apartament: alte impozite si taxe locale

In functie de obiectul de activitate firmele care desfasoara activitate economica intr-un apartament mai pot datora catre bugetul local urmatoarele impozite si taxe:

    • taxa pentru serviciile de reclama si publicitate (art 477 CF)
    • taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate (art 478 CF)
    • impozit pe spectacole (art 480 CF)
    • alte taxe locale

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
firma apartamentcod fiscalimpozit pe cladiri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 18 Septembrie 2020


Votati articolul "Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe si impozite are de achitat?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bonurile fiscale de combustibil se declara in 394?

Intrebare: Buna,

Imi puteti spune, va rog, daca bonurile fiscale de combustibil care au inscrise pe ele CUI-ul firmei trebuiesc declarate in 394???
De asemenea, am emis facturi de prestari servicii la primarii care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA...acestea se declara in 394,nu?
Mentionez ca depun declaratiile trimestrial.

multumesc

Raspuns: Bonurile fiscale inregistrate ca cheltuieli sunt declarate in formularul 394, la fel si facturile...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 18 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 - 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112 - Ultima versiune valabila 2020 - Stare D112

    • In data de 21 octombrie 2020, ANAF a adus o noua actualizare PDF-ului inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020.  Principala modificare a Declaratiei 112 din ultima perioada o reprezinta decla...» citeste mai departe aici

  • Guvernul a aprobat esalonarea datoriilor restante si a prelungit termenele pentru executari si accesorii

    • Guvernul a aprobat, joi, aplicarea procedurii alternative simplificate de acordare a esalonarii la plata pentru cel mult 12 luni, pentru obligatiile bugetare principale si accesorii a caror scadenta/termen de plata s-a implinit dupa data la care a fost declansata starea de urgenta si pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, informeaza Finantele. Totodata, Executivul a decis prelungirea pana la 25 decembrie a perioadei in care nu se percep dobanzi ...» citeste mai departe aici

  • Noi zile libere platite pentru parinti. Care sunt conditiile?

    • Violeta Alexandru, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, a informat ca a adus in atentia Guvernului propunerea de completare a OUG 147/2020 privind acordarea de zile libere platite in contextul unor focare Covid-19 in scoli si gradinite.  "Asa cum am promis, astazi am adus in atentia Guvernului propunerea de completare a ...» citeste mai departe aici

  • Cele mai frecvente sanctiuni aplicate de ITM. Afla de unde vine pericolul!

    • Daca maine ar bate la usa ta un inspector ITM, cat de bine ai face fata controlului? Cu siguranta nu doar o data te-a chinuit acest gand, mai ales ca in ultima perioada institutia a devenit tot mai insistenta si mai acida.     Pentru ca firma ta sa fie imposibil de sanctionat, trebuie sa fii la curent cu urmatoarele informatii: ...» citeste mai departe aici

  • Granturi pentru investitii. Care este monografia contabila?

    •   Expertul nostru prezinta un model de monografie contabila pentru un proiect diversificare activitate cu granturi pentru investitii, conform OUG 130/2020.  Prin acest proiect urmeaza sa se achizitioneze utilaje de service, servere si alte echipamente. Pentru inceput, contribuabilul are doar contractul pentru asistenta si consultanta pentru elaborarea documentatiei pentru finantarea nerambursabila. Valoarea contractului intra drept cheltuial...» citeste mai departe aici

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X