SAGA e deja bine cunoscut in lumea contabililor - nu mai are nevoie de nicio introducere. E instrumentul pe care majoritatea il folosim zi de zi. Insa intrebarea care ramane mereu actuala este: "Cum il folosim eficient, fara sa pierdem timp sau sa facem greseli?"
Cu totii am trecut prin momentele acelea cand stai in fata ecranului si te intrebi: „Unde introduc exact asta?”, „Ce bifez aici?”, „Cum inregistrez situatia asta ca sa nu apara probleme mai tarziu?”
Chiar daca programul in sine e foarte util, pentru multi utilizatori – mai ales la inceput – poate fi greu de descifrat fara explicatii clare. Si chiar si pentru cei cu experienta, uneori apare nevoia de o confirmare sau de o solutie rapida la o problema punctuala.
Tocmai de aceea am creat aceste materiale. Ele sunt gandite sa aduca claritate in procesul de lucru, sa ofere explicatii simple si aplicate, si sa te ajute sa tii evidenta contabila corect, fara stres si fara pierdere de timp. Indiferent daca abia te familiarizezi cu SAGA sau daca vrei doar sa lucrezi mai bine si mai organizat, aceste ghiduri iti dau control asupra intregului proces:
1. Ghid practic. SAGA pentru PFA
2. Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
...Click aici pentru a beneficia de o reducere de pret de 30% + transport gratuit la livrare! >>
Aceste lucrari va furnizeaza informatii practice extrem de utile, recomandari, temeiuri legale, comentarii ale specialistilor sau, pe scurt, solutii eficiente si rapide pentru problemele cu care va intalniti in activitatea dvs. zilnica.
1. Ghid practic. SAGA pentru PFA
Lucrarea, elaborata de specialisti in domeniu, raspunde clar si cu exemple practice intrebarilor dvs. privind utilizarea programului SAGA PS, functiile pe care le indeplineste, modul de introducere a unor date specifice, realizarea documentelor fiscal-contabile cerute de lege, rezolvarea unor probleme practice legate de completarea registrelor si multe altele.

