email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografia contabila pentru inregistrarea garantiei retinute gestionarului

Intrebare:

Care este monografia contabila pentru inregistrarea garantiei retinute gestionarilor conform Legii nr. 22/1969, dar restituirea acesteia?

Raspuns:

Noul Cod al Muncii nu mai prevede posibilitatea retinerii de garantii angajatilor, mai mult, in baza lui este aproape imposibil de a imputa unui angajat o paguba adusa intreprinderii. Este adevarat ca legea 22/1969 privind gestionarii nu a fost abrogata, deci retinerea de garantii in caz de nevoie.

Sfatul nostru este sa includeti prevederi specifice privind constituirea si utilizarea garantiei in contractele de munca pentru a evita litigiile cu angajatii pe aceasta tema.

Inregistrarea contabila se face in contul 452 “Creditori diversi” in analitice specifice nominale iar la prezentarea in situatiile financiare anuale sau semestriale vor fi clasificate ca datorii pe termen mai lung de un an –contractele de munca ale persoanelor fiind contractate pe perioada nedeterminata:

421 “Decontari privind salariile”= 462”Creditori diversi” analitic garantii gestionare

                                                                              subanalitic Popescu Ion

Dobanzile respective, dat fiind ca sunt calculate la conturi deschise pe numele societatii, sunt venituri financiare ale acesteia. Daca in contractul de munca aveti prevazuta acordarea de dobanzi la garantiile gestionare retinute, puteti acorda aceste sume sub forma de prima salariatului la desfiintarea fondului de garantie.

Daca insa doriti ca salariatul sa incaseze in mod direct aceste dobanzi, solutia este sa constituiti pentru fiecare gestionar cate un cont escrow la banca, unde conditiile de escrw sa fie conditiile de utilizare sau desfiintare a garantiei gestionare iar titularul contului sa fie salariatul in comun cu societatea.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 10 Martie 2006

Votati articolul "Monografia contabila pentru inregistrarea garantiei retinute gestionarului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X