email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5.3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate

Cuvinte cheie:

  • termen de plata

Taxa pentru beneficierea serviciilor de reclama si publicitate se plateste lunar de termen catre prestatorul serviciului de reclama si publicitate, pana la data de 10 a lunii urmatoare datorarii taxei, pe toata durata desfasurarii contractului, incepand cu luna in care taxa a devenit exigibila.

Taxa devine exigibila la data intrarii in vigoare a contractului de prestare a serviciilor de reclama si publicitate.

Aceasta taxa se achita la bugetele locale ale comunelor/oraselor/municipiilor/sectoarelor municipiului Bucuresti in a caror raza de competenta teritoriala sunt prestate serviciile de reclama si publicitate.

Exemplu:

Societatea comerciala LOTUS COM S.R.L. din Bucuresti a incheiat un contract cu societatea comerciala EXPO COM S.A. din Timisoara pentru difuzarea unei reclame stradale prin intermediul unui panou de afisaj amplasat la iesirea din oras.

Contractul este incheiat pe o perioada de 3 luni si prevede aparitia reclamei incepand cu luna februarie 2005.

Valoarea contractului este de 80 milioane lei, exclusiv T.V.A., din care 40 milioane lei se achita la semnarea contractului in data de 28 ianuarie 2005, 20 milioane pana la sfarsitul lunii februarie 2005 si 20 milioane lei pana la sfarsitul lunii martie 2005.

Intrucat contractul a intrat in vigoare incepand cu luna februarie 2005, S.C. EXPO COM S.A. va vira taxa pentru serviciul de reclama si publicitate la bugetul Consiliului Local Tmisoara, astfel:

– pana la data de 10 martie 2005: 40.000.000 lei x 3% = 1.200.000 lei

– pana la data de 11 aprilie 2005: 20.000.000 lei x 3% = 600.000 lei

– pana la data de 10 mai 2005: 20.000.000 lei x 3% = 600.000 lei unde 3% reprezinta cota taxei de reclama si publicitate stabilita de Consiliul Local Timisoara.

  Nota: Potrivit art. 137 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, taxa de reclama si publicitate nu intra in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata. In consecinta, valoarea totala a contractului, inclusiv T.V.A., este de 80.000.000 lei + (80.000.000 lei – 2.400.000 lei) x 19% = 94.744.000 lei.

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate se plateste de catre utilizatorul panoului, afisajului sau structurii de afisaj folosite in acest scop la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza este expus mijlocul de publicitate.

Taxa se achita:

  • anticipat, anual, atunci cand stingeti intreaga obligatie de plata datorata pentru termene anul fiscal respectiv, inainte de data de 15 martie, inclusiv, a aceluiasi an fiscal;
  •  de plata trimestrial, atunci cand stingeti obligatia de plata datorata pentru anul fiscal respectiv, in patru rate egale, pana la datele de 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie si noiembrie, inclusiv.

Pentru folosirea mijloacelor de publicitate prin afisaj, panouri si alte asemenea mijloace publicitare, utilizatorii sunt obligati sa depuna, in termen de 30 de zile de la data amplasarii, „Declaratia de impunere privind stabilirea taxei, in suma fixa, pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate, precum si pentru firma instalata la locul exercitarii activitatii“ – model ITL – 011.

In cazul in care publicitatea se efectueaza, pe baza de contract, de catre o persoana fizica sau juridica autorizata sa realizeze astfel de servicii, alta decat utilizatorul publicitatii, taxa se evidentiaza distinct in contract si se plateste/se vireaza la bugetul local al comunei/orasului/municipiului/sectorului municipiului Bucuresti in a carui raza de competenta este expus afisul, panoul sau alt asemenea mijloc publicitar. Pentru aceste cazuri nu se depun declaratii de impunere.

Exemplu:

Societatea comerciala SAMUS SERVICE S.A. din Bucuresti a obtinut aprobarea pentru amplasarea unui panou publicitar pe raza administrativ-teritoriala a unei comune din judetul Dolj. Panoul este de forma dreptunghiulara cu dimensiunile de L = 5,50 m si l = 3,95 m si aprobarea pentru amplasarea acestuia este data pentru perioada 14 februarie 2005 – 31 decembrie 2005. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate prin afisaj si panouri a fost stabilita de Consiliul local al comunei la nivelul de 161.000 lei/an/m2 sau fractiune de m2. Societatea va depune declaratia de impunere model ITL – 011 si va plati taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, determinata astfel:

– se stabileste suprafata impozabila
Si = 5,50 m x 3,95 m = 21,73 mp

– se stabileste taxa anuala
Ta = 21,73 mp x 161.000 lei/an/mp = 3.498.530 lei

– se stabileste taxa de plata pentru perioada februarie – decembrie 2005
Tpl = 3.498.530 lei x 321 zile = 3.076.790 lei.

365 zile

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 27 Februarie 2006

Votati articolul "5.3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X