Cartea Verde a Contabilitatii

Examen Consultant Fiscal 2025

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Lucrarea Ghid practic SAGA PFA - Operare, exemple practice, recomandari inlatura acum orice dubiu, privind lucrul cu softul SAGA! Aici gasiti:
- indicatii precise referitoare la meniul si caseta corespunzatoare care trebuie accesata de PFA
- pasii de urmat pentru inregistrarea unei operatii, de la inceput pana la sfarsit
- atentionari in cazul operatiilor mai dificile sau urmarea unor pasi stricti de inregistrare in programul SAGA
- recomandari in cazul operatiilor dificile, care dau erori de inregistrare, semnalate de contabili din practica zilnica in acest program.
Concret, ce cuprinde lucrarea:
1. Configurarea initiala a unei PFA
2. Prezentare si navigare prin meniuri
2.1 Meniul „Fisiere”
Cu ajutorul meniului „Fisiere”, PFA:
- verifica furnizorii si clientii
- seteaza gestiunile in functie de tipul de activitate desfasurata,
- defineste articolele, tipurile de operatii, centrele de cost
- tine evidenta salariatilor.
Atentie! Ansamblul tipurilor de operatii ce pot fi definite in cadrul meniului „Fisiere” poate fi considerat Planul de conturi al PFA. Daca PFA tine cont de necesitatile de raportare (fiscale sau manageriale) la definirea acestora, cu o simpla tiparire poate obtine rapoartele necesare, fara alte calcule!
2.2 Meniul „Operatii”
Este, practic, meniul de lucru. In acest capitol, PFA stabileste regulile de operare pentru toate documentele primite sau emise de PFA, in lei si in valuta:
Facturi si bonuri fiscale primite
Cheltuieli cu deductibilitate limitata si cheltuieli nedeductibile
Facturi emise
Achizitii de imobilizari si inregistrarea amortizarii
Incasari si plati
Operarea incasarilor si platilor care nu se trec in Registrul jurnal de incasari si plati
Generarea statului salarii si a Declaratiei 112
Declaratii/Inchidere an. Registrul de evidenta fiscala pentru PFA
Atentie! Deosebit de importanta in cadrul acestui meniu este pagina Declaratii/Inchidere an care poate fi accesata in orice moment pentru vizualizarea situatiei fiscale a PFA sau pentru intocmirea unor declaratii si a Registrului de evidenta fiscala pentru PFA!
2.3 Meniul „Situatii-Listari”
Contine exemple (print screen-uri) pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte de lucru precum:
Registrul jurnal pentru incasari si plati
Lista operatiunilor
Jurnale de TVA
Situatii comerciale clienti, furnizori
Raport de gestiune
Situatii stocuri
2.4 Meniul „Diverse” - contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale
Contine evidenta contractelor/comenzilor, intocmire foi de parcurs, diverse situatii manageriale.
Aceasta pagina permite importul fisierelor de tip DBF generate cu ajutorul ecranului Export date si a fisierelor de tip DBF sau XML generate din alte aplicatii.
Totodata, intalnim aici si meniul “e-Transport” care ne va ajuta sa transmitem notificarile in SPV.
2.5 Meniul „Administrare”
Cuprinde recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).
...Beneficiaza acum de oferta lunii pentru contabili >>
2.6 Meniul „e-Facturi”
Se acceseaza din pagina principala a programului, in partea dreapta, vom intalni meniul „e-Facturi” care ne va ajuta sa:
Generam si transmitem e-Facturi;
Verificam raspunsurilor primite la generarea e-Facturilor;
Importam e-Facturile emise;
Importam e-Facturile primite.
3. Exemple practice
Contine precizarile specialistilor in situatii practice, specifice anumitor tipuri de activitati desfasurate de PFA:
PFA cu activitate de prestari servicii - coafor
PFA cu activitate de comert – magazin cu amanuntul ...detalii aici >>
PFA cu activitate de productie (productie bijuterii fantezie, dezvoltator imobiliar)
Vanzare imobilizari incomplet amortizate
PFA platitoare de TVA – comert cu echipamente de birou
Prestari servicii intracomunitare in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – traducator autorizat
Servicii intracomunitare primite in cazul unei PFA platitoare/neplatitoare de TVA – servicii de publicitate primite
...Click aici pentru explicatii detaliate >>
2. Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Ghidul contine instructiuni complete, pas cu pas, privind utilizarea SAGA pentru:
- generare si transmitere e-Facturi;
- import e-Facturi emise;
- import e-Facturi primite; ...detalii aici >>
- monitorizarea transporturilor rutiere internationale de bunuri pe teritoriul national (e-Transport);
- transferul de informatii catre autoritatile fiscale (Declaratia 406, Raportarea SAF-T);
- sunt prezentate inclusiv situatii/erori frecvent intalnite in practica si modurile optime de solutionare.
Primiti explicatii complete despre:
- facilitati mai putin cunoscute ale softului; ...detalii aici >>
- exemple practice diverse, inspirate din experienta contabililor cu acest soft;
- modele de monografii contabile gata intocmite in SAGA.
- Sunt limpezite impecabil in special acele operatii care pun cel mai adesea probleme:
- Configurarea unei societati nou infiintate;
- Introducerea datelor unei societati existente; ...detalii aici >>
- Intocmirea declaratiilor fiscale;
Navigare meniu Saga:
1. Meniul „Fisiere” - deosebit de important pentru verificarea furnizorilor si clientilor, definirea analiticelor in planul de conturi, setarea gestiunilor in functie de tipul de activitate etc.
2. Meniul „Operatii” - exemple reprezentate grafic (Foarte practic! Print screen-uri! Exemplificari pas cu pas!) pentru diverse tipuri de situatii, in lei. Atentie! Pentru fiecare din aceste operatiuni, veti regasi si monografia completa.
3. Meniul „Situatii - Listari” - aveti acces la exemplificari grafice cu pasii de urmat pentru tiparirea diferitelor tipuri de rapoarte precum: Fise de cont * Balante de verificare * Bilant * Situatii furnizori/clienti * Fise articole * Registre obligatorii * Jurnale de TVA * Situatii stocuri * Situatii financiare anuale/semestriale etc.
4. Meniul „Diverse” - util pentru automatizarea cheltuielilor/veniturilor in avans, evidenta contractelor, diverse situatii manageriale etc.
5. Meniul „Administrare” - contine recomandari utile, cu exemple ilustrate, pentru configurarea salariilor, definirea de serii si numere documente, definire/restrictionare utilizatori, operatiuni cu baza de date (salvare, restaurare).