email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4.5. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate

Cuvinte cheie:

  • mijloace de reclama si publicitate

Cuantumul taxei se stabileste de catre fiecare consiliu local in a carui raza teritoriala se realizeaza publicitatea, in limitele prevazute de Codul fiscal si de hotararea Guvernului de indexare a impozitelor si taxelor locale.

In functie de mijloacele de reclama si publicitate pe care le folositi, taxa se determina diferentiat, astfel:

  • pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia celor realizate prin mijloacele de informare in masa scrise si audiovizuale, taxa se stabileste prin aplicarea cotei procentuale cuprinse intre 1% si 3%, inclusiv, la valoarea serviciilor, respectiv la orice plata obtinuta sau care urmeaza a fi obtinut` pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
  • pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, taxa se stabileste prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafatei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de fiecare consiliu local, in functie de locul amplasarii, astfel:
  • in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica. Firma instalata la locul in care o persoana deruleaza o activitate economica este asimilata afisului;

– in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate.

Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate este determinata de dreptunghiul imaginar in care se inscriu toate elemen tele ce compun afisul, panoul sau firma, dupa caz. Fractiunile de mp se rotunjesc la un mp, prin adaos.

1. Domnul Dumitru Stoica este expert contabil si isi desfasoara activitatea intr-un apartament situat in str. Fantanica nr. 1. La intrarea in bloc are instalata o placuta cu date de identificare cu dimensiunea de 0,30 x 0,20 m, pentru care datoreaza o taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, astfel:

  • 0,30 m x 0,20 m = 0,06 mp
  • 0,06 mp x 214.000 lei/mp = 12.840 lei
  • unde 214.000 lei/mp/an – nivelul taxei stabilit prin hotarare a consiliului local.

2. Consiliul de administratie al societatii comerciale FRUCTO PRODUCT S.A. a hotarat incheierea a doua contracte pentru reclama si publicitate, si anume:

– un contract incheiat cu agentia de publicitate CENTRAL MEDIA S.R.L. care urmeaza sa difuzeze fluturasi cu mesaj publicitar la domiciliul potentialilor clienti in luna ianuarie 2005, in valoare de 30 milioane lei, exclusiv T.V.A.;

– un contract incheiat cu S.C. MEDIA INVESTMENTS S.A. in valoare de 80 milioane lei, exclusiv T.V.A., prin care aceasta din urma se obliga sa realizeze afise publicitare si sa le expuna pe 4 panouri dreptunghiulare cu dimensiunile de 5,00 m lungime si 3,50 m latime, pe care le detine la intrarea in oras. Contractul prevede expunerea afiselor in perioada februarie – iunie 2005.

In aceasta situatie, contractele incheiate de S.C. FRUCTO PRODUCT S.A., in calitate de beneficiar al serviciilor de reclama si publicitate, trebuie sa cuprinda si precizari exprese cu privire la taxa pentru serviciile de reclama si publicitate, respectiv:

– in contractul incheiat cu S.C. CENTRAL MEDIA S.R.L., cuantumul taxei este de 30.000.000 lei x 2% = 600.000 lei, unde 2% este cota procentuala a taxei stabilite de consiliul local in a carui raza teritoriala de competenta isi are sediul S.C. FRUCTO PRODUCT S.A.;

– in contractul incheiat cu S.C. MEDIA INVESTMENTS S.A., cuantumul taxei se calculeaza, de asemenea, la valoarea contractului, respectiv 80.000.000 lei x 1,5% = 1.200.000 lei, unde 1,5% este cota procentuala a taxei stabilite de consiliul local in a carui raza teritoriala se afla amplasate panourile de afisaj.

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate inscrisa in cele doua contracte va fi virata la bugetele locale de catre cele doua societati autorizate sa presteze servicii de reclama si publicitate.

3. Societatea comerciala EXPO MEDIA S.A. detine in orasul A un numar de trei panouri publicitare, cu dimensiune de 5,5 m x 2,5 m fiecare. Doua panouri sunt amplasate pe domeniul public al orasului, iar celalalt este situat pe proprietatea dlui Vasile Costeniuc.

Incepand cu luna aprilie 2005, cele trei panouri sunt inchiriate pana la sfarsitul anului unei alte societati

S.C. AMIGO CONSTRUCT S.R.L. pentru o chirie lunara de 1.500.000 lei/panou, pentru a fi utilizate in scopuri publicitare ale acestei din urma societati.

Intr-o atare situatie, utilizatorul final S.C. AMIGO CONSTRUCT S.R.L. va datora taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, calculata astfel:

– suprafata -5,5 m x 2,5 m =13,75 mp

– taxa/panou – 13,75 mp x 161.000 lei/mp = 2.213.750 lei, unde 161.000 lei/mp reprezinta taxa stabilita de consiliul local al orasului A pentru structuri de afisaj nesituate la locul derularii activitatii economice

– taxa totala anuala – 3 panouri x 2.213.750 lei/panou = 6.641.250 lei

– taxa datorata, aferenta perioadei aprilie – decembrie 2005: 6.641.250 lei : 365 zile x 275 zile de utilizare = 5.003.682 lei.

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 27 Februarie 2006

Votati articolul "4.5. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X