email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar

Ordonatori crediteplafon sold primarplafoane nominalecheltuielibuget 2013


Proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar a fost adoptat de Senat in 26 iunie 2012 cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei si a fost prezentat in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor in data de 3 septembrie 2012.

Iata continutul acestei legi:

Art. 1 - Prezenta lege aproba plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar in conformitate cu prevederile art. 18 alin. (2)-(4) si art. 20 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010.

Art. 2 - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat exprimat ca procent in produsul intern brut este in anul 2013 de - 1,8%, iar in anul 2014 de - 1,4%.

(2) Plafonul cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, exprimat ca procent in produsul intern brut este de 7,1% in anul 2013 si de 7,0% in anul 2014.

(3) La elaborarea proiectului legii bugetului de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anii 2013 si 2014, plafoanele indicatorilor prevazute la alin. (1) si (2) sunt obligatorii.

Ar. 3 (1) In anul 2013 plafoanele privind finantarile rambursabile care pot fi contractate de catre unitatile administrativ-teritoriale, precum si cele privind tragerile din finantarile rambursabile contractate sau care urmeaza a fi contractate de catre unitatile administrativ-teritoriale sunt in suma de 800 milioane lei, si respectiv in suma de 1.200 milioane lei.

(2) Plafoanele prevazute la alin. (1) nu cuprind finantarile rambursabile destinate refinantarii datoriei publice locale, prcum si finantarile rambursabile destinate proiectelor care beneficiaza de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeana, inclusiv cele cuprinse in Planul Elen de Reconstructie si Dezvoltare Economica a Balcanilor - HIPERB.

(3) Plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice si de catre unitatile administrativ-teritoriale pentru anul 2013 este de 6.000 milioane lei. In cazul demararii  proiectului Nabucco, fapt ce ar impune emiterea unei garantii de stat de catre Romania, plafonul privind emiterea de garantii de catre Guvern, prin Ministerul Finantelor Publice, si de catre unitatile administrativ-teritoriale pentru anul 2013 se ajusteaza in consecinta.

(4) In anul 2013, plafoanele nominale ale cheltuielilor totale si ale cheltuielilor de personal, potrivit prevederilor art. 20 alin. (1) lit. e) din Legea responsabiliattii fiscal-bugetare nr. 69/2010, sunt prevazute in Anexa nr.1.

(5) Plafoanele nominale ale soldurilor bugetului general consolidat, bugetului de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale si al altor bugete componente ale bugetului general consolidat, in anul 2013, sunt prevazute in Anexa nr. 2.

(6) In anul 2013, plafonul soldului primar al bugetului general consolidat este de - 721,8 milioane lei.

(7) Indicatorii prevazuti la alin. (1)-(6) sunt obligatorii la elaborarea proiectului legii bugetulu de stat si a legii bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2013 si reprezinta limite maxime care nu pot fi depasite.

Art. 4 - Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale vor elabora propunerile de cheltuieli bugetare in concordonata cu prevederile Legii responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, precum si cu incadrarea in plafoanele prevazute in prezenta lege.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Ordonatori crediteplafon sold primarplafoane nominalecheltuielibuget 2013


Data aparitiei: 07 Septembrie 2012

Votati articolul "Proiect de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X